BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Idag har jag varit på RUL. Allt var bra, sådan lättnad att se det :) <3 Det var fullt ös på båda små liven.
Min känsla var helt rätt, vi väntar två pojkar. Så jag jämnar ut det lite här i tråden :D
Jag vet inte hur jag ska tänka med datum, då man som längst får gå till v.38+0 med tvillingar. De räknar fortfarande 17 december som BF alltså v.40+0, men det blir ju senast 3 december. Så jag kanske uppdaterar datum till det.
Mitt datum blev också ändrat, men bara en dag senare. Från 10:e till 11:e. Jag tror dock att han kommer komma lite tidigare än så, men vi får se. :) Insåg att jag missat att uppdatera min ålder också efter att jag fyllt år. Mitt mentala jag är fortfarande 30. ;)
Sellerin, 32 år, BF 16/11
Grapefrukt89, 31år, BF 1/12
Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12
Bananmilkshake, 35 år, BF 3/12
H3JH3J, 34 år, BF 5/12
KNAS, 31 år, BF 7/12
MrsXy, 31 år, BF 7/12
jksk, 34 år, BF 7/12
Neongirl, 39 år, BF 11/12
Litalu, 26 år, BF 14/12
Emjol, 25 år, BF 15/12
BFdec2021, 32 år, BF 15/12
Hatamig, 34 år, BF 16/12
thewalk, 35 år, BF 16/12
VirrePirre06, 30 år, BF 22/12
Emlan93, 27 år, BF 27/12
Fjaril90, 30år, BF 28/12
Partytsljus75, BF 28/12
Miss00J, 27år, BF 29/12
mandarincurd , 26 år, BF 29/12
Hej, välkommen!
Hej, välkommen!
Jag har också haft väldigt mycket dramatiska drömmar, speciellt i första trimestern. Det var som att titta på en actionfylld film varje natt, phu. Det känns tack och lov som det minskat nu och nu kommer jag knappt ihåg någonting vad jag drömmer. Har hört att det är vanligt att man drömmer att sambon ska lämna en, så du är nog inte ensam. Hoppas drömmarna minskar snart! <3
En fråga, är nu med i ngn FB-grupp för personer som väntar sitt första barn? Jag har inte gått med i någon sådan men tänker att det kanske hade varit kul att hitta någon som bor i närheten av sig själv som man kanske kunde stråla samman med sedan vid föräldraledighet och sådant. Jag tycker det är trist att det inte hålls (inte där jag bor i alla fall) några föräldrakurser eller liknande så att på dem vägen man kan träffa personer i samma sits som en själv.
Tänkte på en sak. Är det några fler här som är/vars partner är födda i December?
När jag träffade BM på KUB (alltså några veckor sedan) så nämnde jag att både mannen och jag är födda i December, så det kommer bli en fullspäckad månad med den lilla i den månaden också. Hon svarade att det hade varit väldigt, väldigt många som varit hos henne som nu på senaste (som hade BF i Dec) och själva var födda då.
Hur tänker ni kring datum? Har just nu det jätteroliga BF på 25 december (är väl då alla barn vill bli födda..? Haha får se om det ändras på RUL om 2v) men tror den kommer komma lite innan då både jag och min bror var tidiga. Alla runt har skämtsamt sagt att jag ska ?hålla igen? till Januari då det skulle vara bättre att vara född då. Har ni tänkt på något kring födelsedatum?
Jag hoppas lite på den 12 dec, då 21/12/12 blir lite coolt, men självklart lägger jag ingen större vikt vid det (bara lite uttråkad på semestern, och tänker och längtar lite för mycket). :)
Tänkte på en sak. Är det några fler här som är/vars partner är födda i December?
När jag träffade BM på KUB (alltså några veckor sedan) så nämnde jag att både mannen och jag är födda i December, så det kommer bli en fullspäckad månad med den lilla i den månaden också. Hon svarade att det hade varit väldigt, väldigt många som varit hos henne som nu på senaste (som hade BF i Dec) och själva var födda då.
Hur tänker ni kring datum? Har just nu det jätteroliga BF på 25 december (är väl då alla barn vill bli födda..? Haha får se om det ändras på RUL om 2v) men tror den kommer komma lite innan då både jag och min bror var tidiga. Alla runt har skämtsamt sagt att jag ska ?hålla igen? till Januari då det skulle vara bättre att vara född då. Har ni tänkt på något kring födelsedatum?
Jag hoppas lite på den 12 dec, då 21/12/12 blir lite coolt, men självklart lägger jag ingen större vikt vid det (bara lite uttråkad på semestern, och tänker och längtar lite för mycket). :)