• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    Fjaril90 skrev 2021-08-03 08:40:07 följande:

Har det varit någon som fått reda på att de väntar en son än? Har säkert missat, men kan bara komma ihåg att jag har läst om döttrar på väg.

Jag väntar två pojkar :D

Tror vi är tre stycken i gruppen som väntar pojkar hittills. 
  • mandarincurd

RUL avklarat och allt såg bra ut! Vi väntar en liten pojke <3

Fick förändrat datum så istället för 29/12 så blev det 25/12. :)

• Fjaril90

Ah då var det några små pojkar som väntas också. Jag har RUL imorgon och hela tiden känt att det är en tjej som bakas. Trodde mig se en trend av tjej bebisar här inne, så jag var ännu mera säker på att säkert kommer en till haha.

Det spelar ju så liten roll, viktigast är ju så klart att det lilla livet är friskt och mår bra där inne. Men det är ju så spännande att få reda på också.

• Fjaril90
    mandarincurd skrev 2021-08-03 09:54:52 följande:

RUL avklarat och allt såg bra ut! Vi väntar en liten pojke <3

Fick förändrat datum så istället för 29/12 så blev det 25/12. :)

Åh vad kul! Härligt att allt såg bra ut! Grattis till Lill killen.

Imorgon är det min tur såååå nervös. :D
  • mandarincurd
    Fjaril90 skrev 2021-08-03 10:09:38 följande:

Åh vad kul! Härligt att allt såg bra ut! Grattis till Lill killen.

Imorgon är det min tur såååå nervös. :D

Det kommer gå så bra!! Jag var också säker på en tjej så blev väldigt chockad, haha! Men wow vad speciell barnmorskan var, mycket mer allvarlig och typ sur än vad ?min? vanliga på mvc är haha :)
  • Emlan93
    Thewalk skrev 2021-08-03 08:21:50 följande:

Vad roligt att allt var bra på RUL :D Grattis till tjejerna!

Visst var det så att du väntar enäggstvillingar? Är det därför du sätts i gång i v 37?

Jag väntar ju tvåäggs och planeras sättas igång senast v.38

Skönt att du mår bättre. Jag har fått mycket krämpor. Har redan gått upp 8 kg så det börjar bli tungt, har även foglossning, sömnsvårigheter och igår visade det sig att jag har högt blodtryck. Men annat är bättre, har t.ex. inget illamående kvar. Jag blir förmodligen sjukskriven efter semestern. Hur ser det ut för din del? Många som väntar tvillingar stannar ju hemma från v.25. (jag är i v 21 nu)

Jag tycker det känns betryggande att man har så bra koll på oss som väntar tvillingar, redan igår fick jag komma och lyssna på hjärtljuden igen och nästa besök hos bm är redan om två veckor.

Tusen tack!! Ja precis, enäggstvillingar MCDA därav v.37 :). Från och med nu typ blir det ultraljud hos läkare varannan vecka fram till födseln. Hos "vabliga" bm utan ul har jag inte varit på ett tag nu(sen v.10), ska dit om två veckor ungefär.

Åh vad jobbigt!! Ja men skönt ändå att det har sådan bra uppföljning på dig och oss tvillingmammor. Jag har också förstått att det är vanligt att få en sjukskrivning. Jag börjar tänka mycket på hur det kommer bli i höst. Hade inte jag jobbat hemifrån nu under pandemin vet jag helt ärligt inte hur jag ens hade fixat de första 3 Månaderna när jag var så enormt trött och illamående till och från. Nu har jag ju mått lite bättre men har också semester. Mitt jobb kan komma att kalla in oss till kontoret igen I höst typ oktober och då tror jag inte jag kommer känna mig så sugen på att åka in. Kan jag jobba hemma kanske det ändå går ett tag till, men jag vet ju inte säkert hur jag kommer må om några veckor. <3
  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-08-03 10:16:40 följande:
    Det kommer gå så bra!! Jag var också säker på en tjej så blev väldigt chockad, haha! Men wow vad speciell barnmorskan var, mycket mer allvarlig och typ sur än vad ?min? vanliga på mvc är haha :)

Grattis till din lilla pojke! <3 

Så var min med! Haha. 

• mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-08-03 10:47:16 följande:

Grattis till din lilla pojke! <3 

Så var min med! Haha. 

Tack <3

Haha verkligen kontraster. Min vanliga barnmorska är typ som en gullig dagislärare medan den här var mer som en rysk militär, typ? men lyckades få henne att skratta i alla fall ibland lol.

Däremot blev hon lite sur igen när jag bad henne skriva könet på en lapp, tydligen något de ska sluta med vilket jag tkr är tråkigt!
  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-08-03 11:14:51 följande:
    Tack <3

Haha verkligen kontraster. Min vanliga barnmorska är typ som en gullig dagislärare medan den här var mer som en rysk militär, typ? men lyckades få henne att skratta i alla fall ibland lol.

Däremot blev hon lite sur igen när jag bad henne skriva könet på en lapp, tydligen något de ska sluta med vilket jag tkr är tråkigt!

Haha! Rysk militär. :D 

Jag hade min på KUB, sen när jag fick kallelsen till RUL så var det hon igen... som tur var (trodde jag) kunde jag inte den dagen utan fick boka om, gissa besvikelsen när jag kom dit och det ÄNDÅ var hon... :'D 

Men, vad synd! Det känns som exakt alla förmåner och extragrejer tas bort för gravida... 

• Storm01
    Fjaril90 skrev 2021-08-03 08:40:08 följande:

Har det varit någon som fått reda på att de väntar en son än? Har säkert missat, men kan bara komma ihåg att jag har läst om döttrar på väg.

Vi fick det aldrig bekräftat på Rul men har på sistonde en känsla att det är en liten kille!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET