smulis85 skrev 2021-10-13 13:27:23 följande:
Wow 2 till frysen va härligt!!! Ska också testa på söndag om jag vågar ;) väntar på posten om vi fått nått till frysen hoppas att de kommer snart så man får veta. Tänker att de kanske inte känns för jobbigt om detta inte funkar om man vet att man har en chans till i frysen.
Verkligen! Vilken dag blir det för dig på söndag?
Orkade faktiskt inte vänta på posten, känns som det kan ta en hel evighet, så ringde faktiskt in och frågade haha. Känns verkligen gott att ev. ha i frysen att se fram emot om detta inte skulle gå vägen. Håller tummarna för att du får samma besked
Inalina skrev 2021-10-13 13:29:24 följande:
Men herregud WOW! det är ju skithäftigt- grattis till 2 små eskimåer också! Nej som du säger, kvaliten kan det inte vara nåt fel på, och det verkar ju som att 80% beror på embryokvaliten så jag tror stenhårt på er! hoppas ni får slappna av och känna att det även räcker till syskonförsök
tänk du som var så orolig för få ägg och att denna omgången inte alls var lika bra?!
Förstår precis känslan av att man vill testa så tidigt som möjligt, det många gör är ju att testa att Ovitrelle är ur kroppen tidigt så man vet, men egentligen blir man ju inte så mkt klokare av de testerna heller
(och dyrt blir det...) men söndag på ÄP + 11 låter ju lovande att smygtesta då det motsvarar RD 6 med blastis som verkar möjligt att skymta något på. Jag såg ett till streck på RD 6 med fryst blastis då dottern blev till. kan förstår att man gärna vill smälta ett resultat hemma och inte på jobbet, men svårt när det är mittemellan att man ev ser/inte ser något.
Jag ska höra med min gyn om de kan administrera Zoladex.. ska höra om någon där gjort det tidigare, så de inte tror att det är en 'normal' liten spruta... (förra gången sa ju sköterskan att jag borde verkligen ha tagit emlaplåster innan jag kom dit, men det var ju ingen som hade berättat för mig.. så det var bara att härda ut.
hehe stressen kommer vara kvar för oss dock, då svärmor kommer och hälsar på söndagen den veckan, så jag måste få till återföringen senast på lördagen!
ja, ska försöka att skita i allt vad ivf heter nu under semestern i alla fall, håller tummarna att din lilla stannar och växer nu
Ja ens oro vet man aldrig är befogad eller ej, för varje gång är verkligen inte den andra lik, att det kan vara sån skillnad från gång till gång. Hade vart så gott om vi lyckades nu och hade kvar i frysen, dream come true verkligen. Sen kanske det inte blir något alls ändå såklart men lite hopp inger det ändå!
Hoppas att det löser sig med sprutan (och ett emlaplåster denna gång). Känns som det alltid är något inplanerat i tät anslutning med ens IVF eller sjukdom hoppas det flyter på ändå och du får din återföring som planerat men nu får du njuta av semestern och lägga det åt sidan, hoppas ni kommer få massa sol!