Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Vi som planerar syskon 2022

Emmissss skrev 2021-08-02 09:21:38 följande:
    Har du tagit vaccinet? Verkar ju som det kan påverka lite första cyklen. Ibland kanske det bara är stress, men förstår vad du menar!! Man blir galen på kroppen. Jag började iallafall blöda nu efter mitt ma. Så nu får vi se hur regelbunden min mens blir.

Ah, kanske kan vara så? :( Tog första dosen nu i juli, andra dosen ska tas nu i augusti så då kan man förvänta sig en till stressande bim.

Skönt när kroppen kommer igång. Skulle ni pausa försöken nu för jobbet eller hur gör ni?

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Jan.

12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT - BF 16/3 -2022

30/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn

4/8 mamma8212 38 (tredje försöket) tre barn

8/8 Anonym (Börjar) - 32 år (tredje försöket) två barn

12/8 muffins88 - 33 år (femte försöket) ett barn

13/8 mape0509 29 år (fjärde försöket) ett barn

13/8 lottizm - 36 år (femte försöket) två barn

15/8 ksrg8887 - 33 år (tionde försöket) ett barn

16/8 Försökmednr2 - 30 år (tredje försöket) ett barn

20/8 ik96 - 25 år (fjärde försöket) ett barn

22/8 Sanlin90 - 31 år (andra försöket) ett barn

27/8 88a - 32 år (sjätte försöket) ett barn

29/8
     Bebisdrömmar - 35 år (femte försöket efter ängel) ett barn
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-03 17:03:18 följande:

Nu är jag ganska säker på att jag har ägglossning idag! Kan ju inte veta 100 men känns så.. Nu till det kluriga.. Jag har insett att jag har min andra dos för covid vaccin på tisdag.. Nu tänker jag att tänk om jag skulle bli gravid? Borde jag boka om mitt vaccin, eller är det lugnt. Jag har försökt att läsa på men vad jag kan se kan de inte se några biverkningar men att de rekommenderar att man vaccinerar sig efter 12 v om man är gravid.. Någon som har egen erfarenhet av detta eller kollat upp och vet? Annars tänkte jag ringa och kolla :)

Gravida är ingen riskgrupp innan v 12 och det är därför det rekommenderas från v 12 har jag fått till mig.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-03 19:46:40 följande:
    Förlåt nu förstår jag inte vad du menar. Att jag inte borde ta vaccinet om jag skulle kunna vara gravid? Då ska jag avvakta?

Tvärt om. Att rekommendationen är från 12 veckor är för att man anses som riskgrupp först efter vecka 12. På folkhälsomyndighetens hemsida står det att man kan vaccinera sig när som helst under graviditeten.

Tänk det lite som ett vanligt influensavaccin, det rekommenderas att man tar det från v 16 tror jag det är. Det är inte dåligt på något sätt att ta det innan, men det är först eter v 16 som lungorna anses börja bli komprimerade att man medicinskt anses vara i riskgrupp. Att vara riskgrupp ger ju exempelvis företräde i vaccinationsköer.

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-08-13 12:29:13 följande:

Hallå tjejer!

Vi har pratat om bra arbetsgivare... Jag slutar ju på mitt jobb nu efter föräldraledigheten och har sedan tidigare blivit lovad full semester. Jag har jobbat några dagar under min fl och har tagit semesterdagar i juli/augusti blandat med fl. Jag har jobbat på byrån i 6 år.

Nu ringer min chef och säger att de tar 15 dagar för mig för att jag sagt upp mig!? Som stått med på min lönespec och plötsligt får vi bonus och jag får halva för jag har varit mammaledig.

Får ni semester i förskott eller är det inarbetad semester? Är den inarbetad kan de inte ta den ifrån dig. Är den däremot i förskott så blir man återbetalningsskyldig om man tagit ut fler än man jobbat ihop när man slutar.

Bonusen är svår att säga, vad står det i villkoren för bonusen?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Juli) skrev 2021-08-12 14:04:19 följande:

Jaha då får jag hoppa in här igen. Började få små blödningar igår v10+4 och åkte till gynakuten. Där fick vi veta att bebis dog för ca 3 veckor sedan. Så nu ska vi få cytotec för att få igång det och så får vi se hur lång tid det tar tills ett nytt plus.

Vi blev ju gravida på första försöket nu så förhoppningsvis går det fort då de två andra barnen gjorde det.

Aldrig haft ett missfall förut. Någon som haft och blivit gravid igen efter? Hur lång tid tog det?

Beklagar <3 så tufft när det händer :(

Vid mitt mf (som dock va tidigt, redan i v 6-7) så hann jag inte ens få en mens utan två veckor senare hade jag äl och blev gravid. Tyvärr fick jag ett väldigt sent ma då och nu är jag inne på femte försöket efter det.

Hoppas det går snabbt för dig! :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    linden2112 skrev 2021-08-21 23:14:53 följande:

Här blev det ett väldigt oväntat plus, bim i torsdags men har absolut inte haft känslan av att jag skulle vara gravid, vaknade i fredags och fortfarande ingen mens så tänkte att jag tar testet som ändå ligger i skåpet o väntar bara för att få bekräftat att jag inte var gravid så jag kunde släppa funderingarna sen, blev så sjukt förvånad när det stod gravid, överlycklig såklart o det har fortfarande inte sjunkit in <3

Grattis! När har du bf? :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-08-23 08:01:19 följande:

Idag kickar vi igång första dagen på inskolningen, 19 månader är vår tjej nu. Hur gamla är era barn? :)

20 månader lite drygt är vår :) ska bli så spännande med hur hon upplever förskolan men jag tror att det kommer gå fint. Hon behöver stimulansen hehe
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-08-23 11:35:05 följande:
    Precis, samma här och jag ser fram emot lite jobb, hehe! Första dagen har gått kanon. Ville inte gå hem haha :)

Jag har jobbat i två omgångar sen hon va 7 månader så känner mer sorg över att inte ha någon längre föräldraledighet kvar med henne. 

Härligt att det gick så bra! =D Hoppas det håller i sig :)

• Anonym (Bebisdrömmar)

Tror att jag fick ett jättesvagt test nu på morgonen, dock så svagt att det inte fastnar på kort. Det är säkert bara önsketänkande så det va helt onödigt are jag tog det där testet ens.

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022