• Anonym (Signe)

Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.

Det är samma visa varje år och det blev likadant i helgen då jag fyllde år. Får inte höra ett grattis från henne utan det är bara sura miner, hon ifrågasatte tom sin pappa varför han köpte en present och en liten tårta till mig.

Det som irriterar är att hon själv gladeligen ger mig långa listor på vad hon önskar sig när hon själv fyller eller det är dags för jul. Har inte heller gjort henne nåt men hon blir helt galen av svartsjuka när det kommer till min födelsedag eller om det är alla hjärtans dag och han ger mig rosor.

Är det fler som känner igen det här? Ska jag börja med att sluta ge henne nåt när hon fyller?

Hon är 19 år gammal dessutom.

• Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.
  • Anonym (Signe)
    Limeblad skrev 2021-01-24 08:33:37 följande:

Knäppt. Han borde inte läst smsen när ni var borta. Men men. Hoppas du hade det bra trots allt och att du får god hotellfrukost!

Han gjorde nog inte det men han skakade nästan bara av att se hennes namn på telefonen, tror inte han öppnade sms:en.

Ja vi beställde upp det på rummet, snart hem igen.
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-24 09:29:01 följande:
    Han gjorde nog inte det men han skakade nästan bara av att se hennes namn på telefonen, tror inte han öppnade sms:en.

Ja vi beställde upp det på rummet, snart hem igen.
    Men herregud, är han rädd för henne?
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Moln) skrev 2021-01-24 09:44:38 följande:

Men herregud, är han rädd för henne?

Inte rädd på så sätt att hon är farlig men det har jag alltid känt att han är lite. Hon har kört mycket känslomässig utpressning mot honom, får jag inte det där så kommer jag inte bo med dig osv. Han har ingen tydlig föräldraroll och deras relation är energikrävande att bevittna.

Har hållit mig i bakgrunden men sen hon blev myndig så har jag faktiskt börjat behandla henne som en vuxen eftersom hon faktiskt i lagens mening är just det.
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-24 10:08:57 följande:

Inte rädd på så sätt att hon är farlig men det har jag alltid känt att han är lite. Hon har kört mycket känslomässig utpressning mot honom, får jag inte det där så kommer jag inte bo med dig osv. Han har ingen tydlig föräldraroll och deras relation är energikrävande att bevittna.

Har hållit mig i bakgrunden men sen hon blev myndig så har jag faktiskt börjat behandla henne som en vuxen eftersom hon faktiskt i lagens mening är just det.

De har ju en ytterst osund relation. Vad säger han när du tar upp de här sakerna i terapin?
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Moln) skrev 2021-01-24 11:01:10 följande:

De har ju en ytterst osund relation. Vad säger han när du tar upp de här sakerna i terapin?

Han har insett problemet men det är klart att ämnet är jobbigt för honom. Mycket som också diskuterats är hur han har varit mer bekväm och trygg med min son när han bodde hemma. Som sagt så är det en osund relation och jag tror ärligt talat inte att det går att förändra.
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-24 12:06:18 följande:

Han har insett problemet men det är klart att ämnet är jobbigt för honom. Mycket som också diskuterats är hur han har varit mer bekväm och trygg med min son när han bodde hemma. Som sagt så är det en osund relation och jag tror ärligt talat inte att det går att förändra.

Så han erkänner att hans dotter kör med känslomässig utpressning och att hon kontrollerar honom? Men han vill inte göra något åt det?

Jag tycker det låter som om det är han som behöver gå i terapi. Problemet verkar ju vara han och hans oförmåga att sätta gränser gentemot sin dotter. Så enskild terapi för honom verkar mer rimligt än parterapi i ert fall.
  • Xenia
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-17 11:08:58 följande:

Det är samma visa varje år och det blev likadant i helgen då jag fyllde år. Får inte höra ett grattis från henne utan det är bara sura miner, hon ifrågasatte tom sin pappa varför han köpte en present och en liten tårta till mig.

Det som irriterar är att hon själv gladeligen ger mig långa listor på vad hon önskar sig när hon själv fyller eller det är dags för jul. Har inte heller gjort henne nåt men hon blir helt galen av svartsjuka när det kommer till min födelsedag eller om det är alla hjärtans dag och han ger mig rosor.

Är det fler som känner igen det här? Ska jag börja med att sluta ge henne nåt när hon fyller?

Hon är 19 år gammal dessutom.

Om hon frågar så när du är närvarande så får du fråga "varför ska jag inte firas när jag fyller år när din pappa blir firad?".

I ditt ställe skulle jag säga att jag inte köper något till henne till födelsedag eller jul eftersom hon inte köper till dig. Kan vara skillnad när man är ett barn men hon är inget barn längre.

Alt så står du med på presenterna från pappa, dvs alla presenter är från "Pappa och Signe".  Ni är en enhet.
  • Anonym (skilsmässobarn)

Du har förstört hennes liv och tagit hennes papp ifrån henne, varför skulle hon vara snäll mot dig? Dock borde hon vara smart nog att inte lämna sina önskelistor till dig, så att du inte kan anklaga henne för något.

• Anonym (...)
    Anonym (skilsmässobarn) skrev 2021-02-02 18:56:15 följande:

Du har förstört hennes liv och tagit hennes papp ifrån henne, varför skulle hon vara snäll mot dig? Dock borde hon vara smart nog att inte lämna sina önskelistor till dig, så att du inte kan anklaga henne för något.

Så du var oxå en miniwife..
  • Anonym (Moln)
    Anonym (skilsmässobarn) skrev 2021-02-02 18:56:15 följande:

Varför projicerar du dina egna erfarenheter på TS och hennes situation? Alla bonusmammor är inte vidriga människor bara för att du har hatat din bonusmamma. Och vadå ?tagit hennes papp(!) ifrån henne?? Pappan finns kvar, även om han har träffat en ny partner. Dessutom har väl pappan en egen vilja? Eller menar du att TS har tvingat honom att bli tillsammans med henne?
Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.