Inalina skrev 2021-09-16 13:32:05 följande:
åh så hemskt att vakna upp ifrån en sån dröm! MEN den kommer att bli sann för dig, det är jag säker på. känner igen det där med att man får ångest efter en dröm eller går runt o är typ arg på sin partner för att de var otrogna i drömmen hehe
väldigt schysst o rättvist ...
jag har kört med hyfsat tidiga tester tror jag, från 10-15 mliu eller vad det heter.. men de är som sagt kritvita just nu så jag kanske får anta att mitt embryo var lite segt med att fastna eller nåt. nja jag tror det finns 2-3 IVF-kliniker i staden där jag bor men med tanke på att min klinik i Prag kan vår historik och även IVF-kliniken där jag gått här så känns det inte så troligt att jag söker mig nån annanstans..
men vem vet, kanske säger jag något annat nästa vecka!
Jag litar ändå mest på min Prag-klinik och där känns det som att det är lite valuta för pengarna etc, jag får väl se helt enkelt att ha en vecka som kan passas in i höstschemat så får jag köra då i så fall. är ganska spänd på vad de skulle rekommendera faktiskt då jag provat lite olika grejer nu. Skulle nog föredra korta protokollet där det känns som att det går fort och man har koll på ungefär när de blir ÄP. Vi har fortfarande kvar nedfrusna simmare från min man där också vilket gör det hela lite lättare...
man har ett skype-möte med läkaren där och sen bestämmer man hur man gör.
Jag hoppas du kommer känna dig trygg på nya kliniken, ev blir man ju lite mer en i mängden, å andra sidan har de gjort så otroligt många IVF så de har ju rutin på allt de gör! jag antar att de också fått anteckningar på allt ni gjort på förra kliniken? ju mer de vet desto bättre :)
Jo det känns lite som att de har lite mer koll, iaf på vad du berättar, på pragkliniken. Får verkligen hoppas ni slipper tänka på nästa steg och att den bara tog en dag extra på sig att fästa. När har du "bim"? måndag?
Jag tror lite mer att man blir en i mängden på RMC, på gott och ont, det meckiga är mest att ta sig dig, inte lika smidigt som förra kliniken. Men inte lika meckigt som att flyga till annat land Ja jag drog ut journaler och så, men de frågade mest hur vi gjorde och så kopierade vi rakt av på protokoll och hormoner samt börja på dag 1, så blir nog bra förhoppningsvis. De gjorde ett VUL också och kollade blåsor, hade 6 på vardera sidor, så det verkar vara lite vad jag har att erbjuda förmodligen även vid stimulering? Vet inte om det brukar finnas ett samband där.