Inlägg från: Sprallan |Visa alla inlägg
  • Sprallan

Vår letrozol resa- följas åt?

33villbligravid skrev 2021-03-23 14:02:14 följande:

Vad skönt att höra allt ser bra ut!! 

Jag fick tyvärr en rätt stor blödning idag vid lunch. Steg upp från stolen och kände hur det bara rann ner ngt i trosan. Mest var det brunt och slemmigt (ursäkta info) men nu har det börjat komma mer rött också om det inte kommer med samma intensitet utan mest då torkar efter toa. Fan också!

Eftersom har rh negativ blodgrupp ska jag åka in och ta anti-D spruta imorgon på förmiddagen. Eventuellt kollar ngn läkare upp också, men om blödningen avtagit blir det bara sprutan. Usch! Känns som allt inte står rätt till ...

Så jäkla läskigt det där med blödningar. Så var det för mig också. Kände hur det högg till typ mellan ändtarmen och snippan (vad säger man egentligen utan att antingen låta för grov eller som en femåring? haha) och sen när jag reste mig upp rann det också, jag märkte direkt att något var fel.

Hur långt gången är du nu? Jag tror att du iallafall ska de det som positivt att det verkar avta och inte bara är rött, är det ett missfall så i de flesta fall så förvärras ju blödningen. Har du ont? Det var min räddning nånstans nu när jag blödde, dels att det avtog efter några timmar varje gång samt att jag inte hade särskilt ont, inte i närheten av missfallet i vintras.

Men såklart blir man sjukt orolig! Hoppas de kan undersöka dig imorgon <3
  • Sprallan
    33villbligravid skrev 2021-03-23 17:00:11 följande:

Jag borde vara i 10+1 så är ju inte helt i början längre. Nej, jag har inte direkt ont men det känns typ som om ngt sku vara öppet, typ livmoderhalsen (vilket säkert är lite som det är) och att tyngd, plötsliga rörelser etc. sku kunna leda till att det öppnas helt och forsar ut.

Men jag har också haft missfall så vet att det gör helvetiskt ont när det sätter igång! Så ännu är jag inte helt där. Får försöka verka så desperat imorgon att de inte kan släppa hem mig utan ordentlig undersökning, men får se ... 

Lite så det varit för mig med, därav fortsatta träningsförbudet. När jag liksom tar i ordentligt och spänner magen av någon anledning har det varit som att någon vrider om en kran. Som att det bara är helt fri lejd ut. Men som sagt alltid avtagit efter några timmar. Min läkare försäkrade mig iaf om att en blödning som ej är ett missfall inte ?drar med sig? en i övrigt frisk graviditet ut, utan får du missfall är det fel på fostret. Kanske är en liten tröst iaf.

Ja gör det, försök verkligen stå på dig. Hoppas verkligen du kan få en undersökning så du kan få försäkrat dig om att allt är ok med liten <3 man blir ju extra nojig när man redan haft missfall :(

Håller tummarna för dig!
  • Sprallan
    Marimardi skrev 2021-03-23 19:42:05 följande:

MEN så roligt! Visste att det skulle gå bra för dig :) Tråkigt att det ena fostret inte överlevde, men förhoppningsvis så kommer denna stanna kvar!

Ja, det känns ju lite sorgligt eftersom man då egentligen haft två missfall på kort tid. Men jag är väldigt glad att en mår bra :) det låter kanske hårt och så hade man såklart inte känt om man haft två levande foster nu, men jag är nästan lite lättad att det inte är tvillingar. Dels för min kropp som hade tagit så mycket mer stryk av en tvillinggraviditet men också då det hade blivit en så mycket större omställning med två, det är ju vårt första barn.

Sen hade man såklart varit jätteglad och tacksam som sagt om båda levt, men just nu känns det precis lagom med en, så jag hoppas verkligen vi får behålla det lilla livet :) <3
  • Sprallan
    Anonym (Mommo) skrev 2021-03-23 21:57:39 följande:

Så skönt att allt såg bra ut med den lilla. Tufft för dig med träningsförbudet, men man gör ju som sagt allt för att bebis ska må bra.

Ja, väldigt skönt!! Ja precis, man får anpassa sig så gott man kan :)
  • Sprallan
    33villbligravid skrev 2021-03-25 08:38:19 följande:

Hej på er!

Det gick tyvärr inte så bra här. Igår på sjukhuset konstaterades att fostrtets hjärta inte längre slog :/ Det mätte 8 +4 så måste ha avstannat precis efter senaste ultraljudet för knappt två veckor sedan som mätte samma och då allting ännu såg bra ut.

Läkarna kan så klart inte säga vad det beror på med säkerhet, men de gissade på problem med utvecklingen och att naturen därför "tar bort" individer som inte har förutsättningar att klara sig.

Jag fick tabletter igår och tror det kom ut i natt. Ngt som liknade ett foster och där man kunde ana huvud, kropp och ryggrad låg i bindan då vaknade med ont i magen på natten ...

Jag hoppas så att jag är den negativa statistiken i den här tråden och att det går bra för er alla andra! Jag har varit så glad över att så många av oss verkar ha lyckats bli gravida - det ger hopp <3 Samtidigt vet jag att många här haft missfall och MA på vägen. Det är för jävligt - i synnerhet när man vet att det inte är "sådärbara" att bli gravid igen .. Önskar inte ens minst värsta fiende detta.

Mig hjälper så klart också en 2,5 åring som kryper upp under täcket glad som en sol för att mysa utan en minsta aning om vad som hänt i natt <3

Själv tror jag testar några cykler utan letrozol till nästa. Har två missfall i bagaget och båda har fått sin början med letrozol, medan den graviditeten som gick bra kom till spontant. 

Jag har en teori om att letrozolen kan göra att sådana av mina ägg som egentligen inte borde befruktas utvecklas och mognar mhja letrozol och därför blir det missfall. Ingen läkare har dock bekräftat detta, så bara lösa teorier. kan ju vara förskräcklig otur också bara.

Hur som helst! Sköt om er - och hoppas allt går bra!

Åh vad tråkigt att höra att det inte gick vägen :( Jäklar vad orättvist livet är alltså!

Skönt med en liten som finns nära, vi har ju inga barn men vår lilla hund har gett mig så mycket tröst i allt jobbigt <3

Tycker du ska göra precis som du känner för, det låter ju ändå som en rimlig teori. I och med att du vet att du kunnat bli gravid utan letrozolen och det gick bra så kan det ju va värt att ha is i magen och testa <3

Jag har ingen egen ägglossning alls så vi har inte haft mycket val. Men är med dig på att det blivit relativt ?lätt? att bli gravid för min del av den, men sen verkar inte kvaliten vara den bästa alltid men tanke på 2 missfall på 2 graviditeter (men 3 foster). Men givetvis som du säger, med tanke på hur vanligt det är så kan det ju också vara en sån himla otur ?bara? :(

Håller tummarna att det går vägen för dig med eller utan letrozol och att liten kan få ett syskon :) uppdatera oss gärna om hur det går när du känner dig redo <3
  • Sprallan
    Marimardi skrev 2021-03-25 10:17:13 följande:

Jo jag förstår de, flerbördsgraviditet är ju jobbigare och det blir ju såklart en utmaning att uppfostra två stycken bebisar samtidigt. Hoppas också den stannar där och växer fint!

Tack <3 och detsamma till dig! Mycket mer än så (hålla tummarna) kan vi inte göra nu :)
  • Sprallan
    AnnaTl94 skrev 2021-03-29 19:50:36 följande:

Nej inte fått någon diagnos om pco/pcos, äggstockarna ser normala ut och förutom gles menstruation så har jag inga andra symtom.

Tyvärr hade jag inga äggblåsor som var fina/stora så blir att börja med primolut-nor och ta dubbeldos letrozol nästa cykel :/ även om man inte räknade med att de skulle bli nått vid första omgången så känns de ju lite jobbigt att det inte hade hänt något alls, lite orolig blir man ju att de inte ska gå nästa heller :( men men får hoppas på nästa

Det är relativt vanligt att man behöver mer än enkel dos :) för mig räckte inte heller, blev sedan gravid på tredje cykeln med dubbel dos letrozol. Tyvärr slutade det med MA i början av december men nu är jag gravid igen, det tog sig på andra cykeln efter missfallet med dubbel dos då med. Så det kan gå snabbt när man väl hittar rätt dos :) nu är ni igång iallafall, hoppas att ni snart får ett härligt plus :)
  • Sprallan
    AnnaTl94 skrev 2021-03-29 21:48:01 följande:

Skönt att höra, får hoppas det funkar för mig med :) väldigt tråkigt att höra det blev MA förra gången men grattis till graviditeten och håller tummarna det går bra för er denna gången :) :)

Det tror jag absolut, man får ge det lite tid bara tills man hittat rätt dos :)

1000 tack! Senast vi fick se det lilla livet var i förra veckan och då såg allt bra ut men dras med blödningar och träningsförbud pga ett hematom i livmodern (det var en tvillinggraviditet från början) så man är såklart inte helt avspänd, men nu kämpar vi på till KUB i andra halvan av april och hoppas att vi får se den lille frisk och kry fortsatt :)

Håll oss uppdaterade om hur det får för er :)
  • Sprallan
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-30 17:42:53 följande:

Jag skulle nog tagit den om 2 dagar. När jag blev gravid (slutade i MA nu i februari) men då hade jag ett ägg på 22 mm och fick ovitrelle samma dag. Men tror ägget växer typ 2 mm per dag, inte helt säker. Sen har man ägglossning inom 36 timmar när man tagit ovitrelle. Äl-tester har aldrig fungerat på mig så kan inte säga något om det

Jag har också hört att de växer ca 2mm per dag så jag hade nog lyssnat på BM:s rekommendation :)
  • Sprallan
    AnnaTl94 skrev 2021-03-30 22:29:12 följande:

Åh håller tummarna att det lilla pyret håller sig kvar <3

1000 tack! Vissa dagar känner jag mig helt lugn och vissa dagar så är jag säker på att det kommer gå åt skogen. Att småblöda lite till o från hela tiden är sjukt påfrestande, man hade velat ha ett ultraljud i veckan för o kunna kika in o se att allt är bra :) utöver svullna bröst och svullen mage känner jag mig inte särskilt gravid, nästan så man önskar man spytt osv så vet man iaf att där är nått där inne som lever och påverkar kroppen ;)

Exakt tre veckor kvar till KUB idag, får försöka hålla ut och hoppas att tiden går fort tills dess :)

Då börjar du snart med dubbel dos nu? :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?