Inlägg från: Anonym (Bachelorette) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bachelorette)

Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!

Åh, beklagar och lider så med dig. Har 2 MA i bagaget de senaste 5 månaderna och det är verkligen tortyr. Helt obegripligt att det inte går att få hjälp direkt, eller som i (4)'s fall ovan, behöva få sin behandling bland nyblivna mammor. Det är inte humant. Jag hade tur i somras, bor nära en storstad men allt var ju stängt pga semester, så det enda som var öppet var gynakuten. Då fick jag ju hjälp direkt åtminstone. I höstas fick jag hjälp direkt men det var endast pga en snäll barnmorska med medlidande, och att jag kunde känna igen förloppet sen mitt senaste MA, så hon förstod väl att jag visste vad jag pratade om. Vilket är extremt sorgligt, man ska inte behöva argumentera i såna lägen. 

Jag hoppas dagarna går snabbt för dig. Vi är många som känner med dig och står bakom dig. Kram! 

• Anonym (Bachelorette)
    judith90 skrev 2021-01-01 21:54:15 följande:
    Tack!Nej, precis. Sjukvården har sitt system och ofta får man bara gilla läget... men inhumant är bara förnamnet i många situationer...

hoppas att allting har gått bättre för dig efter dina tråkiga upplevelser och att du lyckas bli gravid och behålla graviditeten nästa gång!

Hoppas på samma sak för min del... när allting stabiliserar sig
    Ja, det är ju så. Men det kan vara väldigt frustrerande. Just att det är så mycket känslor inblandat. Vrickar man en fot och måste vänta på vård så ska man ju inte dessutom hantera ett sorgearbete. 

Tack! Jag önskar dig detsamma. :) 
Svar på tråden Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!