Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Vi som planerar syskon 2022

Hoppas2022 skrev 2021-09-15 21:10:13 följande:

Är det någon mer än jag som inte kan se några bilder efter FLs uppdatering? Jag har heller inte längre funktionen där man kan se vilka trådar det kommit nya inlägg i. Någon mer?

Samma här så jag får gå in via ?mina favoriter hela tiden?. Funkar men e lite jobbigare.

Vet inte hur det va möjligt att göra en ännu mindre användarvänlig sida än innan. Undrar om man kan göra smiliesar nu i sina meddelanden utan att det blir massa frågetecken istället? ??????????
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Nix gick inte nu heller...

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-17 14:23:48 följande:

Jag känner mig så förvirrad, det va negativt hos bm, det mesta har varit negativt och idag, 1 v efter det synliga testa tidigt så syns det något lite tydligare på ett vanligt... är jag galen?

Jag har läst och hört i poddar där barnmorskor pratat och skrivit, att de test dom har på mvc inte alls är lika känsliga som de vanliga vi köper i affären. Så bara för att det inte visade något där så betyder det inte att du inte är gravid. Därför jag tyckte det va så konstigt att du bara fick ta ett gravtest och att de inte tog blodprov för att faktiskt kolla hcg. 

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-18 09:46:32 följande:

Ni som plussat efter att ha försökt ett tag, gjorde ni något annorlunda denna gång? Typ livsstil eller piller eller ställningar eller antal sextillfällen?

Nej inget annorlunda.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-09-27 15:19:31 följande:

Hej gänget! Hur mår ni? Nu har jag snaaart gjort min första månad på nya jobbet och lagom till det har sambon börjat prata om syskon.

Trivs du på jobbet? :)

Jag har varit hemma sjuk en vecka. Idag fick jag slemlösande och hoppas orka jobba imorgon men känner mig högst osäker. Hämtade dottern på förskolan, hämtade ut medicinen på apoteket och gick förbi en sandlåda en stund å blev helt slut! Gravidtrött är jag också men detta är nått annat.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-09-28 08:00:59 följande:

Ja det känns jätte bra! Åh, det kan vara så tungt i början, vilken vecka är du i nu? :)

Härligt å höra! Även om man såklart tror att det är ett ställe man kommer trivas på så är det alltid lite nervöst innan man börjat tycker jag. Man vet ju vad man har men inte vad man får så att säga :)

Gick precis in i v 9 så jag hoppas värsta tröttheten släpper snart.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-10 09:06:43 följande:

Tänkte fråga er om ni vet om ägglossningen kan inträffa efter 48 h från att man fått fastgubbe?

Ser att min app gett mig äl 3-4 dagar efter jag fått fast gubbe och i så fall ?har vi inte legat rätt dagar?. Antar att den utgått från när mensen sedan kommit

Vanligast är mellan 12 och 48h från positivt äl-test till att äl faktiskt sker.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-10 09:33:58 följande:

Jo vanligast

Men KAN äl inträffa senare än 48 h efter fast gubbe?

Ja såklart det kan det. Det händer ju att kroppen inte lyckas släppa ägget när den tänkt först och då kan den försöka igen och släppa senare. Din app, går den efter temp eller hur vet den när din äl varit? :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    toughshit skrev 2021-10-10 13:28:54 följande:

Tog ett testa tidigt precis :O Hoppas att det här inte är ett spökstreck! Måste ta ett med morgonurin imorgon! Herregud!

Grattis! =D
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-10-13 20:43:25 följande:
    Ge inte upp vännen. Många plussar senare. Är så trött på de där kommentarerna, vi handskas med "när kommer ett syskon?" typ....
    Fick frågan senast igår, blev tyst väldigt snabbt när jag sa att det skulle blivit ett syskon i augusti men att han va sjuk så det gick inte så bra. Då började de prata om annat genast och blev väldigt obekväma.. Känner lite att har man mage ställa frågan får man banne mig ta svaret och historien bakom också, inte bara börja släta över när man inser att man trampat i klaveret.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022