• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • mandarincurd
    Sellerin skrev 2021-07-27 21:01:54 följande:

Jag var likadan!! Lycka till i nästa vecka, antar du bara vill att denna vecka ska ta slut så att du kan få gå på ditt RUL!

Thewalk skrev 2021-07-27 18:38:49 följande:

Det är helt normalt. Jag var jättenervös och orolig, tack och lov såg allt bra ut. Det gör ju det i de allra flesta fall! Men det är som sagt helt normalt att oroa sig! Stort lycka till!

Tack för stödet <3
  • neongirl
    mandarincurd skrev 2021-07-26 23:54:27 följande:

RUL närmar sig med stormsteg, om en vecka är det dags!

Är det bara jag eller är det normalt att vara lite nojig, orolig, rädd haha? Vill ju att allt ska se bra ut med den lille! <3

Säger som de andra. Det är fullt normalt. :) Jag var också nojig inför RUL. Lycka till och hoppas det går bra! <3
  • Fjaril90
    mandarincurd skrev 2021-07-26 23:54:27 följande:

RUL närmar sig med stormsteg, om en vecka är det dags!

Är det bara jag eller är det normalt att vara lite nojig, orolig, rädd haha? Vill ju att allt ska se bra ut med den lille! <3

Mitt är nästa vecka på torsdag och jag kan bara hålla med!! Väldigt nervöst och nojjigt här med, speciellt då jag inte har känt några rörelser jag är 100 på är bebisen.

Samtidigt ska det bli så kul att få reda på om det är en liten tjej eller kille också, ska ni ta reda på könet om det går? :)
  • mandarincurd
    neongirl skrev 2021-07-28 02:31:37 följande:

Säger som de andra. Det är fullt normalt. :) Jag var också nojig inför RUL. Lycka till och hoppas det går bra! <3

Tack! <3
  • mandarincurd
    Fjaril90 skrev 2021-07-28 09:50:54 följande:

Mitt är nästa vecka på torsdag och jag kan bara hålla med!! Väldigt nervöst och nojjigt här med, speciellt då jag inte har känt några rörelser jag är 100 på är bebisen.

Samtidigt ska det bli så kul att få reda på om det är en liten tjej eller kille också, ska ni ta reda på könet om det går? :)

Så nervöst? vill bara ha det överstökat! Vi har inte berättat för någon annan än närmsta familjen heller och magen börjar bli lite svår att dölja haha.

Ja vi ska absolut ta reda på könet!
  • Sellerin
    VirrePirre06 skrev 2021-07-27 22:27:50 följande:

Skönt att allt ser bra ut och att dem är noga :) Själv har jag börjat få problem med foglossning och troligen har ischiasnerven börjat komma i kläm,vilket ger smärta när jag går mycket :( Även har muskler i magen börjat krampa till och från, jätteskumt..

Jag har haft lite problem med ont i ligament/muskler i magen redan från tidigt i graviditeten! Ett tag fick jag göra värsta stockvändningen i sängen för att kunna ta mig upp, för att spänna magen gör så sjukt ont emellanåt! För tillfället är det lite bättre med det.

Usch så jobbigt med foglossning och nerv i kläm :( det finns väl inte så mkt att göra där? Bara vila?
  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-07-27 21:29:56 följande:

Vad skönt! :) Nu kan du bara slappna av.

Jag håller med, det är verklige nmysigt nu! Tyvärr är jag riktigt trött men det kan vara värmen också. Får se om jag kanske har järnbrist nästa gång jag ska till bm. 

g

Ja värmen brukar man ju även normalt vara mer trött av!

Tkr alltid det är så svårt att säga vad det är som gör en trött, men drygt är det i alla fall :D

Jag trodde jag skulle kolla mina järnreserver nu igår, men tog inget blodprov, lämnade bara urinprov. Men känner mig inte särskilt trött, utan allt pinnar på. :) hoppas på att slippa järntabletter, det verkar ju inte helt super för magen :P
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-07-28 20:19:44 följande:
    g

Ja värmen brukar man ju även normalt vara mer trött av!

Tkr alltid det är så svårt att säga vad det är som gör en trött, men drygt är det i alla fall :D

Jag trodde jag skulle kolla mina järnreserver nu igår, men tog inget blodprov, lämnade bara urinprov. Men känner mig inte särskilt trött, utan allt pinnar på. :) hoppas på att slippa järntabletter, det verkar ju inte helt super för magen :P

Ja verkligen, jag gillar värme i vanliga fall men nu vill jag bara att det ska bli svalare. Längtar till riktig höstkyla! 

Nej men precis, haha! Har problem nog med magen. 

• VirrePirre06
    Sellerin skrev 2021-07-28 20:16:52 följande:

Jag har haft lite problem med ont i ligament/muskler i magen redan från tidigt i graviditeten! Ett tag fick jag göra värsta stockvändningen i sängen för att kunna ta mig upp, för att spänna magen gör så sjukt ont emellanåt! För tillfället är det lite bättre med det.

Usch så jobbigt med foglossning och nerv i kläm :( det finns väl inte så mkt att göra där? Bara vila?

Min naprapat har gett mig övningar som jag ska göra, men annars försöka vila så gott det går :) Gick idag på min ledighet så blir några lugna månader framöver
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-07-28 20:30:00 följande:

Ja verkligen, jag gillar värme i vanliga fall men nu vill jag bara att det ska bli svalare. Längtar till riktig höstkyla! 

Nej men precis, haha! Har problem nog med magen. 

Sellerin skrev 2021-07-28 20:19:44 följande:

g

Var inte rädd för järntabletterna!! Jag var fruktansvärt trög och förstoppad innan jag började äta dom och min mage kom nästan igång så fort jag började med dom :) bara man äter mycket frukt, dricker ordentligt, väljer fullkorn istället för ljust så ska det inte vara någon fara! Och niferex är snällast mot magen!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET