BIM dec 2020
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)
Hej.
Hoppar in här. Jag och min sambo har nu bestämt oss för att försöka med vårt andra barn. Vi har en dotter på 2,5. BIM enligt app är 21/12. Har beställt ägglossningstest men har senaste tiden haft cyklar som varat mellan 28-32 dagar. Någon som har tips på när man ska börja med CB test?
Tack på förhand och håller tummarna för oss alla.
Tror jag är gravid! Känner mig as gravid. Tog test igår: negativt. Men idag skymtas ett svagt streck! Behöver inte ens vrida o vinkla i verkligheten! Oredigerat (förutom pilarna).
ÄL+8-9 idag.
Välkommen hit!
Vilket test har du beställt, CB advanced digital eller vanliga CB? Jag har använt den förstnämnda, med dubbel hormonindikator . Det står i instruktionerna när du ska börja testa. Man går efter sin kortaste cykel. Min kortaste var 24 dagar så jag skulle börja redan på dag 7. Kan vara dag 9 eller 10 som du ska börja på, men som sagt, titta i instruktionerna i förpackningen :) Vilken dag är du på nu?
Lycka till! :)
Heej allihopa!
Vi planerar barn nummer 2 (för mig, första för min sambo)
Har BIM 24/12
Kul o få följa fler som försöker och få ventilera lite :)
Jag beställde båda, den avancerade och vanliga :) Desperat tydligen.. haha.
Okej. Jag tittade lite igår på CB hemsida och där kunde man räkna ut när man skulle börja. Mina 2 senaste cyklar har vart på 31 och 32 dagar och innan dess 36, i somras var det på 28-29 dagar... Så det är svårt att veta när jag ska börja.
Menar du vilken CD jag är på nu? Isåfall är jag på dag 7.
Tack att du tog dig tid att svara :)
Haha nejdå här inne finns det inget som heter "desperat" :)
Googlade också och hittade detta på CBs hemsida (kanske var samma som du hittade?) :
se.clearblue.com/agglossningstester/nar-ska-du-borja-testa-agglossningen
Villen dag kom du fram till att du ska börja testa på?
Själv är jag lite irriterad på min kära make. Jag berättade idag att jag äntligen fick fast gubbe och såg att hans ansiktsuttryck förändrades. "Men det räcker att vi ligger imorn va?" var hans reaktion.. Vi har legat varannan dag från att jag fick blinkande gubbe, låg igår, och nu är han orolig för att det inte kommer gå eftersom det blir så tätt inpå.. Suck jag blir så trött. Han vill också ha barn igen och är med på tåget, men känner pressen vilket gör att han inte alltid kommer om vi ligger för tätt. Vågar man hoppa över idag? Känns inte så eftersom ägget till och med redan kan ha släppt?
Haha nejdå här inne finns det inget som heter "desperat" :)
Googlade också och hittade detta på CBs hemsida (kanske var samma som du hittade?) :
se.clearblue.com/agglossningstester/nar-ska-du-borja-testa-agglossningen
Villen dag kom du fram till att du ska börja testa på?
Själv är jag lite irriterad på min kära make. Jag berättade idag att jag äntligen fick fast gubbe och såg att hans ansiktsuttryck förändrades. "Men det räcker att vi ligger imorn va?" var hans reaktion.. Vi har legat varannan dag från att jag fick blinkande gubbe, låg igår, och nu är han orolig för att det inte kommer gå eftersom det blir så tätt inpå.. Suck jag blir så trött. Han vill också ha barn igen och är med på tåget, men känner pressen vilket gör att han inte alltid kommer om vi ligger för tätt. Vågar man hoppa över idag? Känns inte så eftersom ägget till och med redan kan ha släppt?
Ja precis det var den jag hittade. Där står det att man ska titta tillbaka 6 månader på sina cyklar om man har oregelbundna och välja den kortaste. Då ska jag börja testa imorgon men enligt min app har jag inte ägglossnings förens nästa helg. Det gör mig osäker när jag ska börja testa. Tror du det gör något ifall man börjar testa någon dag senare än vad som skrivs? Svårt för dig att veta dock..
Hmm jag förstår att du blir irriterad. Det är ju bra att ni legat när den har blinkat. Satsa på imorgon då om det är bättre chans för mannen :)