Vi som startar ivf behandling 2021
oj vilken koll du har på din ÄL..! och hur vet du vilke äggstock du lossar från? känner du det??? shit vad häftigt!
jag tycker att jag känt av den mer nu efter alla behandlingar, men mina ÄL tester var positiva väldigt länge förra cykeln så jag måste också börja använda smiley-testerna (SKITDYRA dock..) jag hoppas ju alla vitaminer man trycker i sig ska hjälpa på något sätt, det är ju en hel hög tabletter jag proppar i mig varje dag och tiden går ju så de långvariga effekterna borde definitivt synas vid nästa IVF om inte annat. håller tummarna för ett litet mirakel-plus för er till helgen istället för mens!
Förstår det att du känner att förtroendet fick sig en törn där. Kanske kan det vara lite från cykel till cykel med, känns som att ifall det är sommar eller vinter också spelar lite roll med tanke på vilken oerhörd plusvåg som varit nu senaste två månaderna. Får hoppas det går bättre oavsett nästa omgång.
Ja jag har sen jag började med att försöka bli gravid fått stenkoll och insåg att den där diffusa magknipen längst ner i magen alltid var samma dag jag fick temp-höjning och någon dag efter positivt ÄL. Och sen när man väl såg sambanden så är det verkligen gött att veta när och var haha.
Jag kommer förmodligen behöva ta paus från mina kosttillskott då jag senaste två månaderna börjat få att mina blodkärl brister på armar och fötter och det blir fläckar överallt, tror det kallas purpura, har blivit remitterad och ska utredas för att se vad det kan vara, men kanske bra att kolla så det inte är något kosttillskott som gör det. Känns lite surt då man vill preppa gärnet nu inför IVF men samtidigt inte värt om det kanske snarare gör att mitt immunförsvar går bananas och mina blodkärl brister varannan dag? Osäker på hur bra/dåligt det är hehe