• Xenia

Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.

Anonym (Anna) skrev 2021-01-17 17:35:42 följande:
    Nu är du nog i fel tråd. Tungan ute
    Ja, jäkla sega FL. Var i en annan tråd och postade inlägget (trodde jag) och gick vidare till denna tråd och då postades inlägget i fel tråd. Jag anmälde felet men inget hände.
  • Xenia
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-17 11:08:58 följande:

Det är samma visa varje år och det blev likadant i helgen då jag fyllde år. Får inte höra ett grattis från henne utan det är bara sura miner, hon ifrågasatte tom sin pappa varför han köpte en present och en liten tårta till mig.

Det som irriterar är att hon själv gladeligen ger mig långa listor på vad hon önskar sig när hon själv fyller eller det är dags för jul. Har inte heller gjort henne nåt men hon blir helt galen av svartsjuka när det kommer till min födelsedag eller om det är alla hjärtans dag och han ger mig rosor.

Är det fler som känner igen det här? Ska jag börja med att sluta ge henne nåt när hon fyller?

Hon är 19 år gammal dessutom.

Om hon frågar så när du är närvarande så får du fråga "varför ska jag inte firas när jag fyller år när din pappa blir firad?".

I ditt ställe skulle jag säga att jag inte köper något till henne till födelsedag eller jul eftersom hon inte köper till dig. Kan vara skillnad när man är ett barn men hon är inget barn längre.

Alt så står du med på presenterna från pappa, dvs alla presenter är från "Pappa och Signe".  Ni är en enhet.
  • Xenia
    Anonym (skilsmässobarn) skrev 2021-02-02 18:56:15 följande:

Du har förstört hennes liv och tagit hennes papp ifrån henne, varför skulle hon vara snäll mot dig? Dock borde hon vara smart nog att inte lämna sina önskelistor till dig, så att du inte kan anklaga henne för något.

Hur kan hon tagit flickans pappa ifrån henne? Ska inte frånskilda pappor få ha ett sexualliv och träffa en ny partner?

Så frånskilda föräldrar ska bara leva för sina barn och inte få ha något vuxenliv?

Låter som du är lika bortskämd som TS bonusdotter.
  • Xenia
    Anonym (Signe) skrev 2021-02-03 13:36:57 följande:
    Ibland erkänner han det vid känslosamma ögonblick. Att hon ska hela tiden kräva allt av honom, går han inte med på det så säger hon att det är mamma som är bäst. Har försökt stöttat honom där, det bästa hade varit i det här fallet att ryta ifrån och bara säga åt henne det att passar det inte så sök dig till morsan då.

Har sagt det till honom flera gånger men det där med att gå själv i terapi har han svårt för. Att få med honom i parterapi var en vinst i sig.
    Han verkar vara otroligt lättmanipulerad. Om hon vill flytta till sin mamma, låt henne göra det då! Kanske mamman är mindre lättmanipulerad och det är därför hon hellre bor hos sin mesige pappa.

Vill han verkligen att dottern ska bo kvar hos honom hela livet? Vill han inte att hon ska bli vuxen och självständig? Det är målet för alla föräldrars uppfostran. En dag dör han, vad gör dottern då? Fortfarande en förvuxen bäbis för 50 års ålder.
Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.