• Lark

Jomshof

klyban skrev 2021-03-16 12:55:46 följande:
    Premisserna är kvar som du gett och holistiskt verkade som du inte visste vad det var då du var selektiv med den.
    Lark skrev 2021-03-16 08:11:33 följande:
    HAHAHAHA!!!!!!!
    Mycket talande att du gett upp att argumentera nått så havererat.

Jo, jag har "gett upp"... av flera anledningar. Dock inget annat än din argumentationsteknik som har havererat. Det känns som att jag diskuterar med en föstaårselev på gymnasiet som försöker uttrycka sig akademiskt utan att ha någon koll på vad den säger.

Jag säger dels som Leif GW Person ang Göran Lambertz:
    "Det är svårt att argumentera med en person som talar mot bättre vetande"

Sen har du så dålig grammatik så jag måste först kryptera innan jag ens förstår din meningsbyggnad.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-16 17:57:02 följande:

Ledsen, det är din argumentationsteknik som berättar att kristendomen även den är avskyvärd enligt dig.
    Ingen annans.

Komiskt om GW, men frågan är hur du får in din selektivitet där och hur GW berättade för dig att ta bort det som inte passar din argumentation och som gamla testamentet.

Tänk hur det kan gå när man ger argumentation som inte ens håller för en bris av granskning.

Så ja, dina haha berättade detta med all tydlighet, sällan man ser någon argumentera så bristfälligt.
    Och sen när en så enkel att sänka din argumentation som bibelns liknande våld, så inser man att du inte vet nått om ämnet i grunden och med tanke på din anit-holistiska argumentationer.(dvs det precis omvända du anser andra ska diskutera, och komiskt nog vi gör men ej du, så det kan bli.).

Det är sällan man har användare som argumenterar för en, men du var en.

Som sagt, jag gav upp... mitt tips är att sluta du med. Jag har lagt ner pga dina enoooorma brister. Grammatik på högstadienivå... det är nästan svårläsligt att se vad du menar med dina meningar. Hur kan man vara så enormt dålig svenska och fortfarande försöka svänga sig med akademiska uttryck?

Som sagt... jag lämnar allt därhän. Fortsätt om du vill... bryr mig inte.
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-16 16:59:16 följande:
    Ja, jättekärleksfull. Abraham skulle få offra sin son Isak för bevisa sin trohet till Gud. Vilken jävla tyrann! Där kan vi snacka om premiss.

Och så har vi Job. Haha vad Gud älskade honom villkorslöst. Not.

And the list goes on.
    Ånej... lilla Abraham blev testad... och Job hade det lite jobbigt ett tag.
    Dags att gråta en skvätt. Stackarna.
    Eller se den större bilden. Kanske till och med studera grundtexterna en aning.

I rest my case.
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-16 17:17:52 följande:
    Jag är inte skyldig att svara på dina "frågor" som baseras på diverse felaktiga antaganden och består av anklagelser om vad du antar jag menar och tycker.

Du utgår från att invandring automatiskt för med sig en massa saker som du samtligt anklagar alla som inte vill typ stänga gränsen för att stå bakom. Jag har ingen lust att diskutera dina hjärnspöken. "Deras sätt att leva". Som om det skulle finnas någon konsensus inom grupperna vi och dom. Som om det ens finns ett vi och dom.

Nej, jag diskuterar inte på dina villkor för dina villkor ser ut som din syn på invandrare - inskränkt.
    Personen utgår inte från att invandring automatiskt för en massa saker med sig.
    Fakta säger det.

Om vi inte haft invandring så hade vi haft:

* lägre våldbrotts-statistik... invandrare är överrepresenterade
    * mindre hedersbrott/hedersmord... inte direkt en svensk uppfinning

ska jag fortsätta med listan?
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-16 22:00:07 följande:
    Du är överbevisad och tar det som förväntat. Det skulle inte alls förvåna mig om det är så du skulle behandla någon och sedan håna dem genom att be dem gråta en skvätt.

Typiskt översitteri och mobbarfasoner oavsett om det kommer från en gud/profet eller en människa.
    Vi säger så :)
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-16 22:03:10 följande:
    Nej, det finns inga givna resultat av invandring mer än att det kommer personer från andra länder.
    Wow... vilken sten har du legat under?
    Till och med Regeringen (Morgan Johansson) har ju gått ut i nyheterna och sagt att deras utredningar visar på en tydlig överrepresentation av invandrare bland kriminella.
  • Lark

Intressanta tankar här måste jag säga. Har följt i några dagar.
    Om utlänningar är överrepresenterade i brottsstatistiken - skulle då inte mer invandring innebära mer brott?
    Ta en titt på Efterlyst och deras "most wanted list". Svenska medborgare är klart underrepresenterade.

Nyheterna häromkvällen... Sverige har 1300 hedersbrott anmälda de sista åren.
    Och hedersbrott tillhör inte svensk kultur.

Absolut finns det även svenska män som använder våld mot sin kvinna. Och dessa män är inte ens värda att kallas män längre i mina ögon. De ska kallas DJUR och sitta i BUR. Ska inte skriva mer om vad dessa män förtjänar.

Men skillnaden är att det inte finns någon HEDERSKULTUR i Sverige.
    Vi har varken någon religion eller kultur som tillåter detta form av agerande.

Detta hedersvåld och dessa hedersbrott är direktimporterade.

Men nu handlade tråden i grunden inte om detta utan om Jomshofs uttalande.
    Rena ramaskriet ang detta uttalande.

Så, vem som helst får sitta i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi?
    Men man får inte kalla Islam för en avskyvärd religion?

• Lark
    nihka skrev 2021-03-20 13:18:00 följande:
    För att det inte finns några snälla nazister medan det finns gott om snälla muslimer.
    Inga snälla nazister? Snälla mot vem?

Och om det finns snälla muslimer - är de verkligen muslimer då?
    Koranen och sharialagen talar EMOT att en muslim ska vara "snäll".

Om en "kristen" uppför sig ond, dömande, skvallrande, våldsam och hotfull - är då den personen verkligen en kristen?
  • Lark
    nihka skrev 2021-03-20 13:18:00 följande:
    För att det inte finns några snälla nazister medan det finns gott om snälla muslimer.
    Men sen var ju inte frågan det - snäll eller inte.

Varför får man säga att nazismen är avskyvärd men inte att Islam är avskyvärd?
  • Lark
    KillBill skrev 2021-03-20 13:25:53 följande:
    Vi vet att svenskar är överrepresenterade i finsk brottsstatistik och jag har kört att samma sak gäller i thailändsk (många svenskar har bosatt sig i Thailand). Anser du att den typen av statistik är ett bevis på att svenskar är mer kriminella än dessa länders befolkning?
    Nope, och det sa jag inte om folk i andra länder heller.
    Jag har aldrig hävdat att folk från Mellanöstern är mer kriminella än svenskar. 
    Jag har aldrig sagt att statistiken visar att folk från dessa länder är kriminella.
    Jag sa att de som kommer till Sverige är överrepresenterade i brottsstatistik.

På samma sätt är svenskar överrepresenterade i brottsstatistik i Thailand. 
    Innebär detta att svenskar är mer kriminella är Thailändare? Nope.
    Innebär detta att ifall man släpper in fler svenskar i Thailand så kommer brotten att gå upp? Absolut!
    Uppenbarligen är det ju något fel i huvudet på många svenskar som drar till Thailand eftersom de inte kan skilja på rätt och fel.
Svar på tråden Jomshof