• Anonym (Orolig)

Jag fick en örfil, gjorde jag fel?

Jag vill bara fråga er om jag har gjort något fel, jag vet att man aldrig ska bruka våld, men jag råkade tappa min killes klocka på golvet, armbågen kom åt och klockan låg på kanten av diskbänken. Örfilen kom direkt därpå. Jag är chockad, väldigt ledsen.. jag skämdes och jag vet inte varför? Skämdes att jag var klumpig kanske. Kinden är röd och bultar.. känns väldigt konstig att dela samma tak som honom. Varför skäms jag? Jag är ledsen och jag känner mig ensam. Min kille har aldrig rört mig förut. Jag kan inte se honom på samma sätt längre.

En ledsen tjej

• Svar på tråden Jag fick en örfil, gjorde jag fel?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:10:05 följande:
    Ja, det har du rätt i. Det måste vara jämställt. På TV visas ofta hur kvinnor örfilar män, men skulle motsatsen visas på TV är det tydligen att jämställa med våldsporr?
    Vad svamlar du om? Håll dig till ämnet.
  • Anonym (tvu)
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:14:38 följande:
    Skulle kunna vara vad som helst. Slarvat med städning, fönsterputs, maten eller något. Missat att stryka skjortorna på rätt sätt. Inte kul om det är ett veck på fel ställe. 
    Skulle även kunna vara så att hon vägrat släppa till i sängen. Jag vet inte, bara gissningar från min sida nu. 
    Det är pinsamt att du ens försöker få det att låta som du någonsin varit nära en kvinna, vi kan ju alla se att du och Tage har något på gång, fast jag vet inte bara gissningar från min sida
  • Nomanisanisland
    Skulle kunna vara vad som helst. Slarvat med städning, fönsterputs, maten eller något. Missat att stryka skjortorna på rätt sätt. Inte kul om det är ett veck på fel ställe. 
    Skulle även kunna vara så att hon vägrat släppa till i sängen. Jag vet inte, bara gissningar från min sida nu. 
    Vad har det med något att göra? Han får väl sköta sin del av hushållet och se till att hon blir intresserad av att ha sex? Men det är ju rätt uppenbart att du bara är ett praktpucko som tramsar sönder tråden.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:17:17 följande:
    Skrattande Du får passa dig så du inte får en släng med öppen blöja tvärs över ansiktet med okänt innehåll SkrattandeSkrattande
    Nu har du spårat fullständigt (även om det inte förvånar mig att du hotar med kränkningar, du verkar som sagt oförmögen att förstå hur man beter sig)
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:22:43 följande:
    Kan ju vara så att han redan sköter sin bit av hushållet. Det är faktiskt ett visst jobb med att köra bilen genom automattvätten och lämna in tipskupongen varje vecka. Det är antagligen så att han drar in merparten av pengarna till hushållet dessutom. 
    Som sagt gå någon annanstans och tramsa. Du vet ju inte vad du svamlar om.
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 17:24:26 följande:
    Din blöjpervertion delas tyvärr inte. Nyreggat konto som rapar upp inlägg om vuxna i blöjor. Jag har hört att det är en grej förr vissa.

Misströsta icke, jag ska inte döma dig för dina böjelser. Du kan säkert hitta likasinnade att dela ditt intresse med även om det denna gång blev stolpe ut.
    Du håller dig till kvinnomisshandeln?
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 17:07:04 följande:
    En liten åthutning utan tvekan. Det är också tydligt samhällsaccepterat kan vi se lite varstans. Har sett det tusentals gånger på tv när en kvinna örfilar en man. Det har aldrig lett till några rättsliga åtgärder så vi får anta att örfilar även är okej andra vägen. Allt annat är sexism.
    Fast här förespråkar du ju just den misshandel som du anklagar mig för förtal när jag säger att du förespråkar den. Hur ska du ha det?
  • Anonym
    Haha, ja såklart!
    Din lilla lustigkurre, måste säga att din humor är unik.
  • Moderator

På förekommen anledning: tråden ligger i känsliga rummet. Fokus ska ligga på stöd och råd. Debatter ska föras i den allmänna delen av forumet.

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (J)

Det hände mig när jag var 17. Vet inte heller varför jag skämdes. Förnedringen kanske.

• Anonym (kanske..?)
    Moderator skrev 2021-03-10 18:34:13 följande:

På förekommen anledning: tråden ligger i känsliga rummet. Fokus ska ligga på stöd och råd. Debatter ska föras i den allmänna delen av forumet.

Kanske ni då borde moderera bort de inlägg som är gjorda av lika sjuka människor som ts pojkvän som försöker föra fram att en olaglig handling, dvs misshandel, är ok eller ursäktad.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Nina) skrev 2021-03-10 19:46:01 följande:

Låter ju inte kul att få en örfil bara sådär, men det kanske var något som hände innan? Något som gjorde att han var arg? 

Och hur skulle det spela någon som helst roll? Oberoende av anledningen är det fel att bruka våld. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Nina) skrev 2021-03-10 19:46:01 följande:

Låter ju inte kul att få en örfil bara sådär, men det kanske var något som hände innan? Något som gjorde att han var arg? 

Vad har det med saken att göra? Då får han väl ta upp det som en vuxen människa, inte börja veva.
  • Mandel

Du gjorde inget fel alls. Om han är rädd om sina saker så får han hålla koll på dem och lägga dem på säkra platser.
    Och om du så slängde klockan i golvet med flit så är det ändå inte ok att slå dig.

Har han så dålig impulskontroll är det bara en tidsfråga innan nästa grej händer.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Troll)

TS startar en lagom vag tråd och trots 150+ inlägg hörs hon aldrig av mer. Troll eller har ts kille kapat hennes internettillgång?

• Just Precis

Han ska aldrig slå dig, spelar ingen roll om ni så skrikbråkat innan, om du varit otrogen, kastat han käraste ägodel hårt i golvet med flit, ändå aldrig ok.

Och att han gjorde det för att du råkar stöta till en jävla klocka? SINNESJUKT.

Ingen impulskontroll, ingen respekt. Livsfarlig.

Svar på tråden Jag fick en örfil, gjorde jag fel?