• Anonym (Signe)

Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.

Det är samma visa varje år och det blev likadant i helgen då jag fyllde år. Får inte höra ett grattis från henne utan det är bara sura miner, hon ifrågasatte tom sin pappa varför han köpte en present och en liten tårta till mig.

Det som irriterar är att hon själv gladeligen ger mig långa listor på vad hon önskar sig när hon själv fyller eller det är dags för jul. Har inte heller gjort henne nåt men hon blir helt galen av svartsjuka när det kommer till min födelsedag eller om det är alla hjärtans dag och han ger mig rosor.

Är det fler som känner igen det här? Ska jag börja med att sluta ge henne nåt när hon fyller?

Hon är 19 år gammal dessutom.

• Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-18 11:51:12 följande:
    Ja jag säger något liknande, 20 tom om jag ska gå efter vad min man predikat om min son.
    Vad säger han när du frågar vad skillnaden är på era barn?
    Säger han att hon är känsligare, inte klarar flytt etc. så är det ju hans föräldraansvar att förbereda henne på vuxenlivet, det inser han väl?
  • Mrs Moneybags

Haha! Hon låter ganska omogen, men det finns nog inget att göra. Som tur är verkar din man inte backa gällande detta utan fortsätter lugnt att fira dig precis som sig bör. 

Hon kommer att vänja sig en vacker dag och gör hon inte det så fortsätter ni precis som vanligt...

• Jonnynilsson

Hur blir det så? 

Nåväl. Sparka ut ungen efter hon gått färdigt gymnasiet. Se till att hon söker till en högskola på annan ort. Annars kommer hon fortsätta att vara elak mot dig OCH du kommer att försörja henne.

Även tjejer verkar behöva göra lumpen och klippa av navelsträngen som i detta fallet sitter fast i pappan.

• Anonym (Signe)
    Anonym (what u give is what you get) skrev 2021-01-18 11:52:51 följande:

Haha 

Låter supermysigt, hoppas ni får goaste helgen 

Tack så mycket. Ja här ska det drickas bubbel och beställa upp mat på rummet.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Signe) skrev 2021-01-17 11:28:17 följande:
    Fast det är så osexigt med män som behandlar sina vuxna dotter som fruar och prinsessor. Min man är precis som dig och det är ingen kvinna som orkar med det i längden.
    Fast du har ju orkat leva med en osexig man i 10 år, och verkar vilja fortsätta med det, så det stämmer ju inte...
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Peter) skrev 2021-01-18 11:56:30 följande:

Vad säger han när du frågar vad skillnaden är på era barn?

Säger han att hon är känsligare, inte klarar flytt etc. så är det ju hans föräldraansvar att förbereda henne på vuxenlivet, det inser han väl?

Vi hamnade i mycket konflikter angående det här där jag varit väldigt bitter och pikat tillbaks på hur det låtit om min son, men nu när vi går i terapi så har pikarna minskat oss emellan. Blev för mycket och förgiftat.

Men självklart har det varit mycket sånt. Hon är skörare, hon klarar inte flytt, hon kan inte sova ensam medans det hette om min son när han blev myndig att nu är han en vuxen man och dags att flytta hemifrån bla bla bla.

Min man måste börja ta föräldraansvar som du säger och främst så måste den där navelsträngen klippas.
  • Anonym (Signe)
    Mrs Moneybags skrev 2021-01-18 13:55:45 följande:

Haha! Hon låter ganska omogen, men det finns nog inget att göra. Som tur är verkar din man inte backa gällande detta utan fortsätter lugnt att fira dig precis som sig bör. 

Hon kommer att vänja sig en vacker dag och gör hon inte det så fortsätter ni precis som vanligt...

Nej men då bor hon förhoppningsvis inte hemma.

Ja han kan ju inte skylla på att han måste vara hemma pga små barn.
  • Anonym (Signe)
    Jonnynilsson skrev 2021-01-18 14:29:39 följande:

Hur blir det så? 

Nåväl. Sparka ut ungen efter hon gått färdigt gymnasiet. Se till att hon söker till en högskola på annan ort. Annars kommer hon fortsätta att vara elak mot dig OCH du kommer att försörja henne.

Även tjejer verkar behöva göra lumpen och klippa av navelsträngen som i detta fallet sitter fast i pappan.

Jag lägger inte en krona där.

Tjejer behöver också uppfostras om jag säger så, min man är bra på vissa sätt men han har inte riktigt hängt med i utvecklingen alla gånger. Han skulle vara som en general och domderat ifall han hade haft en son, men tjejer är så spröda och ynkliga så då ska man ha silkesvantar på. Det blir liksom så fel.
  • Anonym (Signe)
    Anonym (xxx) skrev 2021-01-18 16:31:28 följande:

Fast du har ju orkat leva med en osexig man i 10 år, och verkar vilja fortsätta med det, så det stämmer ju inte...

Ja så har jag känt i perioder när vi har haft det tufft. Men en sak var annorlunda tidigare och det var att barnen var yngre då när vi träffades så då kan man bortse från lite lustiga beteenden.
  • Phalaenopsis
    Jonnynilsson skrev 2021-01-18 14:29:39 följande:

Hur blir det så? 

Faktiskt! Jag har alltid hävdat att både män och kvinnor borde göra värnplikt. Pratade med en officer en gång och kom in på det där med att värnplikten i praktiken blivit frivillig:
    - Men är det inte bra att det bara är de som faktiskt vill göra lumpen som du ska utbilda?
    - Mmm. Men det är oftast de som inte vill som behöver det bäst.
Svar på tråden Hans dotter blir sur varje gång jag fyller år.