• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Ess skrev 2021-09-13 19:25:48 följande:
    Att det lät galet gjorde att jag var tvungen att prova. Blir kanske magnetisk efter andra, eller en rymdödla!!

Detta med metall "fastnar" på kroppen är inget nytt, det är bara antivaccers som anammat och lagt upp det på tik tok och fått en spridning av den och låtsas om att det är om vaccin.

Och Bil Gates en rymdödla är bara än mer komiskt.
    Kuriosa  i USA dödade en man sin fru för han trodde hon var en rymdödla och var en sån där galen antivaccer uppenbarligen.

Undra hur du hade reagerat om du lyckades få den fastna, för det går att uppbringa även utan vaccin.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-13 19:39:22 följande:
    Nej, det är inte anmärkningsvärt. Det vore anmärkningsvärt om de överviktiga hade varit dem som klarade sjukdomen bäst, att de inte gör det är förstås väntat. Det är tragiskt att de avlider men det är inte anmärkningsvärt som du tycker. Det är tvärtom i linje med att överviktiga och särskilt gravt överviktiga alltid generellt har svårare att klara respiratoriska sjukdomar. De har oftare också diabetes och högt blodtryck.
    Att de är så många som 78% är, inte att de är mer utsatta, för det visste vi ju redan om tidigt och diskuterades lite i COVID-19 tråden lite och även då USA.
    EpicF skrev 2021-09-13 21:37:56 följande:
    Ja, faktiskt.
    Nope
    EpicF skrev 2021-09-13 21:38:52 följande:
    Ta en titt ut i verkligenheten. Der verkliga livet.

Källhanteringen är som vanligt sned, där du aldrig bistår och bara kräver andra ska.
    Vad är det vi ska se i verkligheten?

För vi vet redan om immuniteten, och du är trots allt utbildad påstår du och inte vet om denna immunitet Förvånad
    Men vi vet du aldrig kommer klara av att ge detta till moa, det betyder att det moa sade är kvar och oemotsagt.

EpicF skrev 2021-09-13 21:42:03 följande:
    Mina har inte försvunnit. Inte heller mina kollegor. Så det är förmodligen individuellt men superbra om det gör det för vissa.

Då förstår du att du tillhör de 40-50% som inte får hjälp av vaccinet för postcovid.
    Men detta är första gången jag hört om postcovid, så låter som tillrättalagt.

Procentsatser fungerar precis likadant här, och det är HELT JÄVLA FANTASTISKT ATT DET HJÄLPER MOT POSTCOVID.
    Ja, det tycker vi alla andra utom du verkar det som.

Vaccinera er.

EpicF skrev 2021-09-13 21:45:41 följande:
    Det är väl snarare konstaterat att de dog med covid-19, inte nödvändigtvis av covid-19.

Ja, de som dog som man har bekräftat dött av COVID-19 var 78% överviktiga.
    Det står i dödsattesten och vikten den är inte svår att se.

Är det din utbildning som talar nu?
    För detta är en ny vattkoppor som seglar upp.

Pentra skrev 2021-09-14 08:29:28 följande:

Jag, och övriga intresserade i världen, har informerats gällande injektionsvacciner sedan över 20 år tillbaka. Logik, fakta, oförvanskad statistik, sann forskning och grävande journalistik är ytterst viktigt för mig, så det är därför jag lyssnat, och lyssnar, på de källor jag nämnt; eftersom dessa källor i sin tur hänvisar till, betättar om och upprepat interjuvar ett stort antal forskare, läkare och andra utbildade och kunniga inom dessa områden, runt om i världen, och på detta sätt idogt sedan gör all denna information tillgängligt för alla andra. ... Enligt dessa nämnda forskare mm så är, enligt deras egen utsago, det sk. Covid-19-vaccinet INGET vaccin, utan snarare en giftcocktail. Och det preparat som fungerar väldigt effektivt när det gäller att behandla Covid-19, och effektivt få människor att bli snabbt botade och överleva, har förbjudits/fråntagits läkarvetenskapen på bred front. ... Ytterligare en länk: rumble.com/vmba73-ystein-rnne-161-dr.-paul-me... ... Som sagt, leta och gräv efter fakta och verklig sanning. Och, följ pengarnas väg för att få reda på varför vissa försöker att grundlura och på ytterst oetiska sätt bestämna över andra människors liv, död och livsöden. ... Mvh, Pentra

Det är ingen som går på dina konspirationer som förnekar fakta, det är så otroligt uppenbart också.

LadyJane skrev 2021-09-14 08:38:22 följande:
    Du länkar till en läkare som fått reprimander och order om att delvis göra om sin utbildning därför att hans vetenskapliga studier inte varit vetenskapliga och har behandlat människor på regelvidrigt sätt som inte varit hans patienter???

Seriöst????

Går du på sådan dynga går du verkligen i nazismens ledband, de där som sitter i toppen på antivaxxrörelse,. Har du samma politiska åsikter som det ledarskiktet?

Pentra kommer in ibland och skriver sån här antivaccer propaganda, gör sen brukligt en exit.
    Detta är trots allt inte det mest galna antivaccer som vi fått, en gång var det rymdödlor och mikrochipps i vaccinen.
    Denna om mikrochipps är den mest komiska de har, då de sen går med sina mobiltelefoner som spårar var millimeter de tar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Pentra skrev 2021-09-14 10:17:11 följande:

Du lyssnade fullständigt igenom en ca 35 min lång videosamtal på mindre än 10 min? Seriöst!!! .. Det är snarare faktiskt tvärt om, mot det du, till synes, utan eftertanke slänger ur dig; Hitler och Nazismen hälsar och tackar alla som propsar på och hejar på Covid-19-vaccinations-apparaten. Det är just detta som allt fler försöker få övriga mänskligheten att inse. Vi får alla titt som tätt höra att Förintelsen skall hållas i minne, så att inte något liknande händer igen. Nu, med Covid-19-injektionerna så är vi på väg dit igen, fast i annan form. smile4.gif ... ... Forumsdeltagare frågar ju ofta efter länkar; här är ett gäng igen: uncutnews.ch/die-cdc-manipuliert-die-statisti.../ ... uncutnews.ch/moderna-entwickelt-einen-jaehrli.../ ... uncutnews.ch/aerztin-untersucht-die-covid-imp... ... https://vaccines.news/2020-12-08-pfizer-coronaviru s-vaccine-no-breastfeeding-getting-pregnant.html ... https://vaccines.news/2021-03-29-miscarriages-skyr ocket-six-weeks-covid-vaccines.html ... uncutnews.ch/34-frauen-erleiden-nach-der-coro.../ ... uncutnews.ch/dringende-warnung-keine-corona-i.../ ... uncutnews.ch/erschreckende-studie-zeigt-dass-.../ ... "1. April 2021 waren bei VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) 56.869 unerwünschte Ereignisse nach einer COVID-19-Impfung eingegangen, darunter 7.971 schwere Verletzungen und 2.342 Todesfälle. Von diesen Todesfällen traten 28 % innerhalb von 48 Stunden nach der Impfung auf. Die jüngste Person, die starb, war 18 Jahre alt." ... ... Mvh, Pentra

Man behöver inte lyssna på sånt här, det räcker se vem det kommer ifrån.

Det är intressant att du vill göra vaccination till förintelsen och när det så uppenbarligen räddar så många liv.
    Det är därför det är så extremt enkelt se igenom antivaccerpropaganda.

ÄR det Bill Gates rymdödlan som är skulden till detta?

• klyban
    Anonym (lol) skrev 2021-09-14 10:22:26 följande:
    Av någon lustig anledning så heter det alltid från antivaxxers håll att folk dör med covid men av vaccinet

On Topic - Om man fortfarande inte vågar vaccinera sig när miljoner svenskar(plus alla runt om i världen) har vaccinerat sig utan att folk dör i drivor så kanske man borde prata med någon för att leva i rädsla är inte sunt, det begränsar livet

Dom är inte intresserade av fakta om vaccinen, det enda de är intresserade av är sprida desinformation om vaccin.
    Och varför är det ingen som vet ens, ja, inte de som följer fakta och forskning i alla fall.

Det epic säger dock, det vet ingen ens, för hon glömde det.
    Vet inte vad som upprör epci så mycket om att i USA är de som har konstaterats döda av COVID-19, är jsut 78% överviktiga.
    Misstänker en semantisk diskussion är analkades, samtidigt alla redan vet om att det är anmärkningsvärt över representation av överviktiga med COVID-19 i dödsattesten.

sextiotalist skrev 2021-09-14 10:31:06 följande:
    Var hittar du alla döda vaccinerade?
    Däremot så är det fortfarande många ovaccinerade som upptar IVAplatser och faktiskt dör.

Yup, de är dominerande också.
    Pentra droppar såna här inlägg lite då och då, innan var det om rymdödlor, nu är det felaktigheter om vaccinen.

EpicF skrev 2021-09-14 10:57:34 följande:
    Det är inget med antivacc att göra och jag är dessutom inte antivaccare.

Alla som testat positivt och dör, dör nämligen med covid-19, inte nödvändigtvis av. Eftersom det inte går att bevisa om det var med eller av så räknas med i statistiken över covid-19 dödsfall.

Förövrigt har jag inte påstått att folk dör av covid-19 vaccinet. Vi vet folk som dött av komplikationer som kommit av vaccinet.

Jag är fullvsccinerad sedan länge.

Du får du nog sluta skriva antivaccer propaganda, för annars blir det rätt svårt och tro på dig.
    Och en sak jag har observerat där, det slutar aldrig komma denna antivaccer propaganda.
    Och det är omöjligt att bortse ifrån.

78% i USA är överviktiga som dött av COVID-19 som de registrerat, detta är en sak som heter fakta som berättar oss detta.

På samma sätt fakta berättar för oss att CVOVID-19 är inte ens nära mycket mer smittsamt än vattkoppor, hur man nu ens som utbildad kan tro det och när vi vet om medelvärdena för vattkoppor och COVID-19 skiljer en nolla bakom sig, och då på vattkoppor som har x10 mer smittsamhet.

Tveksamt.

• klyban
    Anonym (Sia) skrev 2021-09-14 14:08:17 följande:
    Jag känner ingen som blivit svårt sjuk av covid, de flesta kände inte ens av det. Däremot känner jag flera som fått svåra biberkningar av vaccinet. Så jag tvekar.

Ska nämna de biverkningar de jag känner fått:
    Blodproppar, neurologiska problem, känselbortfall i halva kroppen, huvudvärk, trötthet som inte gått över på 3 månader.

De är extremt sällsynta, och du har så många om kring dig.
    Låter som en statistisk omöjlighet.

Jag har träffat på hundratals som fått vaccin, alla säger samma, och med hundratals så tar det en bra stund innan man kommer till denna galet låga prevalensen för svåra biverkningar av vaccin.
    Kanske du inte riktigt greppar hur sällsynta de är?

• klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-14 14:19:09 följande:
    Så varför tycker du att det är anmärkningsvärt att de är så många då? USA har en stor population av människor som är överviktiga, har fetma eller morbid fetma. Vad förvånar dig med utfallet och får dig att tycka att det är mycket anmärkningsvärt?

Det är en stor siffra och är en skrämmande siffra.
    Det är lite komiskt vi hade denna diskussion i COVID-19 tråden, och nu är vi här och har bevis för det påståendet. och det faktiska utfallet på det man har registrerat i USA.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-14 14:30:19 följande:
    Det förklarar ju inte varför du tycker att det är "mycket anmärkningsvärt". Vad är komiskt med detta, menar du? 

Själv roas jag inte av andra människors lidande och död. 

Jag säger nått annat, men som första gången du kastade denna på mig, så är det helt självklart att det är tragiskt och hemskt, och underförstått i allt jag skriver.
    Och det komiska var att vi pratede om övervikten redan då och nu är det inte bara bekräftat, utan med en extrem övertydlighet också som är mycket anmärkningsvärt den är så stor.
    Är du arg att de hade rätt som tog upp den med USA, COVID-19 och övervikt?

Det är en stor siffra, du missat det redan?

• klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-14 14:47:37 följande:
    Öh, om jag är arg för att "de hade rätt som tog upp den med USA, COVID-19 och övervikt"? Jag har ingen aning om vad du menar med det. Som jag redan sagt så är respiratoriska sjukdomar av förklarliga skäl oftare svårare och/eller dödligare för människor med fetma. Det var också därför som jag var kritisk till att FHM väntade så länge med att gå ut med information om att ett högt BMI var en risk i det här sammanhanget. 

Jag har inte missat siffran, jag undrade varför du tyckte att det var "mycket anmärkningsvärt" att så många som avlidit av sjukdomen i USA var överviktiga när prevalensen av människor med fetma och morbid fetma är så gaaaaalet satans hög i landet. 

Det är en stor siffra.

Du kommer ihåg allt, och hävda glömska är udda.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-14 14:55:42 följande:
    Ja, siffran är stor men med tanke på hur satans gaaaalet stor prevalensen av morbid fetma är hos den amerikanska befolkningen så är det inte "mycket anmärkningsvärt" att de avlider av Covid-19.

Men vi får ge oss här för du förstår inte och jag ids inte hålla på med dina antics idag. 
    Jo, jag anser den är anmärkningsvärd, du får leva med det.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2021-09-14 15:02:42 följande:
    Det går nog bra ska du se. Det är ju trots allt långt ifrån det konstigaste du skrivit. 

Är det bra att folk dör i USA?
    Ne, det är självklart att det är inte bra enligt mig och alltid underförstått i det jag skriver.
    Dock är det mycket anmärkningsvärt det var en så stor siffra, de är trots allt bara 33% av USA befolkning.

AndreaBD skrev 2021-09-14 15:44:09 följande:
    Vi har definitivt känt av det, det är inte bara nån förkylning. Min man var ganska dålig i några dagar. Och en väns bror dog i covid. Helt frisk 50+ man. En annan bekant, läkare, (helt frisk innan, inga riskfaktorer) klarade sig bara väldigt knappt, låg flera veckor i respirator och fick lära sig att gå och att prata igen. 

Samma här, har liknade erfarenheter och som dött och i till synes fullt frisk och tillhörde ingen riskgrupp.
    Det är detta man vittnar om IVA och att man får in en del som man inte riktigt förstår hur de hamnat där, då de till synes verkar helt friska och inget i deras journal som antyder de skulle vara mer utsatta.

Det är rätt tragiskt man har en del som tror vaccinen är värre än viruset, det är därför vi måste bekämpa desinformationen så folk vågar sig på ta vaccinen.

Och apropå detta, så detta är de nya siffrorna på vem som vågat sig på ta vaccinen.
    Det var även en ovanligt hög ökning på dos ett denna rapportering, de har ju senaste typ bara legat på 0,1% och en 0,2% per rapporteringstillfälle och nu 0,4%, mycket bra jobbat.
    Antalet doser givna:
    2021-09-14 13 259 346
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-09-14 7 037 966 82,4%
    Antalet personer som fått två:
    2021-09-14 6 221 380 72,8%

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?