Digestive skrev 2022-09-06 14:13:16 följande:
Självklart har rätt och fel betydelse, Padirac, men sanningen om Vattenfall är vi här för att diskutera - det är ingenting som är i vägen och förstör diskurs utan det är diskursen.
Någonting annat kan man dock säga om sanningen när det berör riktade lögner mot skribenter och misstänkliggörandet av dem därefter.
Jag vet att du uppskattar att meningsmotståndare tvingas diskutera under helt omöjliga paroller av lögner, sätts ur balans av att misstänkliggöras stup i kvarten och så de försätts i en evig försvarsposition - det är sådant som du själv gör och redan i inlägget som jag svarar på nu och i ämnet längst ner, varför alla som läser detta härmed vet du uppskattar liksom bidrar med sådant.
Sådant här råkar bara inte vara OK och har en högre betydelse för att den sanningen behöver utredas först och för att göra en faktisk diskurs möjlig, överhuvudtaget.
Utreder man inte den sanningen först så får det samma effekt som att tysta någon och det vill såklart inte Padirac som travar fram här på sanningens allra högsta häst, eller hur?!?!?
1. Ok.
2. Jag misstänker att propagandan som du avser inte består av slutsatsen att det senare utlåtande var det korrekta, eller har jag fel? - jag tror iallafall inte att du menar att alla fyra sprider propaganda inklusive dig själv.
Jag har förklarat varför jag delade vederbörandes tweet och har gjort det flera gånger. Håll inte tillbaka utan gör som klyban och ljug om det här också.
Är vi överens om att vattenfall inte gjort utlåtanden som strider mot varandra?
Ja eller nej?
Ja - då är den delen av diskussionen klar
Nej - då får vi ta ett varv till varför Silfverskiölds tweet är avsedd att vilseleda och att den som okritiskt sprider den tweeten och andra tweets som bygger vidare på den gör sig skyldigt till att sprida vilseledande information , alternativa fakta, propaganda och desinformation.
Jag vet inte vaför du delar Silversköiölds tweet, det har jag skrivit tidigare. Så vitt jag kan förstå så finns det inte så många skäl till att sprida den
1. - Silvferskiöld uppmanande alla att sprida den - vilket du gjort
2. - Du
tror att Silferskiölds tweet är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
3. - Du
tror _inte_ att Silferskiölds tweet är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
-4. Du
_vet_ att Silferskiölds tweet
inte är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
Så här ser jag på det
1. - Spridande av propaganda och desinfortmation utan att reflektera över detta
2. - Debattera för att undersöka argument och belägg med den info du hittar (de turpsrungliga inlägget såg ut som detta)
3. - Spridande av propaganda och desinformation medvetet för att vilseda med falska uppgifter
4. - Spridande av propaganda och desinformation medvetet för att vilseda med falska uppgifter
Kanske har du andra skäl och uppfattningar om dessa skäl än jag kan föreställa mig.
Hur som helst finns det tydliga uppgifter som bygger på från vattenfall inblandade personer som motsäger det Silfverskiöld påstår, du har själv resonerat om vilka politiska faktorer/processer som det kan hänvisas till och dessa är på intet sätt i linje med vad Silfverskiölds tweet uttrycker, med ditt resonemang om dessa politiska faktorer/processer så finns det ingenting som pekar på att Vattenfall har gjort motstridiga utlåtanden.
Om du säker eftersanningen om vad Vattenfall gjort för utlåtanden verklar det mer än naivt att använda ett förvrängt/förkortat/taget ut kontext utlåtande som anvämds för politiskt propaganda - speciellt som kontexten som Silfverskiöld klippte en mening ur finns redovisad i tråden.
Jag vet fortvarande inte varför du sprider falska uppgifter då dessa finns motsagda på ett trovärdigt sätt i tråden.