Inlägg från: SpändFörväntan |Visa alla inlägg
  • SpändFörväntan

BF Augusti 2021

Hej!

Plussade idag och är både överlycklig och väldigt nervös. Fick ett MA i augusti i runt vecka 9 så är livrädd att det ska bli samma visa igen. Var på ett tidigt VUL när jag var i vecka 8 och då tickade hjärtat så fint, men sedan hände tydligen något :(

Jag är 38 år, har tre barn sedan tidigare med mitt ex. Det här är min sambos första barn (om allt går vägen).

Fanns det en facebookgrupp så är jag gärna med där. Enklare att skriva på facebook.

• SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 09:15:24 följande:

Jag är 5+4 och tröttheten kom för några dagar sedan. Har även ett lätt illamående hela tiden som gör att man gärna äter lite hela tiden. Inte sugen på mat men äter ändå. Äter helst kallt typ "frukostmat".

Är väldigt orolig och kan inte slappna av alls. Har tidigt ultraljud den 4/1 så jag längtar nästan förbi hela julen i år...

Jag har inga symptom alls ännu, är bara i vecka 4 (3+5).

Längtar efter att få känna något. Fick ett MA i augusti när jag var i vecka 8 och jag var så nöjd då över att jag inte mådde illa eller var trött. Nu i efterhand så förstår jag att det förmodligen berodde på att hormonerna inte steg som dom skulle, så nu VILL jag må illa.
  • SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 09:52:33 följande:

Jag fick ett MA i oktober så det är precis samma här. När brösten började göra ont i helgen blev jag glad. De är spända, större och ömmar. Det kände jag inte av alls sist. Inte heller trötthet och illamåendet hade precis kommit när det bara försvann igen... Usch vilken jobbig resa detta är! Vill så gärna ha ett syskon till min son nu.

Du är ju fortfarande tidigt. Mina symtom kom förra veckan (förutom illamåendet som jag anade innan pluss till och med). Med sonen kom illamåendet först vecka 8-9 tex

Haha, ja det är galet att man vill må dåligt/ha ömma bröst osv :)

Med mina två första barn mådde jag inte illa alls, så jag vet att man inte måste må illa, men det skulle kännas tryggare på något sätt. Med tredje mådde jag pyton vecka 7-12 ungefär.

Hoppas syskonet vill stanna för er nu!
  • SpändFörväntan
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-16 10:27:23 följande:

Fast man behöver inte må illa heller, i min lyckade graviditet började jag inte må illa och börja kräkas förrän i vecka 13, trodde jag hade klarat mig men tji fick jag! 

Hoppas du får behålla din lilla böna denna gången <3

Kommer du få något vul nu?

Nej jag vet, med mina första två mådde jag inte illa alls. Med tredje barnet mådde jag riktigt illa vecka 7-12 ungefär :)

Men man skulle känna sig tryggare om man fick lite symptom :P

Tack! Ja jag går till en privat BM så jag kommer få ett VUL i januari. Men för att vara ärlig så kommer inte det lugna mig så mycket. Jag fick ett VUL i vecka 7 med förra och då tickade hjärtat så fint. Men sedan dog den bara veckan därpå :(

Men jag ska hålla tummarna! Hoppas det går bra för er med :)
  • SpändFörväntan

Är det någon som vet hur man blir inbjuden i facebookgruppen?

Jag tog för övrigt ett nytt test idag för att se hur det såg ut eftersom jag tyckte att mitt första test såg lite svagt ut.

• SpändFörväntan
    Anonym (Augstibarn) skrev 2020-12-16 11:06:56 följande:

Samma här! Såg hjärtat i början på vecka 8 och i slutet på veckan hade det stannat igen. Jag går endast på VUL för att utesluta att det inte stannat innan dess. Kommer inte känna mig helt säker. Även om det är väldigt liten risk att man får 2 MA efter varandra där man sett hjärtat slå. Procenten för missfall efter ett tickande hjärta är ju under 2 procent. Känns hemskt att tillhöra dessa procenten dock =(

Härligt att ditt test är starkare idag! Jag fick 3+ på digitalt i måndags så HCG ökar fint och i enighet med ägglossningen.

Vi kan ju bara hålla tummarna <3

Ja precis, nu får man verkligen hålla alla timmar man kan! Som du säger så är ju risken väldigt liten för att samma sak ska hända igen.
  • SpändFörväntan
    Anonym (Ti) skrev 2020-12-17 06:59:49 följande:

Fick troligen ett mf (igen) i tisdags 5+4 :'( blöder fortfarande... så jag har inga känningar att det ska finnas något kvar... får ta nya tag, igen, ska hoppas att det ska lyckas då :) (någon gång är det väl vara vår tur) Lycka till alla ni andra att det ska gå vägen för er <3

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen :(

Hoppas det tar sig snabbt igen och att ni får behålla nästa gång!
  • SpändFörväntan
    Anonym (Anisa) skrev 2020-12-17 13:15:44 följande:

Hej

Jag har bf 11/8 (6+0 idag) men är väldigt nervös eftersom jag hade ett MA i juni (i vecka 11+0). Då hade jag smugit runt i bf jan 2021 gruppen utan att våga skriva något för graviditeten kändes så overklig, sen hände det där... så kändes det som att jaha vilken tur at jag aldrig blandade mig in i den där gruppen!

Men nu bestämde jag mig för att göra denna graviditeten verklig om ni fattar vad jag menar?! Och vara med och skriva och följas åt och skulle det gå åt skogen denna gången med så kanske man kan få lite stöd då i alla fall.

Har inte såå jättemycket symtom men lite ömma bröstvårtor i alla fall och att det molar i magen lite till och ifrån.

Barn nr 2 för oss :)

Klokt tänkt!

Vi fick ett MA i september (fostret dog förmodligen runt vecka 7 bara några dagar efter att vi sett dess tickande hjärta på VUL, vi upptäckte det på ett nytt VUL i vecka 9) och man blir rädd och orolig, men det är skönt att ändå prata med andra som kan ha förståelse för ens situation. Jag hoppas ni får behålla den här gången! <3
  • SpändFörväntan
    Kikijiki skrev 2020-11-17 17:18:19 följande:

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

Vet inte om du fortfarande håller i facebookgruppen, men om du gör det så vill jag gärna bli inbjuden :) Jag har skickat ett PM till dig här på familjeliv.
  • SpändFörväntan

Just ikväll är jag väldigt orolig. Plussade ju som sagt igår så allt är otroligt tidigt (är i vecka 4 (3+5) idag) men jag nojar redan över att jag inte har några symptom alls.
    Är väl extra orolig eftersom det var samma visa i augusti/september då jag hade uteblivna symptom och den graviditeten resulterade i ett MA.

Samtidigt så vet jag ju att
    1: det är väldigt tidigt än och i många fall får man inga symptom förrän runt vecka 6-7
    2: vissa får inga särskilda symptom alls förutom en växande mage (så var det för mig med när jag väntade både barn ett och två). Jag har egentligen bara mått dåligt under en graviditet och det var när jag väntade tredje barnet.

Men ändå. Jag skulle gärna må lite illa just nu.. 

• SpändFörväntan
    Anonym (Anisa) skrev 2020-12-17 19:14:01 följande:

Ja mitt hade dött i 7+4 uppskattade de det till men började inte blöda eller fatta nåt förrän i v10+6 som sagt.

Fattar dina känslor om symtom men spm du själv skrev så brukar de ju inte komma såå tidigt, så kanske det kommer om ett par veckor? :) hoppas! Min första grav mådde jag bra men ändå lite sådär tjyvens i typ 6-11, liksom småilla litegrann hela tiden men om man typ gick förbi en korvkiosk eller nån som rökte höl jag på att spy. Men förra som blev MA kände jag INGET sånt så jag fattar, hoppas jag med att det kommer mer symtom snart!

Håller tummarna för att er vill stanna denna gång!!

Tack detsamma <3
  • SpändFörväntan
    RayMozz skrev 2020-12-17 19:31:51 följande:

Jag fick världens svagaste streck i sön och nu är det ett klart plus. Första gången jag är gravid och vi hade försökt ganska länge så är fortfarande chockad. Enligt app är bf 27-28 aug. Har fått symptom som kommer och går och tydligen är jag gammal som är 35 m missfall mm gör ju inte en orolig själ mindre orolig och testar mig varje dag Är det någon som har en hemlig liten fb-grupp? Vi har inte berättat för någon. Jag har läst på en massa senaste dagarna men är så förvirrad av allt

Jag är 38 och har bf 27/8 :)

Hade ett MA i augusti/september och är livrädd för att få ett till.

Ni kan kontakta kikijiki så kan hon säkert bjuda in er i den hemliga facebookgruppen :)
  • SpändFörväntan
    RayMozz skrev 2020-12-17 21:34:26 följande:

Åhh förstår. Håller tummar att det lyckas ta sig.. är du intresserad av att va med i nån fb, kanske kan vi några som har ung samma bf skapa en privat? Om jag gör helt privat kan man se att lag är admin?

Ja jag hoppas verkligen det :)

Jag har gått med i den stora gruppen för de med bf runt augusti och det verkar vara riktigt fin stämning i den gruppen, så gå med i den ni andra med. Ni kan kontakta hon som startade den här tråden så kan hon lägga till er :)
  • SpändFörväntan
    RayMozz skrev 2020-12-18 23:25:34 följande:

Det finns en för 30+ men va full. Såg det fanns nån annan grupp som va 35+ men många hade flera barn sedan tidigare och runt 40. Känns pinsamt för mig jag kan inget haha. Jag har inte vågat skriva i fb-gruppen än.

Åh, men våga skriv i gruppen! Alla har varit förstagångsmammor en gång i tiden och tro mig; man är ALDRIG fullärd på något sätt :)

Det är roligt och skönt att kunna ventilera med andra i samma situation. Och vet du, fast det här är mitt fjärde barn (och min sjätte graviditet) så är jag ändå lika spänd och förväntansfull som när jag väntade mitt första :)
  • SpändFörväntan
    isabelle81 skrev 2020-12-18 23:25:48 följande:

TACK :) Och grattis till alla er också :) Jag kommer göra ett tidigt VUL denna gång pga vad som hände + att jag är 39 år (känns så sjukt, känner mig som 25 haha) Någon som vet hur tidigt ungefär man kan se hjärtat? Kanske inbillning men mår redan lite illa... Isf är jag STENSÄKER på en tjej ;) Har två av varje sen innan och bara mått (lite) illa med tjejerna

Jag gjorde ett VUL i vecka 7 (6+5) förra graviditeten och då syntes ett tickande hjärta :)

Jag är 38 och känner likadant, tror jag slutade fylla år när jag väl hade fyllt 27 :D
  • SpändFörväntan
    Vicki89 skrev 2020-12-19 08:06:26 följande:

Hej!

Jag plussade i förrgår, bim idag. Har en liten son här hemma, det kommer bli exakt två år emellan om detta går vägen.

Innan sonen kom hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10. Det var riktigt hemskt. Är så rädd att det ska vara samma sak igen. När jag väntade sonen erbjöd min gynekolog mig ett tidigt vul i vecka 6 där jag kunde se ett hjärta slå. Den här gången har jag gått till en privat klinik för att få hjälp att bli gravid med Letrozol, men de kan inte erbjuda vul eller skicka vidare inom regionen. Någon som vet hur man kan gå tillväga för att få ett tidigt vul den här gången? Kan man gå via MVC?

Grattis till plusset :)

Man kan alltid fråga på sitt MVC, men många säger nej. Speciellt nu när det är pandemi och man ska undvika ?onödiga? läkarbesök med mera.

Om du får ett nej på MVC kanske du kan kolla upp en annan privat klinik och betala för ett VUL? Det borde kosta som ett vanligt besök, inte så dyrt med andra ord.
  • SpändFörväntan
    isabelle81 skrev 2020-12-23 22:00:49 följande:

Var vände du dig för att boka så tidigt? Alla privata har först från 8+0.... jag är i v 6+0 idag :)

Hos Ondrasek i Sundsvall :)
  • SpändFörväntan
    isabelle81 skrev 2020-12-25 21:18:42 följande:

Tack för ditt svar! Aha ser att det är en privat läkarmottagning? De sa ingenting om att det var för tidigt?

Ja precis, det är en privat mottagning. Nej, men dom gör ju bara ett sådant ultraljud för att kolla så att graviditeten sitter rätt (alltså i livmodern och inte i en av äggstockarna).

Vill man vara säker på att kunna se ett hjärta så bör man nog avvakta till vecka 8. Jag har valt att vänta till vecka 8 den här gången.
  • SpändFörväntan
    Anonym (Lovelia) skrev 2021-01-06 16:53:15 följande:

Jag är gravid i v 10. Fick igår en ljusrosa liten flytning. Har varit på vul som såg bra ut för en vecka sedan med hjärta som slog. Någon som har erfarenhet av detta? Man blir ju väldigt orolig!

Åh, det är tyvärr omöjligt att säga :(

Generellt så säger man ju att när man sett hjärtat slå så sjunker risken för missfall drastiskt, så jag skulle säga att statistiken talar för en positiv utgång för dig :)

Jag såg hjärtat slå i vecka 7 och bara några dagar senare dig tydligen fostret. Det upptäckte vi i vecka 9 då jag var på ett nytt VUL eftersom jag kände på mig att något var på tok. Ingen blödning eller så, men precis alla symptom var som bortblåsta.

Men tänk positivt! Jag är gravid i vecka 7 nu igen och ska på ett första VUL om 2 dagar. Jag väljer att tro att allt kommer gå vägen den här gången :)
  • SpändFörväntan
    Anonym4848 skrev 2021-02-07 17:06:46 följande:

Som jag misstänkte fick vi bekräftat MA i veckan och nu fått testa på cytotec, vilket var riktigt vidrigt rent fysiskt men verkar haft ett snabbt förlopp, kommer knappt nånting nu 2 dagar efter så känns rätt okej. Hade så gärna hängt här med er och augusti kändes så perfekt på alla sätt så segt att vara tillbaka på ruta 1. Hoppas på bättre lycka nästa gång. <3

Vad sorgligt :(

Hoppas ni får ett plus som håller sig kvar nästa gång!
Svar på tråden BF Augusti 2021