Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Börjar) skrev 2021-10-15 19:53:20 följande:

Jaha och nu kom fredagen och då tänkte man ju kanske dricka vin men så kommer tanken upp förstör jsg då äl som ska vara på

Onsdag?

Vi fick veta att det tar ca 3 månader för ett ägg att mogna så det du dricker/ äter nu påverkar inte det ägg som snart släppet speciellt mycket.

Isåfall kommer du aldrig kunna äta onyttigheter. Allt med måtta tänker jag och lev å ha det bra :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-16 07:59:10 följande:

Hjälp

Jag ska ha ägglossning på onsdag. Som vanligt är jag ute i god tid med äl test och tänkte börja kartlägga stegringen idag.

Helt plötsligt har jag äl idag 5 dagar innan äl skulle komma och endast 7 dagar efter senaste mens. Gubben är alltså fast på stickan

Fattar ingenting kan clearblue digital visa Fel?

Äl kan flytta på sig, förmodligen visar den rätt. Att börja med cb digital advanced 5 dagar innan äl är inte direkt att börja i god tid ;)

Men visst kan cb visa fel också. Det är ju inte 100 att man får äl bara för att en sticka visar positivt tyvärr.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-16 08:19:56 följande:

Och vi som skulle ?spara oss inför äl? nu blev det ju inte så. Vi låg i gårkväll så nu blir det väl lite spermier kvar om vi ligger idag med

Detta innebär väl också att jag inte kan testa äl imorgon? Utan nu är gubben fast i 48 h från det att jag testade va? Så även om jag hade fastgubbe i torsdsgs (utan att testa det) så kommer äl testet visa fast gubbe idag och imorgon pga att jsg valde att testa just idag?

Ja precis det går inte att testa imorgon. Isåfall med andra tester som inte kalibrerar en hållare. Jag hade alltid vanliga teststickor hemma också från en testlagret eller nått annat ställe som jag kunde komplettera med för att se hur min stegring ändrade sig.

Om ni låg igår så va väl det jättebra :) de kan ju va kvar i flera dagar så dagen innan fast gubbe skulle jag säga är bra timeat.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-17 09:11:38 följande:

Läste nu på clearclues hemsida att om man testar deras ältest advanced för första gången och hormoner finns urinen så kommer den inte blinka utan visa fast smilie. Det betyder ju att äl inte nödvändigtvis är just nu för mig.

Tog ett clearblue rosa idag bara för att se skillnaden och den visade rund cirkel. Så antingen hade jag äl igår och typ i förrgår eller är jag fortfarande under mina fertila dagar. Hard to tell

Vad tror ni? Och hur ska jag göra nu? Kan ju inte anvanced nu mer under denna cykel el hur?

Alltså man har ju inte så högt lh att det dektekteras på äl-test normalt sett utan en stundande äl. Du kan börja testa med cb advanced igen efter den fasta gubben slutat lysa men det blir ju extremt nära inpå när du tror att du skulle ha äl. Vanliga stickor där man kan avläsa styrkan på streck är bättre än digitala när det kommer till att se om man kan ha haft är eller ej. Alltså där ser man om en stegring är påväg upp eller ner istället för positivt eller negativt bara.

Om du haft tidigare äl så har du också tidigare bim.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-10-22 12:54:39 följande:

Nu är den äntligen dags, mensen har varit regelbunden 3 cykler i rad efter vårt ma och det kommer att bli nästan 3 månader på jobbet, minst, så nu slutar vi skydda oss igen! Känns spännande.

Å så spännande! =D
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-10-31 05:58:54 följande:

Är det bara jag som börjat längta och övertänka så man redan tänker "blir jag gravid nu kommer barnet då.." osv.. Eller "då är jag gravid då" haha man stressar ju verkligen inombords fast man inte ska.

Jag gjorde så varje månad! Räknade ut bf innan äl knappt varit och efter äl började jag läsa bf-tråden här för den månaden så jag skulle ha lite koll på de andra som va med. Tänkte det skulle va skönt att slippa läsa ikapp sig om jag ex skulle ha bf rätt sent.

Sån besvikelse varje månad.. fast besvikelsen hade ju varit lika stor oavsett om jag inte gjort dom grejerna.
  • Anonym (Bebisdrömmar)

[quote=81477007][quote-nick]Anonym (Börjar) skrev 2021-11-06 23:28:51 följande:[/quote-nick][/quote]

Du får ta bort quotsen eller kopiera och klistra in listan när du uppdaterar den :)

När den är grå är det hopplöst för nästa att göra något med den listan och personen efter dig får leta upp det gamla inlägget och uppdatera för både dig och sig själv :)

Beklagar ditt mf :(

• Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-11-11 14:03:25 följande:

Jag har bim den 17e, vi fick inte till det något bra den här månaden. Började för tidigt och var alldeles för lessa när äl kom. Har fått massa flytningar nu senaste dagarna så är sjukt förvirrad? Hade jag inte äl när jag borde haft.. Sen känner jag massa lukter, men det är säkert bara inbillning haha. Har inget hopp för denna gång.

Hur mår ni som snart har bim? :)

tog du äl-test eller tempade? Tänker att äl kanske va tidigare än du tänkte. När jag blev gravid nu hade jag äl på cd13 istället för 16-17 som jag brukar ha annars :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Emmissss skrev 2021-11-11 14:29:27 följande:

Va det innan är det ingen fara, utan det är om ÄL kom väldigt sent. :) brukar märka på flytningarna. Men har haft massa nu igen dag 19-20-21 och har ju bara 27 dagar. Så konstigt..

Tänker för mig har ökade flytningar varit tecken på graviditet. Vill inte ge dig för stora förhoppningar men tänker om du hade äl tidigare och det tog sig, kan det förklara att du känner dofter tydligare nu också?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    toughshit skrev 2021-11-13 12:00:14 följande:

Jag vågar inte riktigt tro det. Det är så svagt, men tydligt streck ändå? Jag la upp bild i spökstreck-tråden men det var någon som skrev att det alltid blir två streck på de testerna, så därför vill jag nog vänta tills jag har tagit ett vanligt test innan jag tror nåt :)

Ja kan ju tyvärr bli tokigt när man läser av de manuellt när de egentligen är digitala :/
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022