Inalina skrev 2021-08-24 09:59:15 följande:
hej! ja haft en toppenbra sommar, härligt att kunna umgås med familj o vänner lite mer normalt igen då vi alla var vaccinerade :)
Jag var hos min gyn igår som tyckte allt såg bra ut och jag mailade min klinik i Prag direkt efter. Jag ville ju ha svar av dem direkt så jag visste men jag fick inget besked alls från dem igår :/ så jag bestämde mig för att köra igång med Gonal F ändå och jag mailade precis dem och sa att jag hoppas det var ok...
om det inte är det är det ju synd men känns inte som att de kan neka mig nu i alla fall, men jo nervös är jag ju att de ska bli arga på en för att jag tog ett eget beslut. så sov väl inte jättegott i natt och innan jag får något svar från dem känns det ju liksom lite jobbigt.... å andra sidan, så förväntar jag mig att de bara kommer tillbaka med ett OK kör igång, och då är jag glad att jag startade igår istället för idag med tanke på planeringen. Nu BORDE det bli äggplock på lördag nästa vecka (typ) och hade jag börjat med sprutorna idag hade det förmodligen blivit söndagen och då gör de ju inga ÄP..
Jag förstår att det är skönt att ha en plan nu för dig med, 4-5 v är faktiskt inte särskilt lång tid! Har du redan fått protokollet från denna kliniken? vet du om det blir långt eller kort?
Vad skönt, då är kroppen och sinnet förhoppningsvis på ett bra ställe för vad som komma skall Skönt att ni hann med vaccination, jag blev fullvaccinerad i måndags och känner att det är skönt att hinna få gjort innan ev. graviditet.
Förhoppningsvis så är det ingen fara alls att du började med Gonal trots att du inte fick besked igår, men förstår om du är lite nervig innan svar. Får hoppas det kommer snart och att de tycker du tog rätt beslut! Skönt att ha kommit igång och så hoppas vi på massa fina blåsor framöver.
Ringde in nu imorse och frågade om man kunde få plats på denna mensen men det var fullsmockat, vilket jag räknade med. Jag har ÄP inbokat v41 enligt RMC, men eftersom de räknat på längre cykler än jag brukar ha så kommer jag få mens 1 - 1½ vecka tidigare och frågade om det var något problem. Fick inte riktigt något svar på det utan bara ett "nja" och att jag måste ringa in vid mens och att hon skulle notera ÄP v40 istället. Så hoppas inte dom nekar en bara för att mensen diffar med en vecka. Blir lite stressad över att hon inte bara sa "självklart ingen fara, mens kan ju diffa någon vecka". Speciellt när läkaren i princip lovade att slutet av september var sprutstart... Hinner bli galen innan jag ens börjat haha
Blir korta protokollet med Gonal och menopur, samma som vid förra som ändå gav bra resultat