Msofie skrev 2021-02-23 07:47:24 följande:
Detta blir tredje månaden jag kör det! Som tur har jag inte upplevt något sånt, men känner mig lite osäker på den. Så kanske kommer skippa om det inte går denna månaden. : )
Emmalucy skrev 2021-02-22 21:47:16 följande:
Jag äter någorlunda hög dos D vitamin, en C vitamin brustablett (ska hjälpa progesteronnivåer, har inte märkt det på mina temps men har förlängt mitt LP och det kan vara delvis pga C vitaminet) tar också macapulver som ska hjälpa hormonnivåerna och har nu börjat drycka hallonbladste, bara fram till äl dock, men ska hjälpa stärka upp livmodern :) inte en tillskott men jag kollar fertility massage eftersom jag har tunn hinna, får se om det hjälper denna månad!Testar du bisolvonmetoden för första gången? Jag upplevde att jag blev av med mina äggvitaflytningar månaden som jag testade tom gick o köpte preseed för rädslan att det händer igen denna cykel (ska inte ta bisolvon denna gång)
Förresten! Läste nu vad du skrev om hallonbladste, ska man inte dricka det efter ÄL? Dricker också det nämligen men visste inte att man inte skulle det efter ÄL.
Det är svårt att hitta info på nätet bland alla "använd denna te om du vill påbörja förlossningen" så det står mycket om hur den ge små kontraktion i livmodern som är bra innan äl eftersom den toner livmodern men är inte bra kring förväntad implantion av samma anledning, man vill inte att livmodern dras samman när ett litet ägg försöker att fästa :) men det är min uppfattning, vissa skriver att man kan dricka hela cykel, andra bara fram tills äl, och de fleste skriva bara om att få igång förlossningen. Jag slutar helre efter äl "just in case" :)