Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!
Jag är så förtvivlad att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Igår (på nyårsafton) fick jag en känsla av att jag bara måste åka till gynakuten. Inget speciellt hade hänt, men jag hade fått smått brunaktiga flytningar vid två tillfällen - dvs för någon dag sedan och igår när jag var på toaletten. Det var knappt att man såg men jag fick en känsla att jag måste undersöka detta. Skulle just träda in i grav vecka 11.
Väl på plats konstaterade läkaren, efter VUL, att fostret tycks ha avlidit v 9. Kändes som att min själ dog när jag hörde hennes ord. Jag har nojat typ hela graviditeten pga ett tidigare x och har hela tiden tänkt att jag inte har råd med ett missfall... och så händer det. Missed abortion dessutom! Idag ringde de från gyn och sa att de har möjlighet att ta emot mig först nästa vecka på söndag. Detta eftersom många är lediga osv. Känslan av att behöva bära på ett dött foster som man så såg fram emot skulle bli en levande människa kommande sommar är riktigt olustig och emotionellt påfrestande.
Jag har väldigt mycket ångest och är så desperat. Försöker förlika mig med denna hemska situation som drabbat oss, men helst vill man ju få hjälp på studs!
Nu hoppas jag att missfallet sätter igång av sig självt, men inget händer än så länge. Ska till min gyn om ngn dag och undersöka om hon kan ge mig en akut remiss.
Jag är så förtvivlad... antagligen kan bara människor som varit med om detta hemska tillstånd relatera till denna skitsituation. Efter utomkvedshavandeskapet hade jag så mycket ångest då jag befarade att jag ej kommer kunna bli gravid med en äggledare. Livet berikades utan större ansträngningar med en graviditet och nu inträffar detta hemska scenario. När blir man färdig med dessa hemska upplevelser?! Nu tänker jag bara... vad kommer hända nästa gång om vi blir gravida?! Är så rädd för att mista hoppet.... Jag mår så dåligt pga detta att jag inte vet vad jag ska göra... är rädd för att få ett blodbad i trosan samtidigt som jag är rädd för att ett obehandlad MA kommer skada mig därinne eller ge infektioner och så är jag rädd för tabletten och ev biverkningar.