• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 12:15:56 följande:

Åh se där, vi får följas åt då! Vad har du för symptom hittills? Kram!

Jag har haft lite symtom faktiskt. Det började direkt efter ägglossning med finnar och ett lugn i kroppen. Har mått illa på morgonen vissa dagar, brösten vibrerar och spänner och mjölkiga flytningar. Feberkänsla hade jag precis runt bom men nu har jag nog vant mig vid den högre tempen
  • Anonym (Anonym2)

Hej hur hittar man fb gruppen? Finns jul flera Emma Andersson när man söker? :)

• Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-08 12:35:50 följande:

Jag har haft lite symtom faktiskt. Det började direkt efter ägglossning med finnar och ett lugn i kroppen. Har mått illa på morgonen vissa dagar, brösten vibrerar och spänner och mjölkiga flytningar. Feberkänsla hade jag precis runt bom men nu har jag nog vant mig vid den högre tempen

Ja just tempen är väl det enda jag möjligtvis känner, har varit väldigt varm om kvällarna och t.o.m. varit tvungen att kasta av mig täcket vilket aldrig annars händer. Annars ingenting än så länge.
    kvällarna
  • Saarrrah

Hejsan! Skulle också vilja vara med i gruppen på fb. Plussade för 8 dagar sen. Går in i v 6 på fredag och är beräknad fredag 13 augusti 2021 ????

• blomma79
    Emmiesen84 skrev 2020-12-03 10:13:12 följande:

Hej! Vad skönt att du lyckats boka in en tid, vilken vecka och dag kommer du att vara i när du gör ultraljudet? Och grattis förresten! :)

Jag var på inskrivning på MVC igår och det kändes så bra! Barnmorskan förstod min oro och bokade in ett ultraljud hos deras läkare när jag kommer vara i vecka 7+1 (troligtvis).

Jag kommer att vara i vecka 7+4 vid ultraljudet så nästan 8 fulla, eftersom det är jul o nyår så gör jag det några dagar i förväg, annars hade jag väntat till v 8 fulla eller 9. Vad bra du fick tid, så känner du dig lugnare , har man sett hjärtat slå är ju missfallsrisken betydligt mindre
  • Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 14:08:37 följande:

Ja just tempen är väl det enda jag möjligtvis känner, har varit väldigt varm om kvällarna och t.o.m. varit tvungen att kasta av mig täcket vilket aldrig annars händer. Annars ingenting än så länge.

Har du bokat tidigt ultraljud?
  • Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-09 22:12:57 följande:

Har du bokat tidigt ultraljud?

Nä inte än, har inte ens ringt barnmorskan än för jag vågar inte ännu riktigt tro på det eftersom jag inte känner några symptom. Tänkte ta ett till test på fredag för att kolla om strecket blir starkare och isf ringer jag barnmorskan. Tidigt ultraljud får jag ju dock inte förrän v. 8-9 så det känns inte riktigt som en brådska, väntar nog en vecka till och bokar det sen.

Både jag och min sambo är sjukt skeptiska vid det här laget, han sa idag att han kommer inte våga tro att vi är gravida förrän ungen fyller 2 år! Haha :)

Har du bokat något än?
  • Seven Costanza

Till er som inte känner några symptom: Det gör inte jag heller förutom möjligen trötthet och lite lite ömma bröst ibland; är gravid med andra barnet i ungefär vecka 6+4 nu och det var samma genom hela min första graviditet. Enda som märktes var att magen blev större så om det inte hade varit en planerad graviditet skulle jag ha kunnat gå läääänge innan jag förstod någonting. Jag bokade in ett tidigt VUL privat den gången i ca v 8 eller 9 just eftersom jag inte kände mig gravid, och allt var normalt. Är så tacksam att inte vara illamående så man får se det positiva med brist på symptom.

• Anonym (Augstibarn)
    Stabben1989 skrev 2020-12-09 22:25:59 följande:

Nä inte än, har inte ens ringt barnmorskan än för jag vågar inte ännu riktigt tro på det eftersom jag inte känner några symptom. Tänkte ta ett till test på fredag för att kolla om strecket blir starkare och isf ringer jag barnmorskan. Tidigt ultraljud får jag ju dock inte förrän v. 8-9 så det känns inte riktigt som en brådska, väntar nog en vecka till och bokar det sen.

Både jag och min sambo är sjukt skeptiska vid det här laget, han sa idag att han kommer inte våga tro att vi är gravida förrän ungen fyller 2 år! Haha :)

Har du bokat något än?

Förstår er helt! Vi sa att vi inte skulle prata om det hemma förrän vi är mer safe. Det har vi väl inte precis gjort men jag kan inte hjälpa att jag tänker på det och hoppas så mycket hela tiden. Fick ringa barnmorskan också kul för jag vill ta blodprover ganska omgående. Bokade även tidigt ultraljud direkt efter nyår för jag tänkte att tiderna kanske tar slut
  • Stabben1989
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-10 16:14:17 följande:

Förstår er helt! Vi sa att vi inte skulle prata om det hemma förrän vi är mer safe. Det har vi väl inte precis gjort men jag kan inte hjälpa att jag tänker på det och hoppas så mycket hela tiden. Fick ringa barnmorskan också kul för jag vill ta blodprover ganska omgående. Bokade även tidigt ultraljud direkt efter nyår för jag tänkte att tiderna kanske tar slut

Kan förstå det, tänker på det hela tiden och kan inte låta bli att googla en massa (typ gravid utan symptom osv) för att försöka stilla oron men jag vet inte om det gör det bättre eller sämra.

Jo det är sant. Nåja jag tar ett till test imorgon och sen ringer jag barnmorskan och gyn och bokar tid, kan ju vara skönt att ändå få ett datum att se fram emot.
Svar på tråden BF Augusti 2021