endotjej92 skrev 2021-08-31 23:43:26 följande:
Jag mår bra tack bara konstant orolig och otroliga humörsvängningar, de kanske är för att jag är så orolig.. enligt kliniken är jag 5+6 gången nu, det känns så overkligt gör mig att ens tänka så... fick tid för vul 13e vilket känns som en evighet haha men försöker vara glad men det är så svårt då jag inte alls vet hur vanligt de är att de kanske inte går vägen och det känns så otroligt vanligt tyvärr:/
Hur mår du nu med alla mediciner i kroppen? Jag kände inget av gonal-f men däremot synarela var hemsk, vist hade du båda också eller var det bara gonal-f?
Gud va coolt med de medlet! Känner rent spontant att det borde vara en grej man alltid ska göra? För att maxa chanserna att embryot ska fastna för alla? Håller tummarna för er alla här:)
Ok, jo jag känner till oron innan vul, men precis som med oro för det mesta - är det ingenting som 'hjälper' en själv utan jag tycker man ska låta sig själv vara glad nu att du äntligen fått ditt första plus!
Jag själv gick och oroade mig otroligt mkt i början av min graviditet för några år sen så till slut fick jag bestämma mig helt enkelt för att vara tacksam, glad och hoppfull för det är ju precis detta man alltid har drömt om, det är ett mirakel ja, men också något som kvinnor i hela världen går igenom hela tiden så nu är det faktiskt din tur också! det gick faktiskt bättre efter att jag bestämde mig för att ändra mitt tänk från katastrof till hopp - hoppas du också kan hitta en väg ut ur oron
de allra flesta går det faktiskt bra för
!
Jag tog en nedregleringsspruta istället för den där nässprayen jag har hört om, den ska vara väldigt effektiv och man kan inte 'råka glömma´ att ta den liksom ;) så det känns skönt att endast behöva ta Gonal F nu, inte heller de där stopp-sprutorna man måste ta annars. ÄP på måndag för mig och mitt andra VUL i morgon!
Kram!