• Anonym (Olaf)

Tror du att du kommer du att hitta kärleken?

Sådär himlastormande kär, så det inte finns något tvivel om att du vill leva med personen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att du kommer du att hitta kärleken?
  • Xzx
    Anonym (Olaf) skrev 2021-04-15 10:59:05 följande:
    Jag är intresserad av en ensamstående mamma, lika gammal som dig.
    En av de sexigaste kvinnor jag träffat.
    Så jag förstår inte det där med "lågt värde på köttmarknaden p g a ålder och tidigare barn".

Jag som aldrig har haft ett förhållande däremot, jag har lågt värde.
    Att du inte förstår hur barn är en downer på marknaden och själv aldrig haft ett förhållande säger nog en del...
  • Anonym (Olaf)
    Xzx skrev 2021-04-15 12:10:17 följande:
    Att du inte förstår hur barn är en downer på marknaden och själv aldrig haft ett förhållande säger nog en del...
    Kan bara tala för mig själv, men jag är inte mindre intresserad av henne p g a hon är 37, och har barn.
  • Anonym (För sent)

Har varit kär och hittat kärleken flera ggr i mitt liv men är nu medelålders och separerad och inte lika snygg längre som senast jag sökte kärlek och dejtade. Har ett ganska trasigt bagage att släpa runt på och har låg status på dejtmarknaden med tanke på åldern och min livssituation. Visserligen är hjärtat fullt av kärlek och har en omättlig energi och hunger, ett ungt intellekt och väldigt passionerad. Men jag har accepterat att jag nog kommer förbli ensam resten av livet, vilket är lite sorgligt kanske men helt okej. Jag har många intressen och trivs bra själv.

• Mandel
    Anonym (:() skrev 2021-04-15 11:22:04 följande:

Jag brukade tror det, men nu går jag mot 40 och jag är inte optimistisk längre :( Är inte särskilt snygg heller och har barn, så det hjälper ju inte. Ganska deprimerande, faktist.

Beror nog på barnens ålder och hur mycket du har dem.

Jag (45 då) försökte undvika att gå på dejt med män som hade småbarn för jag ville inte hamna i småbarnsträsket igen då mina är tonåringar och tämligen självgående. Så hur mycket man curlat sina barn spelar nog större roll än ålder på dem.
    Kan absolut inte tänka mig fler barn och jag kan säga att detta var inget som låg mig i fatet någon gång utan snarare en tillgång för alla män vill inte ha fler barn än de som de redan har.
    Fick även till dejter med män som var yngre än mig eftersom de antog att yngre kvinnor ville ha barn.

Är verkligen ingen snygg person, men det var inte brist på intresse från män och en del som det inte kändes rätt med var ändå rörande överens om att det var synd att vi inte kände "det" eftersom vi hade kul ihop och trivdes i varandras sällskap. 

Och en vacker vårdag var jag på picknick med rätt dejt!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • MammAmma
    Mandel skrev 2021-04-15 10:42:49 följande:

Hur gammal är du? Ålder på barn?

Fyller snart 38, barnen är 20, 17, 14 och 9. Har de två yngsta varannan vecka, de andra kommer och går lite som de vill eftersom de är så stora.
  • MammAmma
    Anonym (Olaf) skrev 2021-04-15 10:59:05 följande:

Jag är intresserad av en ensamstående mamma, lika gammal som dig.

En av de sexigaste kvinnor jag träffat.

Så jag förstår inte det där med "lågt värde på köttmarknaden p g a ålder och tidigare barn".

Jag som aldrig har haft ett förhållande däremot, jag har lågt värde.

Att man inte ligger högt i värde som kvinna som nästan är medelålders och har barn är tyvärr ett faktum. Säger absolut inte att det är kört för det, men nog minskar det utbudet rätt rejält.

Det är inte så att jag är helt oattraktiv på marknaden, det är jag tydligen inte, jag har bara aldrig blivit kär i någon som velat ha mig.
  • Anonym (För sent)
    MammAmma skrev 2021-04-15 14:24:36 följande:
    Fyller snart 38, barnen är 20, 17, 14 och 9. Har de två yngsta varannan vecka, de andra kommer och går lite som de vill eftersom de är så stora.
    Imponerande barnmängd du hunnit skaffa dig. Har läst en hel del av dig härinne och du har alltid så otroligt vettiga kommentarer och ett vänligt sätt att debattera.
    Du verkar otroligt genuin och vaken och en tillgång för en bra man även om du har svårt att falla. Du känns som en person som verkligen lever och har ett sunt sätt att se på dig själv och andra. Kärleken kommer till de som är öppna för det brukar jag tänka. Men själv är jag nog inte öppen..längre!
  • Anonym (Jag)

Jag är 40, har två små barn och lever i en relation som jag är på väg att lämna. Ser inte alls att jag nånsin kommer träffa någon annan. Lämnar jag denna relation så kommer jag med största sannolikhet vara singel resten av mitt liv.

Har varit himlastormande kär en gång, i 20-årsåldern. Det höll i 7 år. Tror det var vad jag kommer få uppleva, tror inte det kommer hända igen. Tyvärr.

• Anonym (-)

Har varit tokkär 2 ggr i mitt liv men har aldrig fått kärleken besvarad. Så sannolikt för sent för att få uppleva det.

• Soffpotatis
    Anonym (Jag) skrev 2021-04-15 14:48:46 följande:

Jag är 40, har två små barn och lever i en relation som jag är på väg att lämna. Ser inte alls att jag nånsin kommer träffa någon annan. Lämnar jag denna relation så kommer jag med största sannolikhet vara singel resten av mitt liv.

Har varit himlastormande kär en gång, i 20-årsåldern. Det höll i 7 år. Tror det var vad jag kommer få uppleva, tror inte det kommer hända igen. Tyvärr.

Jag är i samma ålder. Två barn i låg- och mellanstadiet vv. Har man intressen och lust att utvecklas så är det inte ett problem att vara själv. Jag upplever att det är t.o.m. smidigare för jag kan lägga mer tid på mitt arbete och intressen utan att behöva ha dåligt samvete.

Jag trodde jag skulle gå under när jag blev själv och började dejta hysteriskt för att hitta ny stor kärlek.

Jag upptäckte att jag helt enkelt inte vill spendera min fritid på att sitta på dejt med olika kvinnor varje helg.

Lusten återvänder kanske nån dag.

Jag njuter gärna av lugnet ett tag till :)
Svar på tråden Tror du att du kommer du att hitta kärleken?