• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Vickan31
    Soff skrev 2021-02-22 21:15:59 följande:

Jag förstår hur du menar, tror jag skrev så själv i ett inlägg en gång lite för att "varna" och för att de som inte är upplagda för det kan läsa vidare nästa inlägg istället. 

Glad att du känner så Hjärta håller helt med dig på allt. Jag tycker det verkligen är värdefullt att vi kan dela med oss av alla känslor här Hjärta

Vad bra att du förstår Hjärta Och jag tycker precis som du skriver att det är oerhört värdefullt att kunna dela med sig av alla känslor här - tack för det Hjärta

Sen vill jag ändå säga grattis på födelsedagen (i efterskott), även om jag förstår att det kanske inte är alltigenom roligt. När jag fyller år stämmer ju inte ens mitt nickname Vickan31 längre - men när jag skapade det var jag så övertygad om att jag skulle bli gravid inom några månader. Får se om jag fortsätter att vara 31 några år till då Flört
  • Emlan93

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

• zelling
    Msofie skrev 2021-02-22 08:24:51 följande:
    Jag äter just nu Q10, d vitamin, folsyra, Zink, E vitamin, rosenrot, munkpeppar och provar bisolvonmetoden : )

Kanske inte är lika direkt länkat men jag tar även en ingefära/gurkmeja shot varje dag och dricker grapefrukt juice, sägs vara bra för att slemhinnan!
    Har läst att man ska vara försiktig med ingefära om man är eller försöker bli gravid. Så det kan vara bra att kolla upp det här med ingefärashot lite extra om du inte gjort det :) 
  • zelling
    Emlan93 skrev 2021-02-23 11:16:18 följande:

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Nej, åh fy va tråkigt! :( Jaa, såklart man hinner tänka väldigt mycket de veckorna. Ta hand om dig <3 
  • KNAS2

Åh vad trist. Jag var med om samma sak i somras. Jisses, så glada vi var men så en dag vände allt. Missfall. Även om det var tidigt så tog det hårt. Jag funderar på hur man kommer reagera nästa gång det blir ett plus, vågar man bli glad?
  • Ericky

Men näää! Ledsen för din skull <3 förstår att det var en pissig helg! Välkommen tillbaka till stöttning och pepp framåt <3
  • Emmalucy
    Msofie skrev 2021-02-23 07:47:24 följande:
    Detta blir tredje månaden jag kör det! Som tur har jag inte upplevt något sånt, men känner mig lite osäker på den. Så kanske kommer skippa om det inte går denna månaden. : )
    Emmalucy skrev 2021-02-22 21:47:16 följande:

Jag äter någorlunda hög dos D vitamin, en C vitamin brustablett (ska hjälpa progesteronnivåer, har inte märkt det på mina temps men har förlängt mitt LP och det kan vara delvis pga C vitaminet) tar också macapulver som ska hjälpa hormonnivåerna  och har nu börjat drycka hallonbladste, bara fram till äl dock, men ska hjälpa stärka upp livmodern :) inte en tillskott men jag kollar fertility massage eftersom jag har tunn hinna, får se om det hjälper denna månad!Testar du bisolvonmetoden för första gången? Jag upplevde att jag blev av med mina äggvitaflytningar månaden som jag testade  tom gick o köpte preseed för rädslan att det händer igen denna cykel (ska inte ta bisolvon denna gång)

Förresten! Läste nu vad du skrev om hallonbladste, ska man inte dricka det efter ÄL? Dricker också det nämligen men visste inte att man inte skulle det efter ÄL.
    Det är svårt att hitta info på nätet bland alla "använd denna te om du vill påbörja förlossningen" så det står mycket om hur den ge små kontraktion i livmodern som är bra innan äl eftersom den toner livmodern men är inte bra kring förväntad implantion av samma anledning, man vill inte att livmodern dras samman när ett litet ägg försöker att fästa :) men det är min uppfattning, vissa skriver att man kan dricka hela cykel, andra bara fram tills äl, och de fleste skriva bara om att få igång förlossningen. Jag slutar helre efter äl "just in case" :)
  • rungirl

En stor kram till dig (och din partner såklart!) Vi finns här om du behöver skriva av dig mer <3
  • Ussies
    Carina82 skrev 2021-02-22 18:49:20 följande:

Hej! Välkommen hit, vad spännande, håller alla tummar för er : ) Jag har också två veckor framför mig, känns sjuuuuukt långt haha!

Tack! Ja dessa två veckor är låååååånga.

Jag håller mina tummar även för dig :)
  • BoringBrick92

Har haft lite paus från fl, men nu väntar snart ÄL inom en vecka förmodligen! Läser för övrigt en bok just nu som heter ?längtansresan? om ofrivillig barnlöshet. Den är väldigt igenkännande, så den kan jag rekommendera!

Hoppas så att detta ska bli en ordentlig plusmånad för oss alla! Jag och maken har börjat kolla på att köpa bil och man kan ju inte låta bli att få lite glädjerus när man bara kollar på kombibilar med iso fix. :-P Hoppas det blir barn 2021 för oss och er!

Kramar!

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet