Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Han är egoistisk.Han bestämmer inte över dig!Det var han som gjorde dig gravid,så han får skylla på sig själv.Det är kvinnor som får ta smällen ,män behöver inte gå genom abort i sin kropp och därför struntar i det fullständigt.Trött på det där.

• Anonym (Mia)
    Ess skrev 2020-12-05 09:24:25 följande:

Nä han bestämmer inte, MEN ts har redan två barn och att bli ensamstående med tre barn är väl inget som någon drömmer om. 

Behåller hon barnet så kommer hon få ta en betydligt större smäll än om hon gör abort. Han kommer betala underhåll, men allt annat kommer hon att få lösa på egen hand. 

Fast nu handlade om sambons dåliga beteende.Han kunde ha steriliserat sig redan eller använd gummi,eller hur ?Oavsett åsikter hit och dit ,så är hans beteende dålig .
  • Anonym (Mia)
    Ess skrev 2020-12-05 14:56:08 följande:

Det framgår inte att de inte försökt skydda sig.

Ts skriver själv att han inte mår bra, och nu när det ändå råkat bli en graviditet så måste han också ha rätt att säga hur han känner. Visst han kunde sagt det annorlunda, men det förändrar ändå inte det faktum att han inte vill och orkar med ett litet barn.

Vill ts behålla barnet så står det henne fritt att göra det, men hon kommer bara få underhållet från honom.

Varför ska man sätta ett barn till världen som helt säkert kommer få en förälder som inte vill ha det och inte kommer befatta sig med det, som dessutom mår dåligt redan nu?

Varför ska man skydda skitstövlar?Bara min åsikt idag.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Laura) skrev 2020-12-05 15:54:54 följande:

Du vet väl att inget preventivmedel är 100% säkert? De kan mycket väl skyddat sig, gjort allt rätt, och ändå blivit gravida.

Är inte alls förvånad hur vissa män beter sig.Bara den här situationen bevisar detta återigen.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Roadrage) skrev 2020-12-05 19:27:15 följande:

Varför ska man låta skitstövlar och idioter föröka sina gener mer än nödvändigt bara på rent trots då?

Kvinnor som inte gör abort i sådana här situationer är de som förser världen med fler våldsamma eller emotionellt omogna skitstövlar, glöm inte det.

Och valet är bara deras.

Håller med ,men fortvarande irriterad på männens beteende ,som i det här fallet.
  • Anonym (Mia)

Har hört det flera gånger att folk har sex oskyddat och kan alltid använda abort när det är ett barn som inte passar deras liv.Och ja,vissa män är noga att skydda sig själva ,för att dom vill inte ha barn då.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 22:57:28 följande:

Men att hota någon att man hamnar på gatan pga att hon är gravid är inte okej. Då är man bara så omogen och verkligen inte tar sin del av ansvaret

Finns nog fler som gör det.Jag var gift och vi hade barn ihop,men fick snällt ta min väska och flytta ut utan bostad.Exet mådde dåligt och då är det dörren som gäller i mitt fall då.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 08:48:17 följande:

Varför var det just du som fick flytta?

Det var inte min bostad.Tur att jag hade en släkting som hjälpte mig.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 10:20:52 följande:

Ni var gifta och hade barn tillsammans; det var på inget sätt självklart att exet behöll lägenheten.

Det stod på hans namn ,jag var inskriven där.Vi hade gjort intyg att vid skilsmässa behåller var och en sin egen egendom,och lägenheten var inte min .
  • Anonym (Mia)

Hoppas TS har sin lägenhet kvar och att hon kan flytta från den kalla männen.Viktigt att ha eget boende,så man slipper att undra vart man tar vägen sen när den dagen kommer.

• Anonym (Mia)

Det har alltid funnits män som inte vill vara pappor och har inget intresse för sitt barn.Min väns pappa ville att hennes Mamma skulle göra abort när hon väntade henne.Hon har förlåtit sin pappa idag.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-08 11:43:16 följande:

För att naturen skapat oss så ja. Det behöver inte innebära att mannen ska såt utan någon som helst rätt.

Vill inte en man ta sitt föräldrar ansvar,så är det så.Man kan inte tvinga någon.Alla mammor är inte så engagerade i sina barn.
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort