• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-02-23 10:27:00 följande:
    Vad bra att du förstår Hjärta Och jag tycker precis som du skriver att det är oerhört värdefullt att kunna dela med sig av alla känslor här - tack för det Hjärta

Sen vill jag ändå säga grattis på födelsedagen (i efterskott), även om jag förstår att det kanske inte är alltigenom roligt. När jag fyller år stämmer ju inte ens mitt nickname Vickan31 längre - men när jag skapade det var jag så övertygad om att jag skulle bli gravid inom några månader. Får se om jag fortsätter att vara 31 några år till då Flört

Hjärta

Tack så mycket Hjärta Näe, känns lite tungt.. Haha ja vi får hoppas på det Tungan ute hah, vore ju så praktiskt om man kunde stanna sin ålder när man försöker få barn Flört :P 

• Vickan31
    Emlan93 skrev 2021-02-23 11:16:18 följande:

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Åh nej, vad ledsen jag blir för din skull Emlan93! Gråter Jag kan bara tänka mig vilken besvikelse och sorg det måste vara, när ni hunnit planera och drömma och vara glada t.o.m. vecka 6. Jag beklagar verkligen och skickar en stor kram! Hjärta
  • Emlan93
    zelling skrev 2021-02-23 11:38:07 följande:

Nej, åh fy va tråkigt! :( Jaa, såklart man hinner tänka väldigt mycket de veckorna. Ta hand om dig <3 

KNAS2 skrev 2021-02-23 11:42:59 följande:

Åh vad trist. Jag var med om samma sak i somras. Jisses, så glada vi var men så en dag vände allt. Missfall. Även om det var tidigt så tog det hårt. Jag funderar på hur man kommer reagera nästa gång det blir ett plus, vågar man bli glad?

Ericky skrev 2021-02-23 11:52:32 följande:

Men näää! Ledsen för din skull <3 förstår att det var en pissig helg! Välkommen tillbaka till stöttning och pepp framåt <3

rungirl skrev 2021-02-23 12:27:34 följande:

En stor kram till dig (och din partner såklart!) Vi finns här om du behöver skriva av dig mer <3

Vickan31 skrev 2021-02-23 14:43:25 följande:

Åh nej, vad ledsen jag blir för din skull Emlan93!  Jag kan bara tänka mig vilken besvikelse och sorg det måste vara, när ni hunnit planera och drömma och vara glada t.o.m. vecka 6. Jag beklagar verkligen och skickar en stor kram! 

Åh vad fina ni är, tack <3
  • Soff

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Men nejjjj va ledsen jag blir för din skull!! :((( beklagar verkligen!! Kramar!!
  • Emlan93
    Soff skrev 2021-02-23 15:46:36 följande:

Men nejjjj va ledsen jag blir för din skull!! :((( beklagar verkligen!! Kramar!!

Tack Soff!! <3
  • Litalu

Styrkekramar! Ta hand om dig och varandra! <3
  • Emlan93
    Litalu skrev 2021-02-23 16:10:09 följande:

Styrkekramar! Ta hand om dig och varandra! <3

Tack för fina ord <3
  • Stickling

Åh nej :( Beklagar, så otroligt tråkigt att höra. Skickar kramar <3
  • panda91

Hej!

Har följt dessa trådar ett tag och har insett vilket stöd det kan vara i ens resa mot ett plus, särskilt om det tar längre tid som det onekligen gör för en del.. Min egen resa har precis börjat. Slutade med preventivmedel i september/oktober förra året och har precis övertalat sambon att börja med aktiva försök (dock är han benägen att ändra sig så vi får se hur det slutar). 

Har inget BIM-datum för mars ännu då min mens är sen och lyser med sin frånvaro BIM+2. Inte graviditet på gång tyvärr, tagit två test som visade toknegativt. Hoppas på att det kommer igång snart så att jag kan foka på nästa cykel.

Stort lycka till alla!

• Stickling

Hej alla nya och gamla barnlängtare! Fint att känna igen så många namn och att fortsätta följas åt. Jag lägger till mig i listan, även om jag inte har något stort hopp om marsförsöket. Kommer förhoppningsvis börja med ägglossningsstimulering i april, men vill gärna se hur det går för er andra <3

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 7/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Carina82, 10/3, 38 år (5:e försök)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet