BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Kan ju skriva en liten uppdatering för mig också :) Jag är inne och läser i princip varje dag och har gjort sen jag plussade, men skriver inte så himla mycket. Är med i facebookgrupper också, men ärligt talat tycker jag det är lite halvt stressad och orolig känsla där inne. Alla oroar sig så mycket... haha. Klart man gör det ibland och ska få göra det, men när det skrivs otaliga inlägg om det ena och det andra blir en lite trött. Och jag som inte är så orolig av mig börjar istället oroa mig..
Jag är i vecka 26 nu, går in i vecka 27 imorgon, så på fredagar byter jag vecka. Har ju BF 30/12, men hoppas ärligt talat på en liten januariknodd. Vi har inte tagit reda på kön utan vår bebis går under namnet Knodden! Dock är jag övertygad om att det är en tjej, min sambo trodde kille i början men han har ändrat sig nu. Jag gjorde det där ring- i hårstråtestet och det var ju helt sjukt, visade på tjej och har stämt på min sambos båda barn innan och flera kompisars. Så nu är jag ännu mer övertygad, hehe.
I övrigt mår jag väldigt bra! Förutom att jag har foglossning som visar sig i blygdbenet och strålar ut i ljumskarna. Vaknar 711 gånger om nätterna för att jag vaknar när jag rör mig och det gör ont.. Men på dagarna är det ingen fara och det begränsar mig inte jättemycket. Så har inte sökt hjälp för det än, men blir det värre har jag pratat med min BM som sagt att jag kan få kontakt med en fysioterapeut. I övrigt har jag halsbränna från helvetet som kommer och går. Men som sagt annars mår jag prima :) Det blev en lång uppdatering, hoppas ni orkade läsa! Haha.
Fattar att sånna FB-grupper kan tillföra massa stress! Man får känna efter vad man själv behöver och tycker är givande. Jag har själv inte gått med i nåt sånt då jag tycker det blir för intensivt med så mycket medlemmar och sån aktivitet. Jag är också ganska privat av mig och kan tycka det är skönt med att kunna vara anonym.
Kul att vänta på att ta reda på könet! Det verkar vara ganska vanligt tycker jag nuförtiden. :)
Hoppas sömnen och smärtorna avtar snart! Känner igen mig i det där med halsbrännan... Men men! Känns skönt att det finns en vanlig förklaring/anledning till dessa besvär iaf, trots att det kanske inte alltid hjälper när det är som värst. :P