• Emmalucy

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej på er februari tjejer :) jag kryper runt i skuggarna tills jag får mens (imorgon tror jag) all symtom som övertygade mig att jag skulle få plus är borta, och tempen har sjunkt 2 dagar i rad nu. Denna gång tror jag ska börja ta vitex och hallonbladste bara för att förbättra LP och livmoderns tjocklek. 
    Link92 skrev 2021-02-11 21:57:53 följande:

God kväll alla längtare! En liten kvällsfundering: visst är det märkligt med hormoner ändå? Inför varje mens och den första dagen den kommer är livet nattsvart och jag tror att jag aldrig ska bli mamma, vissa gånger tänker jag att det inte är värt att leva längre om vi inte blir med barn. Ofta ligger jag och gråter i sängen några timmar. Men! Så går det ett par dagar och nu (CD5) är jag sjukt peppad på att börja ligga igen och full av tankar om att "denna gång kommer det ske!!" "Tänk vad mäktigt det blir när jag plussar och när vi berättar för våra familjer!"

Det måste ju vara hormonellt..? Inför ÄL höjs väl östrogen och testosteron och man blir lite "high on life" och inför mensen dippar allt inklusive humöret? Upplever ni samma? :)

Haha, precis så man känner! :) verkligen ?usch det är så jobbigt att tajma sexet, vill bara skita i allt jag har gjort för att bli mer hälsosam, kommer aldrig bli mamma...." några dagar senare ?YESSS, sex har en ?betydelse? igen? (trist att tänka så men visst blir det mer spännande under fertil perioden, och lite mindre intressant innan/efter?)
  • Emmalucy

Hej! Nu har mensen börjat på riktigt. Jag var med i en BIM feb tråden men inte för de som försöker med första barnet, så jag känner att jag hör hemma bättre :) en liten intro tänkte jag:

34år(35 om 3 veckor, snark) killen, 31. Han har 2 barn sedan tidigare, jag har inga. Jag försökte utan lycka med mitt ex i 3 jävla år, det tog så hårt på mig att jag blev extremt deprimerad... vi gjorde slut 6månader efter jag blev ?sjuk?. Jag är nu bara på andra försöket med nya killen, men de 3år följer mig överralt, jag kommer ihåg hur jävligt tufft det är, och känner igen mycket av det ni tjejer har skrivit i feb tråden (jag läste mycket där men vill inte lägga mig i tills nya cykeln).

Jag vet att jag borde hoppas att allt blir bättre med någon annan, men jag känner allt som jag kände under den långa period, även nu såpass tidig i vårt försök till bebis. Jag är väldigt pratglad och kommer peppa er mycket denna cykel!
    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)
    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)
    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)
    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)
    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)
    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket) 
    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)
    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)
    Soff 8/3, 32 år (11:e försöket)
    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)
    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)
    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)
    Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)
    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)
    apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket) 
    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)
    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)
  • Emmalucy
    zelling skrev 2021-02-17 18:12:38 följande:

Många bekanta namn som är med i denna tråden också. Jag håller tummarna hårt för oss alla!<3

Känner verkligen igen det där att man varit riktigt nere runt mens, men helt plötsligt några dagar senare känns livet väldigt hoppfullt igen. Intressant hur våra hormoner kan påverka hur man upplever världen och livet så mycket som de gör!

Jag blir lite frustrerad. Jag och sambon har påbörjat en fertilitetsutredning, men jag upplever att de är väldigt enkelspåriga. På mig har de kollat om det finns några fysiska hinder/avvikelser och avvikande värden på progesteron, AMH och TSH. Ang. min tidiga ÄL sa läkaren ?-Ja, dag 11 är ju lite tidigt egentligen.? Nu är slutsatsen att ivf är nästa steg. Men hallå! Jag har ÄL på dag 11, jobbig mensvärk och hormonell migrän, vilket tyder på hormonell obalans. Efter att ha läst på så tror jag att det skulle kunna handla om östrogendominans till följd av lågt progesteron för min del. Men det här är ju bara chansningar och något som skulle behöva utredas med blodprover. Men det säger läkaren nej till. Suck. Är det inte bättre att försöka få mina hormoner i balans så att jag kanske kan bli gravid på naturlig väg istället för att hetsa för ivf (som ju kostar en massa resurser för samhället)? Förstår inte resonemanget och har svårt att tro att jag kan få hjälp via min vårdcentral med detta också. Alternativet är att gå till en privat klinik som har kunskapen, men där vården inte är landstingsfinansierad och då kostar multum. Är det inte helt galet att man inte kan få mer hjälp att må bra? Någon som har några andra/bättre erfarenheter kring utredning av hormonell obalans? Hör gärna om dem isf :)

Sorry för lite långt och negativt inlägg, men kände att jag behövde skriva av mig lite av den här frustrationen...

Förstår hur du känner! Det blir typ ?aja, inget händer, det är väl IVF då? de hade mätt min livmoderslemhinnan på 5mm och en gång på 8mm på utredning, trots att för IVF vill man ha MINST 8mm så säger de ?det spelar ingen roll hur tjock den är? uhuh... tycker att läkaren är väldigt lat här, skulle helre betala privat och ha nån som faktiskt prover olika grejer innan ?ja, släng de på IV kön istället.?!

Har du kollat något på akupunktur? Jag vill testa det men det är inte den billigaste man kan gör! (har vanlig äl men tunn hinna och kort LP) 
  • Emmalucy
    zelling skrev 2021-02-17 21:08:55 följande:

Ja, verkligen konstigt att det är såhär. Skönt att ni håller med. Kanske lite off topic som du säger, Sellerin och att diskussionen passar bättre i andra trådar. Ville skriva av mig lite, och då gick det kanske lite snabbt :P 

Alltså det där är ju oxå så himla konstigt! Det första borde ju vara att försöka få din slemhinna tjockare, inte ivf. Suck igen. Jag har varit hos privat, så det finns risk för samma resultat om du går till en sån tyvärr..

Inte testat akupunktur, men har funderat på det. Har även tänkt på zonterapi. Säg till om du testar!:)Tror som du på ett mer holistiskt perspektiv och det är pga att jag läst på mycket om detta som jag tror mig ha obalans. Lever typ by-the-book, inget koffein eller alkohol, antiinflammatorisk kost, kosttillskott etcetc. Men har lixom fastnat nu och skulle behöva hjälp från någon som verkligen kan detta... och ja, hjälp finns att få, men inte inom den allmänna vården verkar det som.
    Vi får se när/om jag övertyger killen att gå med på akupunktur (säkert på hans bekostnad då jag går på CSN just nu och han har bra lön) :) jag har hittat ett par videos på Youtube på "fertility massage" det bästa man kan gör för livmoderns tjocklek är att träna och spesiell massage tydligen - ökar man blodcirkulationen så hjälper det.... Har inget att förlora med att göra de 2 saker så jag börjar med det så fort mensen är borta :) Ska öka intaget av E vitamin också!
    Har du provat macapulver? Det står att det ska hjälpa med hormonbalans, men man vill säkert läsa på det själv först :)
  • Emmalucy
    hopeforaplusa skrev 2021-02-22 08:17:52 följande:

En fråga till er, om ni äter vad äter ni för tillskott? Ex d-vitamin osv osv. Blev tipsad om Q-10 i en annan grupp, läser man om det ska det tydligen förbättra äggkvaliten- Någon som också äter det? :)

Min ÄL bör vara nästa vecka eller denna helg, det har verkligen varierat för mig. Oftast får jag det dag 16-17 men ibland har den överraskat mig och kommit redan dag 12.

Någon annan än jag som får ångest innan ÄL? Så mycket som står på spel. Vill bara spola över den tiden och helst få veta redan nu hur det gått. Allt är en massa väntande.Gråter

Jag äter någorlunda hög dos D vitamin, en C vitamin brustablett (ska hjälpa progesteronnivåer, har inte märkt det på mina temps men har förlängt mitt LP och det kan vara delvis pga C vitaminet) tar också macapulver som ska hjälpa hormonnivåerna Glad och har nu börjat drycka hallonbladste, bara fram till äl dock, men ska hjälpa stärka upp livmodern :) inte en tillskott men jag kollar fertility massage eftersom jag har tunn hinna, får se om det hjälper denna månad!
    Msofie skrev 2021-02-22 08:24:51 följande:
    Jag äter just nu Q10, d vitamin, folsyra, Zink, E vitamin, rosenrot, munkpeppar och provar bisolvonmetoden : )

Kanske inte är lika direkt länkat men jag tar även en ingefära/gurkmeja shot varje dag och dricker grapefrukt juice, sägs vara bra för att slemhinnan!
    Testar du bisolvonmetoden för första gången? Jag upplevde att jag blev av med mina äggvitaflytningar månaden som jag testade Obestämd tom gick o köpte preseed för rädslan att det händer igen denna cykel (ska inte ta bisolvon denna gång)
  • Emmalucy
    Msofie skrev 2021-02-23 07:47:24 följande:
    Detta blir tredje månaden jag kör det! Som tur har jag inte upplevt något sånt, men känner mig lite osäker på den. Så kanske kommer skippa om det inte går denna månaden. : )
    Emmalucy skrev 2021-02-22 21:47:16 följande:

Jag äter någorlunda hög dos D vitamin, en C vitamin brustablett (ska hjälpa progesteronnivåer, har inte märkt det på mina temps men har förlängt mitt LP och det kan vara delvis pga C vitaminet) tar också macapulver som ska hjälpa hormonnivåerna  och har nu börjat drycka hallonbladste, bara fram till äl dock, men ska hjälpa stärka upp livmodern :) inte en tillskott men jag kollar fertility massage eftersom jag har tunn hinna, får se om det hjälper denna månad!Testar du bisolvonmetoden för första gången? Jag upplevde att jag blev av med mina äggvitaflytningar månaden som jag testade  tom gick o köpte preseed för rädslan att det händer igen denna cykel (ska inte ta bisolvon denna gång)

Förresten! Läste nu vad du skrev om hallonbladste, ska man inte dricka det efter ÄL? Dricker också det nämligen men visste inte att man inte skulle det efter ÄL.
    Det är svårt att hitta info på nätet bland alla "använd denna te om du vill påbörja förlossningen" så det står mycket om hur den ge små kontraktion i livmodern som är bra innan äl eftersom den toner livmodern men är inte bra kring förväntad implantion av samma anledning, man vill inte att livmodern dras samman när ett litet ägg försöker att fästa :) men det är min uppfattning, vissa skriver att man kan dricka hela cykel, andra bara fram tills äl, och de fleste skriva bara om att få igång förlossningen. Jag slutar helre efter äl "just in case" :)
  • Emmalucy
    Grapefrukt89 skrev 2021-02-25 20:37:45 följande:

Hej alla igen alla fighters!

Hoppar in här från februari månad och blev denna gång extremt ledsen över mensen som kom idag. Har inte riktigt slagit mig så hårt innan men så är det väl med denna kampen; en berg- och dalbana av känslor helt enkelt. Skäms

Nu har jag bestämt mig för att lägga till munkpeppar + zink + c-vitamin (utöver folsyra, magnesium och d-vitamin som jag redan tar) och får väl hoppas på det bästa! Har även övertalat sambon att också ta zink + c-vitamin och folsyra som tydligen kan hjälpa till med den manliga fertiliteten också. En jäkla cocktail av diverse kosttillskott för oss båda nu framöver alltså, hahaha! Så SKÅL på den!

FlörtSkål

Tack för att ni finns i denna tråd och att vi kan finna tröst och pepp hos varann!  Är så tacksam! Hjärta

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

Hej! :)

Att "överleva" mensen är det viktigaste just nu, oavsett om du äter, drycker eller sova genom det :D man mår alltid piss och tycker att det är meningslös, så ta hand om dig nu!

Jag har velat fram och tillbaka såååå mycket över munkpeppar, vilket märke valde du? Det finns så många olika på nätet så jag har aldrig hittat en som känns bra. Men känner igen dig och @soff, man känner sig som en hel jävla apotek nu! Den dagen det väl händer så kommer man inte vet vad det är som har hjälpt hehe. Jag tar macapulver för att hjälpa hormonerna att normalisera, och höga dos med C och D vitamin för ägget och lutealfasen. Lycka till denna månad!
  • Emmalucy
    Grapefrukt89 skrev 2021-02-26 10:25:47 följande:

Tack Emmalucy! <3

Man får upp hoppet månad efter månad och tänker: "tänk om det är nu jag bär på mitt framtida barn"... Hela drömmen hinner målas upp ibland när mensen blir sen eller när man har konstiga symptom. Men det är ju också hoppet som driver en framåt.

Ja, håller verkligen med! Jag ska unna mig lufttorkad skinka och skumpa i helgen. ^^ Speciellt eftersom att jag känner att man offrar så mycket redan pga coronan + när man försöker att bli gravid. Vad gäller att försöka bli gravid så dricker jag mycket mindre kaffe men mest koffeinfritt kaffe (1-2 koppar) dricker inte alkohol, skippar viss typ av mat i perioder, kollar upp vad man får/bör äta oc
    Munkpeppar vill jag testa eftersom jag har BRUTALA pms-symptom pluss att jag har ganska ont de första 2 dagarna jag har mens (funkar oftast att dämpa med alvedon eller ett glas med bubbel på kvällen, haha). Så jag tänker liksom två flugor i en smäll :D

Jag kommer köra på den som heter Lamberts Vitex Agnus Castus (från graviditetskollen.se). Men den var ganska dyr och nu har de precis lanserat ett nytt märke från Danmark som verkar billigare:

www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/munkpeppar-agnus-castus-90-kapslar

Önskar dig ett lycka till med! <3

Det är så sant! Jag har också bytt till koffeinfritt kaffe (hittade niiiice bönor från Johan & Nyström, jävlar vilken skillnad det blev från målet kaffe från affären!)

Tack för tipset, jag har tittat på den från Lamberts och tyckte den var ganska dyr med! Jag brukar handla myyyycket från amazon.de, oftast en hel del billigare än Sverige (och amazon SE är en ren copy paste av DE sajten, tom tyska produktbilder mm) där börjar förvirringen...

Jag vet inte riktigt varför men jag är lite rädd att börja munkpeppar, trots att jag slänger i mig allt jag kan hitta som skulle hjälpa, man ska ta den fram till äl om jag kommer ihåg rätt? Jag tror inte man ska ta den om man blir gravid, men det var svårt att hitta mycket info utom "ta det varje dag, men inte om du är gravid" typ! Jag har en kort lutealfas och vill bygga upp det, men lyckades förra månaden utan vitex och jag har köpt progesteronkräm för att se om den kan göra någon nytta :)

Hoppas verkligen att vitext hjälper din PMS! Jag ser fram emot att höra dina uppdateringar om det :)
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 14:26:46 följande:

Hej alla och Happy Friday:)

Jag har hängt på familjeliv och läst Bim trådarna för första barnet i månader nu. Trodde verkligen inte det skulle ta så här lång tid att bli med barn! Nu känner jag att jag också vill vara med i dessa härliga trådar och få stöd och råd.

Hej och välkommen! :) det känns alltid som alla bli gravid när man försöker, men jag antar att det inte är mer än innan man försökt också, man märker ju mycket mer och det gör mer ont nu dock! Jag har tur och har en kompis som också kämpar som jag, tom längre (jag försökte med mitt ex i 3år) och en till som precis börjat sin resa men kommer ha problem då hon har oregelbundna cyklar, så jag är "glad" att jag har folk omkring som är i samma sits, och inte massor vänner som plötsligt blir gravid (iofs är de flesta klar med barn, medan jag som strax 35åring väntar på sin första)

Det är super frustrerande att vården inte hjälper, tycker många här har samma problem, även efter utredning blir det typ "you get IVF, you get IVF, EVERYONE GETS IVF!" utan att testa NÅGOT annat innan det om "allt ser normal ut" (snark) har du någon koll själv om något som inte stämmer i din cykel, som du kan påverka själv? :)
    zelling skrev 2021-02-26 17:07:59 följande:
    Tycker oxå det här med munkpeppar är svårt! Ska bli intressant att höra hur det går för er som testar! 

Haha, har oxå ett j*kla apotek hemma! D-vitamin, fiskleverolja, Q-10, zink, selen, magnesium, B-vitaminer, Blutsaft. Började med Blutsaft i december eftersom ett blodprov visade en järndepå på 34, vilket kändes lågt. Efter det så har jag blött mindre och färre dagar under mensen samt blivit av med jobbigt pms-humör<3. Men mensvärken består :/ Hormonella huvudvärken har flytta sig från två dagar innan mens till att komma under mens istället. Förstår inte vad det är som händer!? :P 

Jag har läst på lite mer om bidrottningsgelé och har börjat ta det igen på kvällen. Man ska tydligen inte ta det under mens (vilket jag gjorde och mådde konstigt), men resten av cykeln är ok om jag förstått rätt. Har oxå börjat med hallonbladste. Hoppar desperat på alla knep man springer på känns det som ><

Även om all boostning med vitaminer&mineraler&örter inte gör oss gravida så lär ju våra kroppar må lite bättre i alla fall, kanske nån tröst? :P :/
    Jo, jag är i samma sits, inte helt redo att testa vitex, men ge mig några månader till så får vi se :/ kanske det finns en vitamin som är bäst för att förbättre follikulärfasen? jag tar macapulver för att det hjälper normalizera hormonerna, så det booorde regulera hela cykeln :) kan vara något för dig att kolla upp!

Man tycker att man skulle vara superfrisk med alla vitaminer man slänger i sig, men jag och pojkvännen har blivit dunderförkyld i 3 dagar nu, tur att jag är bara cd10 nu och vi lyckades ha väldigt osexigt sex (varken av oss kan andas genom näsan hahahah), surt att man lyckas bli sjuk när man inte gå någonstans utom ICA! :/
  • Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 20:57:23 följande:
    Tack så mycket! Jo men visst är det så, såklart. Finns ju hur många som helst som kämpar, men det hör man ju inte lika mycket om såklart, tyvärr.

Vad skönt för dig att ha vänner runt dig som du kan prata med. Jag saknar det, men egentligen är det väl bara att öppna upp mig, tror nog att jag hade fått bra stöd av vänner, men känns ändå som att det skulle bli en extra stress - inte bara jag som väntar utan alla andra också.

Vården är ett skämt. Jag har tagit blodprov och ultraljud, vilket verkar ha sett okej ut. Nästa steg är ett uppföljningssamtal och därefter verkar det som det blir ivf. Hur går det för dig? Hur länge har du försökt nu och har ni någon kontakt med vården?

Min cykel verkar vara bra, regelbunden, ägglossar varje månad och positivt äl test (positiva test två dagar i rad, varje månad), har lite spottings två tre dagar innan mens, vet inte om det kan fixas på nåt sett.
    Jag tycker att det är väldigt svårt att prata om sånt med kompisar eller familj om dem inte har varit med om problem att skaffa barn, det är det som är så underbar med FL att vi kan prata med folk som förstår <3

Jag och min nya kille är bara på andra försöket, han har 2 barn sedan innan, men jag och mitt ex försökte i 3år och det förstörde mig på så många sätt, det känns inte som "nya kille, nya möjligheter, bara cykel 2" känns mer som "cykel 34 av samma jävla skit" trots att jag är tillsammans med någon annan, och det var många år sen jag försökte med mitt ex. Jag borde inte tänka så, men jag var 27 när jag försökte med exet och det gick åt helvete, nu är jag 35 om en vecka och känner inte att det kommer gå bättre nu med åren!

Med exet så kollade vården att jag hade äl, kollade blodvärde och gav mig vitamin D recept, kollade hans spermier "allt ser normal ut. Vi skickar er på IVF" jag kom aldrig så långt att börja IVF, men vården brydde sig verkligen inte ett dugg. 2ggr hade de mätt mitt slemhinna som 8mm och under, och även om 8mm är det absolut minimum för IVF implantering, så säger de "det spelar ingen roll hur tjock den är" uhhh whaaat? Och så tittar man på Amerikanska sajter där de får allt möjligt (och iofs betalar för det, men jag skulle hellre gör det nu än att gå genom IVF om man kan undvika det!)

Ser att du är på åttonde försök, det tar mycket energi :( är du över 35, kan du försök med utredning, även om vården är kass?
  • Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-28 12:38:47 följande:
    Ja familjeliv är verkligen en stöttepelare. Jag har varit med och läst i trådar i flera månader, fastän jag inte har skrivit förrän nu, så känns det som man fått stöd. Det är skönt på ett sätt att läsa om andra som går igenom samma, fastän man såklart önskar att ingen ska behöva gå igenom det.

Vi är ju fortfarande unga, så det borde inte vara några problem om allt ser bra ut. För vissa par är det ju svårt, och alla kanske inte är 'kompatibla om man får säga så, så det behöver ju inte betyda att det tar lång tid för dig och din nya. Jag brukar tänka 'gud vilken tur att jag och mina ex aldrig fick barn' hade aldrig velat ha dem som pappor nu när man ser tillbaks. Jag tror du ska försöka tänka ny partner ny möjlighet ändå fastän det är svårt med den resan du har bakom dig.

Ja i usa har de helt andra metoder, men som du säger så betalar dem ju för det också..

Ja mars blir åttonde försöket, får min mens nu dagarna så min nya Bim är 26 mars, några dagar efter min pojkväns födelsedag :) jag har kontaktat vården, jag har gjort ultraljud och tagit några blodprover. Vi har haft telefon möte med en läkare och har uppföljning i maj. Vi väntar på tid för att kolla min pojkväns spermier och ytterligare ultraljud gör mig. Men det går så långsamt här, vi bor utomlands och vi har ganska strikta covid regler, inte alls som i Sverige. Alla butiker, restauranger är stängda, alla jobbar hemifrån, man får inte träffa kompisar, inte resa, alla hotell är stängda. Så ja, inte konstigt att det tar tid att få boka in sig för tester antar jag.
    Jo exakt, även om man inte är med i diskussionen så läser man och nicka till sig själv och håller med om allt som skrivs :) och jag håller med, trots att jag blev så extremt deprimerad pga försöks åren med exet att jag har aldrig riktigt varit densamma igen, så skulle jag inte vilja ha barn med honom nu! Tur i oturen :)

Mmmm covid gör inte sakerna lättare! Det är tufft när der är "din tur" att gå på utredning men man är tvungen att vänta :( hur tror du de kommer att agera för er om allt ser "normalt" ut? Hoppas det är bättre än i Sverige iaf.

Och till er som känner igen sig om graviditetsbesked... håller med, men blev också lite arg att läsa om detta... "vill egentligen inte ha barn just nu" hallå, vet dem inte hur man skapar en bebis? Jag fattar inte folk som råkar bli gravid av misstag, det känns så orättvis att de har inte nån tacksamhet för livet de har skapat (de blir såklart glada osv, men UGH)!

Finns det nån av er som var dunderförkyld innan äl? Jag har varit så sjuk i en vecka nu, kan inte andas genom näsan (det blir väldigt osexigt ljud när vi har sex kan jag säga) som om det var inte en kamp och stress nog med att tajma baby dances och nu laddar man upp med alvedon för att orka... jag kommer bli så glad efter ons där jag kan slippa tänka på äl och sex! :D
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet