Vi som startar ivf behandling 2021
Va skönt bra vuxet av blåsorna! och bra antal! Hoppas allt flyter på såhär.
Va skönt bra vuxet av blåsorna! och bra antal! Hoppas allt flyter på såhär.
Hehe, jag vet! Ovitrelle var jobbigast mentalt, vad händer om alla ägg lossnar innan? =) men samtidigt känns det ju så bra att det är sista sprutan och starten för nästa fas!
Aha, då är jag med! Spännande också att de är lite mer kreativa i sin behandling. Har alltid velat åka till Prag, det står högt upp på min bucketlist. Hoppas resan går bra och att du hinner unna dig lite egentid också!
16-17 äggblåsor är ju fantastiskt resultat och 14 som är bra storlek! Det måste ju kännas betryggande inför Äggplock imorgon. Är du kvar fram till återföring då?
Idag har jag fått tillbaka en superfin blastocyst, det var så fint att få se den lilla där på skärmen. Har ju gått som på nålar sen befrukningen för att se om någon skulle överleva odlingen. Men det gjorde den! Jag fick även 3 stycken till frysen, vilket är helt otroligt. Så nu börjar den långa väntan.. Fick testdag den 21/9 vilket är sååå långt bort.
Trevlig resa nu och lycka till imorgon. Du får uppdatera hur det gick och hur du mår sen! Kram
Hej allihopa!
Nu är ÄP avklarat i Prag och det gick bra (dvs jag vaknade upp igen ;)) och inga större problem på kliniken.
Däremot så fick de bara ut 8 ägg där 5 var mogna som de gör ICSI på. jag har ju haft 16-17 äggblåsor på de senaste VUL så jag blev jätteförvånad och läkaren sa att han såg bara 8 ägg och han tog ut alla... väldigt märkligt, någon som vart med om det tidigare?? att de fått ut färre ägg än vad som setts på VUL?
Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken.
Funderar på om de största äggen redan har släppt och att de nu plockade de mindre som inte var lika mogna? Eller kan han ha glömt ena äggstocken??? suck.. hatar att man inte har kontroll på någonting i den här processen.
Kan tänka mig att det inte blir helt lätt att sova gott i natt. Hoppas du kan få ur dem några svar på vad de tror kan ha hänt också.
Jag tror och hoppas vi blir ruvarkompisar denna gång. Liksom helt i fas. Sätter in en fryst blastocyst på lördag.
Hej IVF-vänner,
nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag. De sparar de andra för att se om något mer händer under dagen men hoppet är nog ganska litet för det.
Fick ett långt mail från kliniken bland annat ang. varför de bara hittat 8 äggblåsor och inte 17 som i senaste ultraljudet men deras förklaring är att man borde vara där för sista ultraljudet så att de kan räkna själva, för olika kliniker/ultraljudskontroller kan visa olika. Kommer ju aldrig få en förklaring till detta. De konstaterade att min äggkvalitet är ganska dålig (surprice!) så det får vi ta vidare om det blir ett nytt försök eller hur vi gör.
Jag hoppas nu innerligt att de båda ska fortsätta utvecklas till i morgon så jag får sätta tillbaka båda. Bad kliniken om detta och får se om de sätter sig på tvären. känns ju ganska uppgivet just nu även om jag vet att det finns en chans ändå såklart. Mardrömmen är ju att de kontaktar mig imorgon och säger att inget av embryona överlevt natten
Man kan ju inte göra annat än att hoppas i den här karusellen, känns som att jag nästan blir avtrubbad av alla dåliga besked hela tiden. sen är jag ingen person som ger upp i första taget men man vill ju också bara kunna njuta och inte hela tiden ha i bakhuvudet vad man ska ha för plan inför nästa IVF...
kram på er
.