• Mandel

Tror du att du kommer du att hitta kärleken?

MammAmma skrev 2021-04-15 09:43:20 följande:

Har aldrig varit himlastormande kär och tror inte att jag kommer hitta någon heller. Mitt värde på köttmarknaden är för lågt pga ålder och tidigare barn. Visst kan jag få någon om jag "nöjer mig" med mindre, men det tänker jag inte göra - är hellre ensam då.

Hur gammal är du? Ålder på barn?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Det tog ett 25 årigt förhållande med kraschat äktenskap och en ålder på 46 år innan jag träffade en man som får mig att förstå hur det ska vara att leva i en relation.
    Det kändes rätt redan första dejten vi var på och vi kände detsamma båda två. Det känns hemma bredvid honom och jag kan vara helt avslappnad. 

Jag är galet tänd på honom hela tiden och det blir tomt så fort han inte är i närheten. Små saker han säger, skriver och gör får mig att bli varm i hela kroppen. 

• Mandel
    Anonym (:() skrev 2021-04-15 11:22:04 följande:

Jag brukade tror det, men nu går jag mot 40 och jag är inte optimistisk längre :( Är inte särskilt snygg heller och har barn, så det hjälper ju inte. Ganska deprimerande, faktist.

Beror nog på barnens ålder och hur mycket du har dem.

Jag (45 då) försökte undvika att gå på dejt med män som hade småbarn för jag ville inte hamna i småbarnsträsket igen då mina är tonåringar och tämligen självgående. Så hur mycket man curlat sina barn spelar nog större roll än ålder på dem.
    Kan absolut inte tänka mig fler barn och jag kan säga att detta var inget som låg mig i fatet någon gång utan snarare en tillgång för alla män vill inte ha fler barn än de som de redan har.
    Fick även till dejter med män som var yngre än mig eftersom de antog att yngre kvinnor ville ha barn.

Är verkligen ingen snygg person, men det var inte brist på intresse från män och en del som det inte kändes rätt med var ändå rörande överens om att det var synd att vi inte kände "det" eftersom vi hade kul ihop och trivdes i varandras sällskap. 

Och en vacker vårdag var jag på picknick med rätt dejt!
  • Mandel
    MammAmma skrev 2021-04-15 14:24:36 följande:
    Fyller snart 38, barnen är 20, 17, 14 och 9. Har de två yngsta varannan vecka, de andra kommer och går lite som de vill eftersom de är så stora.
    Ser inget problem alls till att du inte skulle kunna hitta någon ny kärlek.
    Du har varannan vecka som du kan dejta och utforska utbudet och jag lovar dig att det finns en uppsjö av män som är intresserade av dig. Oavsett hur du ser ut eller hur många barn du har osv.
Svar på tråden Tror du att du kommer du att hitta kärleken?