• Lark

Jomshof

klyban skrev 2021-03-14 15:13:55 följande:

Det gör islam och kristendomen till avskyvärda enligt din terminologi.
    Som du förstår så finns det inget som du kan säga med detta, då vi ser det även i kristendomen.

Hur du missar det fast vi berättar det för dig, det är mycket intressant.
    Men blir väldigt talande efter ett tag att det handlar inte om någon saklighet för dig, och just pga du är så selektiv.

Dock kvarstår det även nu efter alla inlägg att din terminologi säger att kristendomen även den är avskyvärd och med de premisserna du gav för att islam skulle vara avskyvärd.
    Även så ser vi kristendomen närma sig ökad extremism med stormsteg, och USA är ett typexempel för detta och fundamentalism i sin religion.

"då vi ser det även i kristendomen". Vad exakt är det du ser även i kristendomen?
    Ser du våld i kristna läran? 
    Var finns det våld i Jesu lära? Var predikar Jesus om att använda våld?
    Du måste ge exempel!

"Vi ser kristendomen närma sig ökad extremism med stormsteg och USA är ett typexempel..."

Absolut... vi ser ökad extremism i USA.
    Men... om du läser Jesu lära - vilka belägg ser du i hans lära för denna ökade extremism?
    Vilka bibliska argument används för denna ökade extremism?
    Du får gärna ge hänvisningar till Jesu lära och NT.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 15:40:36 följande:

Det du berättar är att även kristendomen är avskyvärd.
    Finns liksom inget att diskutera och efter de premisser som är upplagda av dig.

Du svarade inte på frågorna jag ställde.
    Återkom när du har svar.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 16:46:42 följande:

Dina frågor är irrelevanta inför premisserna som berättar att även kristendomen är avskyvärd enligt dessa premisser som gör islam till en avskyvärd religion.
    Dock förstår jag att du vill prata om annat, då det är lått pinsamt nu och med tanke på hur galet fel det gick.

HAHAHAHAHAHA.
    Du klarar det inte.
    Grattis.
  • Lark
    Anonym (hmmm) skrev 2021-03-14 16:07:34 följande:

Grattis ni har helt lyckats förvandla en trådstart som ska handla om en politikers uttalande till en debatt islam vs kristendom istället

Kräks

Du har faktiskt en stor poäng här hahaha.
    Men så går det oftast när man börjar prata om dessa religioner.

Bra poäng!
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 17:08:37 följande:

Det är du som säger kristendomen är avskyvärd och enligt de premisser du gett islam för att de är avskyvärda.
    Och det kommer aldrig ändra sig innan du förkastar ditt påstående.

Lark skrev 2021-03-14 16:52:58 följande:
    Du har faktiskt en stor poäng här hahaha.
    Men så går det oftast när man börjar prata om dessa religioner.

Bra poäng!

Dock gjorde du islam till avskyvärd då koranen är våldsam, som du förstår så är det du som startat den.
    Så vad poängen är, så var den till dig lustigt nog.

Hahaha. Jodå, du fortsätter att hävda detta. 

Du kan dock inte ge ett exempel på när Jesus uppmanar sina lärjungar att sprida hans lära med våld.
    Du kan inte ge ett enda exempel på när kristna i NT har spridit kristna läran med våld.

Fortsätt du med dina premisser. Men två enkla exempel kan du inte ge.
    Grattis.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 17:27:11 följande:

Nej, det är du som hävdar kristendomen är avskyvärd och just pga de premisser du gav för islam är avskyvärd.
    Det är dina premisser, jag bara återberättar dom och problematiken med dessa, då det betyder att du även tycker kristendomen är avskyvärd med dessa.

Och sen vet jag inte varför jag ska prata om annat och när du inte ens förstår problematiken med de premisser du gav för vad som gör en religion avskyvärd.
    Då ska vi tydligen helt och hållet glömma av stora delar av bibeln.

En sak hade det varit om du sade oops, det blev ett tankefel och gått vidare och förkastat felaktigheterna för argumentet i vad som är en avskyvärd religion pga deras "bibel" har våld av svår art och liknande.

Ingen har låtsas om att GT inte existerar längre. Ingen har sagt att våld inte förekommer i Bibeln.
    Mina premisser är väldigt enkla. Mina premisser handlar inte om våld i sig.
    Mina premisser handlar om UPPMANINGAR till våld.

Om vi ska prata om Islam vs Kristendom så måste vi ju prata om vad resp upphovsmän uppmanar till. 

Vi tar HELA BIBELN:
    Ge då ett exempel från Bibeln där Kristna uppmanas av Jesus att sprida evangeliet med våld.

Du säger att mina premisser ger samma syn på Islam och Kristendom.

Koranen uppmanar muslimer att döda för att sprida Islam.
    Var i Bibeln uppmanas KRISTNA att döda för att sprida Jesu lära?

Ger du inte svar på detta så kan vi lika gärna lägga ner.
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 17:44:47 följande:
    Det jag skrev tidigare som du väljer att bortse från för det passar inte in på vad du tycker bibeln ska beskriva.
    Bortser inte från något. Jag läser innantill.

Ge exempel från Bibeln där Kristna uppmanas av Jesus att sprida evangeliet med våld.

Koranen uppmanar muslimer att döda för att sprida Islam.
    Var i Bibeln uppmanas KRISTNA att döda för att sprida Jesu lära?

Superenkelt att svara på. Bara visa mig.
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 17:57:56 följande:
    Även jag läser innantill.
    Jag gav citat innan.

Det går inte att tala bort, även om du tycker att du kan det.
    Bibeln säger emot sig själv även inom NT.
    Grattis - du fixar det inte. Inte lätt att vara liten i denna värld.
    Du har inte givit några citat där Jesus uppmanar kristna att sprida kristna läran med våld. 

Du klarar inte uppgiften. Grattis, vad gör du i denna diskussion?
    Hahahahaha
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-14 18:07:06 följande:
    Dina premisser om vad som avgör islam och koranen till avskyvärd var ett liknande våld som även återfinns i bibeln.
    Iarwain skrev 2021-03-14 17:44:47 följande:
    Det jag skrev tidigare som du väljer att bortse från för det passar inte in på vad du tycker bibeln ska beskriva.

Visst är det så, och verkar som TS tror vi ska helt plötsligt glömma av att bibeln återger liknande våld.

Det finns inget TS kan göra för reparera denna havererade argumentation, då den är galet havererad från start.
    och det bästa TS kan göra är att förkasta den och hitta nya sätt och attackera islam.
    För det verkar vara enda uppsåtet med tråden och attackera islam, syfte är ingen som vet, men man kan ana.

Hahaha... och ni klarar det inte.
    Ni fixar helt enkelt inte att visa på var i Bibeln som kristna uppmanas att sprida evangeliet med våld.

Starkt jobbat i denna diskussion. Ni vinnar en röd banan i valfri färg!
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-14 18:23:53 följande:
    Varför ska jag över huvud taget hitta citat från en bok (eller samling av böcker) som är så internt motsägelsefull.

Ändrade Jesus lagen eller inte?
    Bibeln säger rakt ut att han inte gjorde det. Men även detta spår är totalt ointressant då bara idioter använder denna typ av bok för att styra ett samhälle.
    Jag försöker skriva en bra melodi till detta nu.
    Texten "du hittar det inte tralalala".

Suveränt att ge sig in i en diskussion och inte fixa detta.
    Starkt jobbat måste jag säga.
Svar på tråden Jomshof