BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Såg att en del av er frågat om någon köpt kläder än. Jag var snabb med att köpa några reaplagg redan när vi plussade i höstas, men sen gick ju inte det vägen så sen dess har jag inte vågat köpa något mer. Men funderar på att snart börja köpa lite grejer. Är ju så mycket rea nu. :)
De plagg jag har hittills är en pyjamas i storlek 44 som nästintill var gratis på rea. Jag tror vi kommer få en ganska liten bebis och skulle den komma någon vecka för tidigt så vill jag ha iaf ett plagg som passar haha. Resten är i storlek 50 och något plagg i 56. Har ett par bodys och pyjamasar.
Haha vad sjukt! Ska bli spännande och se om din dröm eller tanke också stämmer. :)
Har RUL 26/7. Men kunde inte hålla mig vart ultraljud igår väntar på liten flicka också :D
Bara jag som har RUL så sent som i v20?
Vill verkligen veta könet nu!!
Får vänta till 5aug
Så fint skrivet att du känner dig fin och stolt att bära på din bebis. <3 Jag känner likadant. Så skönt att du mår bra! Jag är fortfarande ganska trött men iaf på riktigt bra humör, hela grejen känns så kul att få uppleva. :)
Nån mer med mardrömmar? :/ Jag drömmer helt fruktansvärda drömmar. Har alltid drömt mycket och detaljerat, speciellt när det är mardrömmar men det här är next level xD
Hade mitt ultraljud idag, allt såg bra ut så det var skönt! Vi ville veta könet men det gick tydligen inte se det pga att navelsträngen var i vägen hehe. Barnmorskan höll på ett tag men gav sedan upp haha. Så jag antar att det får bli en överraskning ^^
Hade mitt ultraljud idag, allt såg bra ut så det var skönt! Vi ville veta könet men det gick tydligen inte se det pga att navelsträngen var i vägen hehe. Barnmorskan höll på ett tag men gav sedan upp haha. Så jag antar att det får bli en överraskning ^^
Såg att en del av er frågat om någon köpt kläder än. Jag var snabb med att köpa några reaplagg redan när vi plussade i höstas, men sen gick ju inte det vägen så sen dess har jag inte vågat köpa något mer. Men funderar på att snart börja köpa lite grejer. Är ju så mycket rea nu. :)
De plagg jag har hittills är en pyjamas i storlek 44 som nästintill var gratis på rea. Jag tror vi kommer få en ganska liten bebis och skulle den komma någon vecka för tidigt så vill jag ha iaf ett plagg som passar haha. Resten är i storlek 50 och något plagg i 56. Har ett par bodys och pyjamasar.
Jag förstår verkligen att man tvekar. Speciellt om man varit med om missfall osv... Jag själv var rädd för det och har inte börjat förrän nu. Även detta känns tidigt/SUPERLÄSKIGT på många sätt men det hade varit himla otur (och väldigt liten chans) för nån av oss att få missfall nu... Märker att jag måste få njuta lite och landa i att jag väntar en liten skatt och det hjälper då att drömma/prata/köpa saker till bebisen för min del. Vi (sambon och jag) lånar min pappas bil och köper lite otympliga grejer nu faktiskt (säng, skötbord osv) för att det ska finnas sen. Om några veckor köper vi nog barnvagn också.
Men det finns ju inga rätt eller fel med nåt. Man måste känna efter vad som känns rätt för sin egen del...
För vår del tror jag tyvärr att vi kommer få en megastor bebis. Jag vägde 4.3kg min sambo och hans bröder mellan 4-4.6 kg. :O Så vi tänker nästan tvärtom - att vi ska köpa storlek 56, hahahaha.