Inlägg från: Anonym (snus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snus)

Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!

Ja, det är jättejobbigt att gå omkring med ett dött, efterlängtat barn i magen i flera dagar! Min son dog av infektion i v. 20+5 i våras och veckan då jag behövde gå omkring och vänta på aborten var vidrig. I efterhand är det svårt att förstå hur jag tog mig igenom veckan, men vi är starkare än vad vi själva förstår.

Jag är gravid igen i v. 11 nu och vågar inte riktigt glädjas än. Tänker att jag tar ut lyckan om/när rul passerar utan anmärkning:)

• Anonym (snus)

En vanlig förkylning som heter parvo19. Jag märkte inte av några speciella symptom, men den lyckades spida sig till bebis som klarade av den.

Jag har antikroppar mot just den förkylningen, så exakt samma sak kan omöjligen hända igen.

judith90 skrev 2021-01-02 13:10:36 följande:

Vilken hemsk upplevelse! Hoppas det går bättre denna gång - och varför skulle det inte?! Man kan inte ha otur alla gånger, tänker jag.

Håller med. Känns som att relationen stärks när man tvingas gå igenom sådana jobbiga moment...

Vad var det för infektion om jag får fråga?

Svar på tråden Missed abortion och sjukvårdens sätt att ge hjälp. Så förtvivlad!