• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-16 06:38:07 följande:

^^ Tack! När har du nästa ultraljud?

Jag har mitt på tisdag den 20/7 :) Så inte många dagar kvar
  • Storm01

Vad roligt att läsa att det har gått bra för er som har gjort Rul hittills! Grattis till er!!

• Thewalk

Åh vad kul att höra om era RUL! Stort Grattis till er alla.

Jag har mitt på onsdag. Längtar så även om jag samtidig är orolig. har hela tiden haft en känsla om att det är två pojkar. Men vet inte vad jag baserar det på :) vi får se.

• mandarincurd
    neongirl skrev 2021-07-16 08:41:29 följande:

Tack alla! <3 Grapefrukt89 jag kan inte riktigt förklara hur jag hade det på känn, men när folk har frågat vad jag tror så har jag hela tiden sagt kille. Drömde även innan jag plussade att jag fick en pojke. Har liksom sett framför mig hur vi kommer ha en liten kille som springer runt här om ett par år. Sambon trodde först tjej men ändrade sig när han såg KUB ultraljudsbilderna i vecka 13 baserat på profilen. Och han sa samma sak igår på de nya ultraljudsbilderna. Svärmor har varit övertygad om en tjej och sa det senast förra helgen, men då sa jag att jag har ju hela tiden trott kille så vi får se. :)

Jag har mest varit sugen på salt mat och inte speciellt sugen på sött. Många i gruppen har ju bara klarat äta yoghurt men jag har bara velat äta riktig mat och salta saker haha. Läste någonstans att om man är sugen på salt mat kan det vara tecken på en kille. Inte för att det kanske alltid stämmer, men i mitt fall verkar det stämma. :)

Grattis till er lilla tjej också! <3

Vad sjukt!! Jag drömde natten innan jag plussade att jag var gravid och skulle få en dotter. Eller jag drömde inte ens, det var i det läget där jag är mellan vaken och sömn. Då fick jag bara den tanken. Sjukt om det stämmer!
  • mandarincurd
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-16 06:51:25 följande:

Eller hur? :D Jag var säker på att vi väntade en pojke, för att en stor majoritet av andra jag hört om (som jag känner, plus i denna tråd) väntade flickor. Sen har min sambo extremt mycket pojkar i sin familj/släkt så jag tänkte att oddsen var ganska dåliga för att kunna få en liten tös för vår del.

Men det var faktiskt 2 vänner till mig + min mamma som sa att vårt ultraljud från KUBen såg ut som en flicka, endast baserat på hur ansiktet såg ut. Då tänkte jag - "ÄSCH, struntprat". Men det visade sig att de hade HELT rätt! Hahahaha! Så vem vet? :P

Har också fått höra om att tjejspermier kan leva längre (men kan vara långsammare) än just killspermier. Så det kan nog kanske ha spelat roll för min och sambons del! Jag höll ju i slutet av vår försöksperiod inte stenkoll på när exakt jag hade ägglossning, (lessnade rejält) visste bara på ett ungefär och försökte få till lite "hanky panky" typ 2 men i bästa fall 3 gånger i veckan från efter mens till nästa mens. Då ökade kanske våra chanser till att få en tjej? Vem vet :P

Ja typ alla mina kompisar som fått barn har fått flickor. Det bör ju dyka upp en pojk snart känner jag, haha!

Jag gjorde ju inte KUB men gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 12, men tycker inte man kan se speciellt mycket på det? mest hjärnhalvorna som syns på dom bilderna hahah
  • Sellerin

Grattis till alla er som haft fina RUL nu i veckan!! <3 Som många skriver känns det som att vi är några stycken nu som väntar in en liten flicka, får se hur det går för er andra! Såg att du neongirl väntar en pojke!

Alltså det är så mysigt att vara gravid och vänta på att få bli en familj! Nu har det gått några veckor sedan jag gjorde RUL och magen växer ordentligt nu! Känner mig så fin och stolt över att få bära runt på vår lilla tjej :) hon är väldigt livad på kvällen och jag bara njuter än så länge! Mår också sååååå bra nu i andra trimestern, har verkligen glömt bort hur illa jag mådde och hur trött jag var de första 15-16 veckorna!

• bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-07-15 22:31:19 följande:

Ultraljudet gjort här också och vi väntar en liten kille. <3 Har haft det på känn, men var såklart inte säker. Eftersom sambon inte fick vara med bad jag henne att inte säga det högt utan skriva ner det på en lapp som jag la i ett kuvert. Så öppnade vi det tillsammans sen, vilket sambon verkligen uppskattade. :)

Jaaaa, vad roligt, trådens första pojke! Grattis!! <3 
  • Aya2019

Har RUL 26/7. Men kunde inte hålla mig vart ultraljud igår väntar på liten flicka också :D

• bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-07-16 06:37:29 följande:

Haha! Ja, känns ju lite skumt när man för första gången får uppleva det men så otroligt häftig upplevelse när man väl förstår vad det är ! ^^ Verkligen en lättnad när man vet att tjejen lever loppan där inne :)

Ja det var väldigt spontant med barnvagnstest då jag o sambon inte har bil än men fick låna av mina föräldrar. Då passade vi på att åka in till just en sån affär och fråga på och testa massa barnvagnar. Tycker det känns tidigt för min del än att köpa, men har vänner som fått vänta i 2 månader på att få sin vagn. Då kände jag att vi lika gärna kan kolla några gånger och sen beställa/köpa när jag närmar mig vecka 30. Men vi testade till slut 4 olika barnvagnar... Enligt säljaren var Cybex eller Bugaboo Fox de som passade bäst för våra behov (stadsmiljö med kullerstenar + en och annan trip till föräldrar på landet.) Tydligen är stora hjul ganska viktigt med blandat terräng. Jag var innan redan ganska inställd på Bugaboo Fox då 3 vänner till mig rekommenderat dessa. Galet att en sån kostar ca 13.000kr i nyköpspris :O ... Men vi får se hur vi gör...  Vem vet om det kommer en superbra deal sen, då är man lite mer beredd! ;)

Vi har annars inte köpt nåt än, inte ens en liten babydress eller nalle och tänker att vi gör det när det närmar sig ^^ Känns lite läskigt men supermysigt ändå att kunna göra sånna grejer... :)

Verkligen! Det är först nu det börjar kännas verkligt. :) 

Vad skönt att ha några alternativ färdiga iaf! Hjälp vilket pris alltså. Förstår inte vad som är så dyrt med vagnar. :o 

Jag har köpt en endaste liten body, bara för att slå in och ge blivande pappan som present efter ultraljudet. :) Den är helt galet söt. :D

• bananmilkshake
    Aya2019 skrev 2021-07-17 08:45:00 följande:

Har RUL 26/7. Men kunde inte hålla mig vart ultraljud igår väntar på liten flicka också :D

Åh, grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET