• Anonym (Bella)

Oense om begravning

Vi är 4 syskon som just fått veta att vi har en till för oss okänd syster. Som tyvärr nu gått bort. Hon har växt upp med en annan mamma och hon hade nu när hon dog inga arvingar. Vi har aldrig träffat henne men vi är närmast rent juridiskt. Sedan hade hon så klart vänner och nära och kära omkring sig.

Situationen är att vi syskon som växt upp ihop har olika åsikter om vem som ska sköta begravningen. Ska hans närstående göra det ihop med oss, eller ska vi göra det själva för att vi äger dödsboet?

• Svar på tråden Oense om begravning
  • kusbölehelvete

Vad säger hennes nära som hon är uppvuxen med? Vill de anordna begravningen så skulle jag låtit de göra det, de kände ju henne och vet vad hon gillade.

Kan ju vara så att hon pratat med någon nära anhörig eller vän om hur hon vill ha det

• Anonym (d)

Ni syskon beställer begravningen eftersom kostnaden dras från dödsboet
    Men prata med hennes närstående så att de får föra fram önskemål och synpunkter

• Anonym (Bella)
    kusbölehelvete skrev 2020-11-06 22:41:49 följande:

Vad säger hennes nära som hon är uppvuxen med? Vill de anordna begravningen så skulle jag låtit de göra det, de kände ju henne och vet vad hon gillade.

Kan ju vara så att hon pratat med någon nära anhörig eller vän om hur hon vill ha det

Mina bröder tror att hennes närstående ska köpa den dyraste begravningen som gör att eventuella arvspengar ur dödsboet försvinner. Grr
  • LadyJane

Varför funderar ni ens att sköta begravningen till en människa ni aldrig träffat?

För mig är det ofattbart att man försöker ordna ett farväl åt en som skulle kunna vara random människa från gatan.

• Anonym (Bella)
    Anonym (d) skrev 2020-11-06 22:52:16 följande:

Är er far i livet?

Nix
  • Anonym (Bella)
    LadyJane skrev 2020-11-06 22:55:40 följande:

Varför funderar ni ens att sköta begravningen till en människa ni aldrig träffat?

För mig är det ofattbart att man försöker ordna ett farväl åt en som skulle kunna vara random människa från gatan.

Så säger mitt hjärta också
  • LadyJane
    Anonym (Bella) skrev 2020-11-06 22:57:35 följande:
    Så säger mitt hjärta också
    Såg först efteråt ditt inlägg #5.

Lever eran mamma?
  • Anonym (H)
    Anonym (Bella) skrev 2020-11-06 22:55:26 följande:
    Mina bröder tror att hennes närstående ska köpa den dyraste begravningen som gör att eventuella arvspengar ur dödsboet försvinner. Grr
    Tolkar jag dig rätt att dina bröder vill försöka få ut pengar på arvet? Och därför vill bestämma över begravningen?
  • Anonym (Bella)
    LadyJane skrev 2020-11-06 23:01:14 följande:

Såg först efteråt ditt inlägg #5.

Lever eran mamma?

Nej
Svar på tråden Oense om begravning