OMG! Shit! Panik! Behöver veta allt om vad bebisar behöver, totalt oerfaren, 10 veckor till BF
Min sambo blev inlagd på sjukhuset igår pga andra saker, idag ringer hon och säger att de har upptäckt att hon är gravid i vecka 29! Snacka chock! Vi har skyddat oss och på senaste halvåret-året har det inte blivit så mycket sex bla pga dödsfall i bådas familjer, men tydligen tillräkligt ändå. Jag vet inte hur de räknar ut sånt där med veckor och grejer men vi får väl lita på uträkningarna. Någon som vet det förresten och kan förklara? Det var ett tag sen biologin i 8an. I alla fall, jag frågade sambon om hon ville att jag skulle fixa något runt detta medan hon var på sjukhuset och hon sa "var praktisk så kan jag fixa det gulliga sen när jag kommer hem men jag vet inte vad det betyder". Jag vet inte heller vad det betyder, så alla mammor och pappor därute, vad behöver fixas som är "praktiskt". Det enda jog kommit på är någon slags bilskydd? Och säng men kanske inte sängkläderna? Någon som har tips om bra bok eller hemsida om bebisar som jag kan läsa? Vi hade inte ens tänkt försöka få barn på något halvår-år till pga studier som vi ville ha klara först.
Huvudet är virrigt av lycka, spänning, oro.
Hjälp.