Regeringens el-fiasko
Men inte en stavelse om hur man löser el-krisen vi befinner oss i trots att du fått frågan en massa gånger! Du är ju inte MacGyver direkt...
Nå, har du något svar? Allt håller på att skita sig, vad gör vi?
www.di.se/nyheter/bolunds-besked-mp-ger-gront-ljus-till-ny-karnkraft/
"Bolunds besked: MP ger grönt ljus till ny kärnkraft
Miljöpartiet vill skynda på omställningen inom industrin och går till val på en massiv utbyggnad av vindkraften.
Samtidigt ger partiet grönt ljus till ny kärnkraft, om företagen själva vill investera i nya moderna reaktorer.
”Vi är absolut för att lägga forskningspengar och utvärdera om den här tekniken kan fungera”, säger språkröret Per Bolund.
S har jag uppfattar vara den part i S/MP-regeringen som inte haft viljan att stänga kärnkraften - energiuppgörelsen 2016 där avskaffandet av effektskatt och andra öppningar för mer kärnkraft visar väl på det.
Nu har S uttryckt önskemål om att ha breda samtal ang kärnkraften men det har avvisats av oppositionen. Jag tror att det mer än någosin behövs breda parlementariska överenskommesler för långsiktiga politiska och ekonomiska satsningar. Men nu verksr ju oppostitionen behöver kapa mer konflikter än det redan är - tyvärr är inte Kristersson den vuxne i rummet j¨han sade sig vilja vara
Hur du får detta till att jag "skrivit ungefär tolv romaner om hur S + Mp inte vill lägga ned kärnkraften och aldrig velat det. Vidare har de inte bestämt något när de haft makten." är för mg en gåta.
Jag uppfattar det som att du lägger in en massa underförstådda betydelser som kommer från dina egna föreställning i det andra skriver.
Jag tror inte att MacGyver kan lösa en möjlig framtida effektbrist i Sverige - jag tror inte heller att det konstruktivt eller produktivt att tro att en MacGyver ska lösa en möjlig framtida effektbrist i Sverige. Och du har rött i att jag inte är MacGyver - han är väl en fiktiv person? jag är inte inte en fiktiv person. Är du en verklig eller en fiktiv person?
Vill du diskutera olika möjliga lösningar på en möjlig framtida effektbrist i Sverige och en möjlig framtida effektbrist i Sverige? Visst - kör på. Du har ju redan föreslagt gasturbiner med gas från Kreml. Kanske ha rnågon mer öän jag synpunkter på det och anser att de tvore att sätta sig i en ritkigt svår situation med tanke på konsumenters och företags elpriser.
Kanske kan du bena upp de problemställningar du vill diskutera i olika punkter, det kan vara lättare att förstå de repliker du får om du gör så.