• Anonym (Ledsen)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Befinner mig i en helt fruktansvärd situation.

Ska försöka fatta mig kort. Jag har blivit oplanerat gravid (vecka 6) och min sambo säger att om jag inte respekterar hans vilja att göra abort så måste jag och mina barn flytta ifrån vår gemensamma (hans på pappret, hyresrätt) bostad för att han kommer inte orka med en bebis och behöver prioritera sig själv och sitt eget välmående.

Han hävdar att det är jag som isf väljer dig och att jag utövar känslomässig utpressning gentemot honom som inte respekterar hans vilja att inte vilja ha fler barn.

Han har två tonårsbarn och jag har två mindre barn.

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
  • lövet2

Jag skulle inte gjort abort för någon annans skull. Jag skulle ha lämnat honom, och sedan hade jag bestämt mig för om jag klarade av att vara ensamstående mamma till tre barn eller om det skulle bli en abort för att jag kände att det var rätt.
    Din sambo verkar mest tänka på sig själv. En omtänksam och älskande man gör inte så.

• Anonym (A)
    lövet2 skrev 2020-12-05 18:58:46 följande:
    Jag skulle inte gjort abort för någon annans skull. Jag skulle ha lämnat honom, och sedan hade jag bestämt mig för om jag klarade av att vara ensamstående mamma till tre barn eller om det skulle bli en abort för att jag kände att det var rätt.
    Din sambo verkar mest tänka på sig själv. En omtänksam och älskande man gör inte så.
    Bra sagt.
  • Anonym (Roadrage)
    Anonym (Mia) skrev 2020-12-05 15:28:18 följande:
    Varför ska man skydda skitstövlar?Bara min åsikt idag.
    Varför ska man låta skitstövlar och idioter föröka sina gener mer än nödvändigt bara på rent trots då?

Kvinnor som inte gör abort i sådana här situationer är de som förser världen med fler våldsamma eller emotionellt omogna skitstövlar, glöm inte det.

Och valet är bara deras.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Roadrage) skrev 2020-12-05 19:27:15 följande:

Varför ska man låta skitstövlar och idioter föröka sina gener mer än nödvändigt bara på rent trots då?

Kvinnor som inte gör abort i sådana här situationer är de som förser världen med fler våldsamma eller emotionellt omogna skitstövlar, glöm inte det.

Och valet är bara deras.

Håller med ,men fortvarande irriterad på männens beteende ,som i det här fallet.
  • Mimosa86
    Anonym (M) skrev 2020-12-05 16:15:00 följande:

Så man är skitstövel för att man inte vill ha barn?

Nej men man är en skitstövel om man väljer bort SITT barn.
  • Anonym (Zach)

Enligt lag så är det ditt val om barnet föds eller inte. Men tänk ett steg längre fy fan. Om ni inte båda är med på det då då offrar du hans livs planer bara för din egen bästa. Enda valet han har är att utpressa dig eftersom juridisk abort finns inte.Och alla andra tjejer/kvinnor i denna tråd  är kompletta idioter som säger att mannen är en "svin" osv.. 

Det här är varför juridisk abort behövs. Då kan mannen direkt avskaffa säg ansvaret och kvinnan vet med 100% säkerhet att mannen kommer inte medverka. Utan juridisk abort så tror kvinnan i många fall att mannen kommer "ändra sig" och till slut älska barnet oavsett...

• Drottningen1970

Jag hade gjort abort och gjort slut.

Om lägenheten införskaffats med syfte att ni skulle bo där tillsammans hade jag gjort vad jag kunnat för att få behålla den. Då det inte spelar någon roll vem som står på kontraktet i dessa fall.

• Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-05 22:25:44 följande:

Enligt lag så är det ditt val om barnet föds eller inte. Men tänk ett steg längre fy fan. Om ni inte båda är med på det då då offrar du hans livs planer bara för din egen bästa. Enda valet han har är att utpressa dig eftersom juridisk abort finns inte.Och alla andra tjejer/kvinnor i denna tråd  är kompletta idioter som säger att mannen är en "svin" osv.. 

Det här är varför juridisk abort behövs. Då kan mannen direkt avskaffa säg ansvaret och kvinnan vet med 100% säkerhet att mannen kommer inte medverka. Utan juridisk abort så tror kvinnan i många fall att mannen kommer "ändra sig" och till slut älska barnet oavsett...

Han skulle inte ha gjort henne gravid då.

Juridisk abort är inte genomförbart. Abort är när man avbryter en graviditet, det kommer inget barn.
  • Anonym (Zach)
    Anonym (K) skrev 2020-12-05 22:43:47 följande:
    Han skulle inte ha gjort henne gravid då.

Juridisk abort är inte genomförbart. Abort är när man avbryter en graviditet, det kommer inget barn

Juridisk abort är visst genomförbart. Det betyder att under exakt samma tid som kvinnan kan göra medicinsk abort så har mannen ett val att göra juridisk abort vilket avskaffar han all ekonomisk/laglig ansvar.

Enda anledning varför denna lag kommer förmodligen aldrig gå igenom eftersom folk vill inte att staten ska ta hand om massa ungar genom skattebetalarna.

Dock tycker jag denna lag är en rättighet precis som abort. Ingen människa ska tvingas att bli en föräldrar mot sin vilja, varken man eller kvinna.

• Anonym (Klara)

Det är ditt fall hur du väljer att göra. Även fast det är frustrerande för honom. I slutändan är det ditt val. Har ni varit på samtal med kurator på kvinnokliniken. Tycker det kan vara bra att få prata igenom det. Du måste känna att du gör det val som du känner innerst inne du vill göra. För det är din kropp och det kommer oavsett hur du gör vara bäst för dig. Då blir det lättare för dig när du hår tillbaka och tänker på det . Att du kan tänka jag gjorde så här för att... Tycker du ska skriva en lista där du skriver vad blir konsekvenserna om jag behåller graviditeten plus och minus. Sedan vad blir konsekvenserna om du gör abort plus och minus. Så blir det lättare att se vilket beslut som är förankrat hos dig. Ta hand om dig!

Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort