Vi som startar ivf behandling 2021
Skulle jag åka till Prag igen så får jag ju också berätta för dem om mina misslyckade försök här i Schweiz, kanske har de då någon annan plan, jag vet inte. Uppenbarligen har vi fått väldigt få befruktade ägg under våren (har ändå fått ut 12-13 ägg) och om det beror på omogna äggblåsor så tycker jag ju att kliniken gjort ÄP för tidigt.. sen är det så otroligt mkt pengar vi pratar om här också.. jag vet helt enkelt inte vad planen är, men känner mig själv rätt så har jag nog en om några timmar
hade ni inte en blastis i frysen? vill du vänta med den? Kram
Kanske känns gott om ni kan återgå till kliniken där er dotter blev till, intressant med funderingen med att plocket kanske var lite tidigt, de kanske fegade lite och valde att plocka för tidigt. Men tid för att sörja och tid för att planera, allt har sin tid.
Vi har bestämt oss för att låta blastisen ligga kvar i frysen änsålänge, kostar ju en del att frysa upp den, men främst för att vi hoppas på att kunna få ett syskon i framtiden, men om det går så kasst med äggen nu vid denna åldern, så ser jag inte att det kommer bli bättre med tiden. Skulle ingen av landstingens försök gå, så har vi sista hoppet i frysen privat.
Ja, inte ens ett dygn kvar nu till test. Och de senaste nätterna har jag både lyckats med att drömma om mens och förlossning, att jag fick åka hem med en ljuvlig liten flicka. Jag hoppas det blir sant i framtiden <3
Får verkligen hoppas att det är sanndrömmar, den delen om en liten flicka och förlossning iallafall.
Grattis till er som plussat!
Inalina och Dibella ledsen för era minus :( <3
Här kom mensen igår så smått och idag blöder jag rejält och tempen dök så för min del är det också kört denna gången.
Ringde Sahlgrenska igår och ville höra vad nästa steg är och om man kan få prata med en läkare om vilka möjligheter som finns. Men se nej det går visst inte för sig. Att få telefontid med läkaren kan ta 1-2månader och eftersom vi har två kvar i frysen så gör man dem först en i taget på precis samma sätt som nu och utan progesteron eller annan behandling.
Så sjukt oflexibelt och opersonligt!
Jag fyller 40 i november och efter det får man inte göra fler behandlingar bara insättningar, och ska jag ens ha en chans att hinna tre behandlingar så behöver man köra en omgång sprutor till innan sommaren. ''Men så brukar man inte göra''
Sen ska det ju ha semesterstängt 4 veckor också och när jag räknar efter så är sannolikheten väldigt stor att jag kommer ha två av mina ägglossningar under dessa semesterveckor..... så sjukt typiskt!!!
Ska försöka tjata mig till Lutinus denna gången iaf. Va så sjukt kåt i mitten på lutealfasen och svajjig temp och det ska vara ett typiskt tecken på högt östrogen och lågt progesteron så tänker att min kropp trots allt behöver hjälp.
Enda fördelen just nu är att pms-en släppt och livet känns ljusare i allmänhet. Så nu börjar jag ladda för nästa FET.
Kanske inte det gladaste meddelandet här heller en fredag. Men nu har jag skrivit av mig och ondgjort mig lite över den kassa sjukvården.
Håller tummarna att ni andra får plus nu.
<3
Tråkigt att SU är fyrkantiga på det sättet, att det ska ta sån tid med ett telemöte också? Man kan ju tycka att eftersom SU forskar en del, så kanske de kunde tänka lite utanför boxen också, men vi göteborgare verkar ha lite otur där.
Skönt att det börjar kännas ljusare igen, tänk att man ändå orkar ta sig upp om och om igen, när det varje gång känns omöjligt. Hoppas du hinner med en till omgång och att de kan försöka släppa lite på reglerna, klart du vill få chans till fler ägg om det sedan bara är insättningar som görs.
Usch vad tråkigt Låter sunt att sörja ihop och bara låta sig själv få känna allt som kommer med ett minus.
Det är fortsatt minus här för oss med. Vi får hoppas på tredje gången gillt helt enkelt. Har ni hunnit tänka så långt än eller tar ni det dag för dag?
Jag pratade med landstinget igår, förra gången sa de 8 månaders kötid från inkommen remiss, igår sa det 5-6 månader, så känns inte lika tufft längre. Förhoppningsvis kanske man blir kallad efter semesterstängningen, då har det gått 6 månader från remiss för mig.
Dibella, tror och hoppas ni blir kallade nu direkt efter sommaren. Sa du till dem att ni vill stå på kort varsel listan? Vi blev kallade efter 5 mån pga av det. Har ni något kvar i frysen på den privata kliniken? Väljer ni att vänta med det?
Yes, vi står på kortvarsel lista också, känns liiite tajt att hinna bli kallad innan sommaren tror jag, men gärna direkt när de öppnar igen hehe. Tror vår remiss gick iväg 26 januari, så gått exakt 6 mån i slutet av juli. Tog det lång tid från "första besöket" till när man planerar in sprutstart osv? eller är det endast beroende på mensen?
Vi har en blastis i frysen från det senaste försöket, men väljer att spara det för ett värstafall scenario, men också kanske ett syskon i framtiden, även om man kanske inte ska tänka så långt, men vi har våra förhoppningar om att kunna lyckas med två trots allt.