• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-20 20:06:32 följande:

Grattis till ett lyckat RUL, trots din busiga lilla tjej som inte var still ^^

Och ännu en liten tös i tråden! Hahaha! <3

Tack, ja vilket tjej-år det verkar bli :)
  • Thewalk

Idag har jag varit på RUL. Allt var bra, sådan lättnad att se det :) <3 Det var fullt ös på båda små liven.

Min känsla var helt rätt, vi väntar två pojkar. Så jag jämnar ut det lite här i tråden :D

Jag vet inte hur jag ska tänka med datum, då man som längst får gå till v.38+0 med tvillingar. De räknar fortfarande 17 december som BF alltså v.40+0, men det blir ju senast 3 december. Så jag kanske uppdaterar datum till det.

• Grapefrukt89
    Thewalk skrev 2021-07-21 18:31:33 följande:

Idag har jag varit på RUL. Allt var bra, sådan lättnad att se det :) <3 Det var fullt ös på båda små liven.

Min känsla var helt rätt, vi väntar två pojkar. Så jag jämnar ut det lite här i tråden :D

Jag vet inte hur jag ska tänka med datum, då man som längst får gå till v.38+0 med tvillingar. De räknar fortfarande 17 december som BF alltså v.40+0, men det blir ju senast 3 december. Så jag kanske uppdaterar datum till det.

Åh! Wow va kul! Massa grattis till ett trevligt/positivt RUL! <3

Va häftigt att du haft känsla för 2 pojkar och gissat rätt! Sånt är ju superkul! :D

• bananmilkshake

Grattis!!! :D
  • Sellerin

Grattis till ännu ett bra besök på RUL!

Haha ja du som kommer med två små pojke väger upp alla tjejer :D
  • MissJ00
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-19 20:28:15 följande:

Hej allesammans!

Känner nån av er att det drar/dragit i ligament runt om magen osv? Har själv känt mycket sånt på sistone och sett att magen sista veckan blivit större också. Tänker att det måste vara det som spökar...?  Det gör liksom inte superont.... Känns lite som spänningar/ilningar/mensvärk fast runt om magen på framsidan och ner till ljumskarna. :)

Kände precis av det nu när jag vaknade, googlat jätte mycket. Antar att det är ligament som gör ont då. Men det känns bara på höger sida, är det normalt?
  • Thewalk
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-21 19:24:44 följande:

Åh! Wow va kul! Massa grattis till ett trevligt/positivt RUL! <3

Va häftigt att du haft känsla för 2 pojkar och gissat rätt! Sånt är ju superkul! :D

bananmilkshake skrev 2021-07-21 19:49:18 följande:

Grattis!!! :D

Sellerin skrev 2021-07-21 21:30:12 följande:

Grattis till ännu ett bra besök på RUL!

Haha ja du som kommer med två små pojke väger upp alla tjejer :D

Tack så jättemycket <3
    MissJ00 skrev 2021-07-22 07:37:07 följande:

Kände precis av det nu när jag vaknade, googlat jätte mycket. Antar att det är ligament som gör ont då. Men det känns bara på höger sida, är det normalt?

Ja, jag har förstått att det är helt normalt att man får känningar på en sida. Jag hade också bara känningar på höger sida i början. Oroa dig inte :)
  • Evelon88

Hej

Jag hoppar gärna in. Jag är 33 år och väntar första barnet den 17/12. Enligt RUL blir det en liten pojke ????

• bananmilkshake
    Evelon88 skrev 2021-07-22 12:06:36 följande:

Hej

Jag hoppar gärna in. Jag är 33 år och väntar första barnet den 17/12. Enligt RUL blir det en liten pojke ????

Hej, välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • neongirl
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-19 20:16:27 följande:

Jag förstår verkligen att man tvekar. Speciellt om man varit med om missfall osv...  Jag själv var rädd för det och har inte börjat förrän nu. Även detta känns tidigt/SUPERLÄSKIGT på många sätt men det hade varit himla otur (och väldigt liten chans) för nån av oss att få missfall nu... Märker att jag måste få njuta lite och landa i att jag väntar en liten skatt och det hjälper då att drömma/prata/köpa saker till bebisen för min del. Vi (sambon och jag) lånar min pappas bil och köper lite otympliga grejer nu faktiskt (säng, skötbord osv) för att det ska finnas sen. Om några veckor köper vi nog barnvagn också.

Men det finns ju inga rätt eller fel med nåt. Man måste känna efter vad som känns rätt för sin egen del...

För vår del tror jag tyvärr att vi kommer få en megastor bebis. Jag vägde 4.3kg min sambo och hans bröder mellan 4-4.6 kg. :O Så vi tänker nästan tvärtom - att vi ska köpa storlek 56, hahahaha.

Ja då förstår jag att ni passar på. Jag känner också att vi måste få njuta och längta efter bebis lite och då hjälper det ju som du säger att köpa saker och prata om det. :) Så vi kommer nog också börja inskaffa lite saker snart.

Haha min systerdotter vägde 5kg men min syster gick då nästan tre veckor över tiden. Det var innan de hade två veckor som gräns för att sätta igång förlossningar. :S Sambon vägde 3,3 men föddes då två veckor efter beräknat BF så det kan vara väldigt olika. :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET