Vi som startar ivf behandling 2021
Hej allihop!
Vet inte men tror jag skrivit i tråden förut, allt går så himla långsamt med att få starta IVF här :(
Men aja skriver lite bakgrund, har säkert redan gjort. Jag och min man har försökt länge att få barn, 6år blir det i december. Vi är 36år i år så känns som tiden tickar på för fort. Vi har blivit gravida 3 gånger 2 tidiga mf och 1 utomkveds. Saknar en äggledare efter opration.
Vi började söka hjälp i slutet av 2019 fick börja ta prover i februari 2020. Så kom coronan!! Och kliniken stängde ner fick komma in på hur proverna såg ut 17 augusti 2020. inget fel hittades så de ställde oss i IVF kö vilket skulle ta ett halvår troligtvis. Jaha okej men då kör vi i slutet av 2020 början av 2021. Blir gravid i Januari men får tidigt mf i börja. Av v6 precis då fått papper från IVF start. Men eftersom vi blev gravida var vi tvungna att vänta 3 månader?..
April kom och ivf kliniken stänge igen pga corona. Fick komma in 7Juni för uppstartsamtal. Men eftersom kliniken är stängd över sommaren så skulle vi inte få starta förens augusti sa de men bara kanske.
Mensen kom i augusti ringde första mensdagen fick svar att nä tyvärr vi kan inte ta dig denna månad och kanske inte nästa heller pga att de är många som väntat längre än oss. Så jag skulle ringa nästa mens.
Så nu är jag här första mensdagen idag och ska ringa kliniken imorgon?. Är så nervös att vi inte ska få börja vet faktiskt inte om jag orkar vänta en enda dag till?.
Sorry för långt inlägg, är det nån mer här som har fått vänta länge på att få starta sin IVF?
Hoppas verkligen du får ett positivt svar när du ringer idag! Jag blev också nekad nu på augustimensen men fått klartecken redan förra veckan att få börja sprutorna när mensen förhoppningsvis kommer nu på onsdag! Hoppas vi att vi kan ligga i fas du och jag