Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!

Beklagar verkligen! Mitt första m.f var ett MA som upptäcktes på VUL v.9+0. Fostret hade dött v.7. Jag fick tid en vecka senare för ytterligare VUL + piller. Det var ingen rolig vecka inte, men det var ju tvunget gå. Jag blödde ingenting så det fanns ingen chans att det skulle sätta igång. Jag hoppas det gör det för dig. Det blir blodbad, smärta och elände, men att ligga på b.b eller förlossningen som jag fick göra är fullkomligt gräsligt! Här finns nämligen ingen enskild gynavdelning utan man blandas med de som föder barn eller nyss fått barn. Haft MA v.14 också som mestadels kom ut av sig själv hemma. Det kändes faktiskt bättre. 

3 missfall är mycket ovanligt så rent statistiskt borde du inte drabbas av det. Du kan bli gravid och de allra flesta som kan bli gravida kan också få barn. Men ta en sak i taget! En dag i taget. Kropp och själ ska läka och det gör båda tids nog. En sorg över det barn som inte fick komma finns alltid där, men det minnet får man vårda på nåt bra sätt. Jag gjorde en minneslund i trädgården. Det hjälpte mig.

Ta hand om dig!  {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (4)
    judith90 skrev 2021-01-01 21:40:04 följande:
    Tack för ditt meddelande! Verkar som att jag också får acceptera situationen och helt enkelt invänta den där söndagen... Är helt inkapabel att gå till jobbet så det känns som att hela ens liv vänds upp och ner!

Här hos oss är det tänkt att jag ska ta tablett, gå hem och komma på återbesök efter 2 dgr... känns nog bättre att genomlida detta därhemma. Får väl ta smärtstillande tabletter och hoppas på det bästa...
    Sjukskriv dig några dagar. Efter 2 omgångar på sjukhuset där inget hände kom mitt missfall ändå ut hemma samma kväll som jag fått de sista pillren. Då hann det bli v.10+6. Det är inte farligt att gå länge med ett MA. Finns extremfall som kommit på RUL och fostret dött för månader sen. Be om att få starka smärtstillande med hem. 
  • Anonym (4)

Ibland önskar jag att alla vi som genomlidit m.f och MA och fått allehanda dåliga bemötanden på sjukhus skulle skriva ner det och förmedla det vidare till nån instans. Jag fick inte ens erkännandet att jag varit gravid då när jag fick m.f v.14!  Så ovanpå störtblödning, värkar, sorg efter 9 års försök och att läkaren drog ut resterna med våld utan minsta bedövning så fick jag höra av läkaren att han inte alls kunde säga att jag ens varit gravid! Gissa om jag tappade förtroendet för vården då...

• Anonym (4)
    LittleSunshine84 skrev 2021-01-06 18:18:38 följande:
    Beklagar det ni alla gått igenom! Jag har bara gått igenom ett missfall i v9 så jag kan inte ens föreställa mig hur tufft ni alla haft det.

Till er som haft ett X och fått operera bort en äggledare. Finns det möjlighet att frysa ägg från andra äggledaren så man har en backup om det händer igen?
    Var bara en tanke men jag kanske är helt fel ute. Vill absolut inte trampa på ngns tår!
    Att frysa in ägg är en dyr, jobbig och krånglig process. Det kräver flera IVF-behandlingar för man brukar säga att det krävs ca 20 ägg för att lyckas få barn. Äggen plockas ur äggstocken. Äggledaren är passagen ut för ägget- befruktat eller obefruktat vid en vanlig menscykel. De flesta med en äggledare kan bli gravida ändå. Det händer att äggledaren på motsatt sida fångar upp ägget så kroppen är finurlig.
Svar på tråden Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!