• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Bergem
    Holy93 skrev 2020-12-13 03:51:47 följande:

För mig är symptomen ibland starka och vissa dagar helt bortblåsta. Sa till killen en dag att "gud vad bra jag mår, alla mår ju så dåligt när de är gravida" det fick jag äta upp dagen efter då jag mådde illa av att bara röra huvudet haha

Hahaha, stackare! Hoppas det går över fort.

Jag har mest "mensvärk" fram och tillbaka jag och måste äta lite oftare för att inte börja må illa.
  • Anonym (Augstibarn)
    Liidich skrev 2020-12-16 08:26:42 följande:

Grattis alla!

Väntar mitt tredje barn bf ungefär 3/8, mina andra två är födda 2016 & 2019

Är trött och illamående hela tiden men hoppas det släpper om några veckor.

Ska på ultraljud om 3 veckor då är jag i vecka 12. Vi har ett ultraljud i v,12 och v,20...

Hur mår ni andra? Är ni sugen på något extra? Jag lever på clementiner och apelsiner och lakrits! Mums.

Ha det så bra. Och ta hand om er.

Jag är 5+4 och tröttheten kom för några dagar sedan. Har även ett lätt illamående hela tiden som gör att man gärna äter lite hela tiden. Inte sugen på mat men äter ändå. Äter helst kallt typ "frukostmat".

Är väldigt orolig och kan inte slappna av alls. Har tidigt ultraljud den 4/1 så jag längtar nästan förbi hela julen i år...
  • SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 09:15:24 följande:

Jag är 5+4 och tröttheten kom för några dagar sedan. Har även ett lätt illamående hela tiden som gör att man gärna äter lite hela tiden. Inte sugen på mat men äter ändå. Äter helst kallt typ "frukostmat".

Är väldigt orolig och kan inte slappna av alls. Har tidigt ultraljud den 4/1 så jag längtar nästan förbi hela julen i år...

Jag har inga symptom alls ännu, är bara i vecka 4 (3+5).

Längtar efter att få känna något. Fick ett MA i augusti när jag var i vecka 8 och jag var så nöjd då över att jag inte mådde illa eller var trött. Nu i efterhand så förstår jag att det förmodligen berodde på att hormonerna inte steg som dom skulle, så nu VILL jag må illa.
  • Anonym (Augstibarn)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-16 09:28:20 följande:

Längtar efter att få känna något. Fick ett MA i augusti när jag var i vecka 8 och jag var så nöjd då över att jag inte mådde illa eller var trött. Nu i efterhand så förstår jag att det förmodligen berodde på att hormonerna inte steg som dom skulle, så nu VILL jag må illa.

Jag fick ett MA i oktober så det är precis samma här. När brösten började göra ont i helgen blev jag glad. De är spända, större och ömmar. Det kände jag inte av alls sist. Inte heller trötthet och illamåendet hade precis kommit när det bara försvann igen... Usch vilken jobbig resa detta är! Vill så gärna ha ett syskon till min son nu.

Du är ju fortfarande tidigt. Mina symtom kom förra veckan (förutom illamåendet som jag anade innan pluss till och med). Med sonen kom illamåendet först vecka 8-9 tex
  • Anonym (hoppfull)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-16 09:28:20 följande:

Fast man behöver inte må illa heller, i min lyckade graviditet började jag inte må illa och börja kräkas förrän i vecka 13, trodde jag hade klarat mig men tji fick jag! 

Hoppas du får behålla din lilla böna denna gången <3

Kommer du få något vul nu?

• SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 09:52:33 följande:

Jag fick ett MA i oktober så det är precis samma här. När brösten började göra ont i helgen blev jag glad. De är spända, större och ömmar. Det kände jag inte av alls sist. Inte heller trötthet och illamåendet hade precis kommit när det bara försvann igen... Usch vilken jobbig resa detta är! Vill så gärna ha ett syskon till min son nu.

Du är ju fortfarande tidigt. Mina symtom kom förra veckan (förutom illamåendet som jag anade innan pluss till och med). Med sonen kom illamåendet först vecka 8-9 tex

Haha, ja det är galet att man vill må dåligt/ha ömma bröst osv :)

Med mina två första barn mådde jag inte illa alls, så jag vet att man inte måste må illa, men det skulle kännas tryggare på något sätt. Med tredje mådde jag pyton vecka 7-12 ungefär.

Hoppas syskonet vill stanna för er nu!
  • SpändFörväntan
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-16 10:27:23 följande:

Fast man behöver inte må illa heller, i min lyckade graviditet började jag inte må illa och börja kräkas förrän i vecka 13, trodde jag hade klarat mig men tji fick jag! 

Hoppas du får behålla din lilla böna denna gången <3

Kommer du få något vul nu?

Nej jag vet, med mina första två mådde jag inte illa alls. Med tredje barnet mådde jag riktigt illa vecka 7-12 ungefär :)

Men man skulle känna sig tryggare om man fick lite symptom :P

Tack! Ja jag går till en privat BM så jag kommer få ett VUL i januari. Men för att vara ärlig så kommer inte det lugna mig så mycket. Jag fick ett VUL i vecka 7 med förra och då tickade hjärtat så fint. Men sedan dog den bara veckan därpå :(

Men jag ska hålla tummarna! Hoppas det går bra för er med :)
  • SpändFörväntan

Är det någon som vet hur man blir inbjuden i facebookgruppen?

Jag tog för övrigt ett nytt test idag för att se hur det såg ut eftersom jag tyckte att mitt första test såg lite svagt ut.

• Anonym (Augstibarn)
    SpändFörväntan skrev 2020-12-16 10:49:36 följande:

Nej jag vet, med mina första två mådde jag inte illa alls. Med tredje barnet mådde jag riktigt illa vecka 7-12 ungefär :)

Men man skulle känna sig tryggare om man fick lite symptom :P

Tack! Ja jag går till en privat BM så jag kommer få ett VUL i januari. Men för att vara ärlig så kommer inte det lugna mig så mycket. Jag fick ett VUL i vecka 7 med förra och då tickade hjärtat så fint. Men sedan dog den bara veckan därpå :(

Men jag ska hålla tummarna! Hoppas det går bra för er med :)

Samma här! Såg hjärtat i början på vecka 8 och i slutet på veckan hade det stannat igen. Jag går endast på VUL för att utesluta att det inte stannat innan dess. Kommer inte känna mig helt säker. Även om det är väldigt liten risk att man får 2 MA efter varandra där man sett hjärtat slå. Procenten för missfall efter ett tickande hjärta är ju under 2 procent. Känns hemskt att tillhöra dessa procenten dock =(

Härligt att ditt test är starkare idag! Jag fick 3+ på digitalt i måndags så HCG ökar fint och i enighet med ägglossningen.

Vi kan ju bara hålla tummarna <3
  • SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 11:06:56 följande:

Samma här! Såg hjärtat i början på vecka 8 och i slutet på veckan hade det stannat igen. Jag går endast på VUL för att utesluta att det inte stannat innan dess. Kommer inte känna mig helt säker. Även om det är väldigt liten risk att man får 2 MA efter varandra där man sett hjärtat slå. Procenten för missfall efter ett tickande hjärta är ju under 2 procent. Känns hemskt att tillhöra dessa procenten dock =(

Härligt att ditt test är starkare idag! Jag fick 3+ på digitalt i måndags så HCG ökar fint och i enighet med ägglossningen.

Vi kan ju bara hålla tummarna <3

Ja precis, nu får man verkligen hålla alla timmar man kan! Som du säger så är ju risken väldigt liten för att samma sak ska hända igen.
Svar på tråden BF Augusti 2021