BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Tack för era svar ang vikten. Jag vet ju innerst inne att ni har rätt, en liten människa växer där inne och vikten är oväsentlig. Men det är någonting med att man ökar i vikt och inte har någon kontroll över det själv som får mig att bli förtvivlad, jag känner liksom inte igen mig själv. Tack för tipset om att prata med BM också, har faktiskt gjort det men hennes svar var bara ?jag är inte orolig över din vikt så var inte det du heller?? men det handlar nog mer om det psykiska och inte det fysiska.
Det är så himla olika med vikten.. Det betyder inte att nåt är fel eller att du inte kan hitta tillbaka till din kropp igen. Jag har en vän som ALLTID gått upp runt 22 kg alla hennes 3 graviditeter. Hon är naturligt väldigt petite och slank men samlar väl på sig vätska under graviditeten. Allt som händer med ens kropp är ju en sån himla omställning som går att "komma tillbaka" från, många ggr helt och hållet...
Hoppas du kan finna ro och få ett lugn i detta. Det är inget fel att varken känna som du gör, eller att du känner att du har gått upp till en vikt som du är obekväm med. Det kommer att vända! Amningen är t.ex ett sätt för kroppen att hitta tillbaka till sin vanliga vikt igen. Finns massvis med andra grejer också att göra efter man förlöst barnet om nu amningen inte är för en..
Var snäll mot dig och ta hand om dig! Snart har ni er skatt ute i världen! <3