Lumila skrev 2021-04-12 12:38:03 följande:
Tack alla!
Igår bröt jag ihop och sörjde.
Idag tar vi nya tag och sätter vårt hopp till den sista lilla eskimån vi har i frysen!
Jag har mailat med vår läkare och bad om att få testa ny behandlingsmetod denna gång.
Det är intressant att läsa om allas olika behandlingar, tycker jag. De två första gångerna har jag tagit:
Östrogen:
Estradot 100 ug/24 h. 2 plåster samtidigt och byte 2 ggr i veckan.
Start mensdag 2.
Progesteron:
Cyclogest 400 mg vagitorier. 1 morgon, 1 kväll. (Alltså 800 mg/dygn).
Start från "uppskattad ägglossningdag". Dvs. 4 dagar innan FET av 3-dagars embryo.
Andra behandlingen tog jag (på eget bevåg, men frågade lov av läkaren innan) Bisolvon med start från Cyclogest fram till FET.
Denna tredje behandling ser ut att bli samma med östrogen och progesteron + kortison + blodförtunnande (mini-aspirin). Vet inte vilken dosering det blir ännu. Kortison startar samtidigt som Cyclogest.
Mini-aspirin start från positivt graviditetstest.
Sen föreslog hon en NY grej de börjat med som vi kunde pröva. En Atosiban IV-injektion 30 minuter före överföring.
Har ni hört om detta förut? Det var nytt för mig.
Atosiban används vanligtvis för att förhindra tidig förlossning. Men den kan tydligen också minska aktiviteten på oxytcinreceptorer inför IVF och minska kontraktilitet av livmodern.
De har tydligen testat på några patienter och en del har lyckats, men svårt att säga om det var pga Atosiban eller inte. Kostar ca 500 kr.
Vi tänkte testa. Har inget att förlora, tänker jag.
Vad spännande att få ta del av din behandlingsplan! Intressant att det skiljer så mycket i mängd progesteron jämfört med det som är standarddos här med lutinus och crinone..
Likaså skiljer sig start med kortison och blodförtunnande. De jag hört hittills har börjat med bägge de vid insättning. Du börjar alltså med kortison 4 dagar före FET och blodförtunnande först vid plus?
Ja, vägarna fram till samma mål verkar kunna vara många :) jag ska verkligen hålls tummarna för dig! Kör du igång nu direkt?