Anonym (Reed91) skrev 2021-02-15 19:33:57 följande:
Vad skönt att du har familj och vänner att prata med. Hur går det för dig? Har det börjat hända något? Jag hoppas du får komma igång med letrozolbehandlingen snabbt efter, men har tyvärr ingen erfarenhet om hur dom brukar göra i de fallen.
Själv har jag inte PCOS enligt barnmorskan utan endast hormonell obalans efter längre tid med p-piller. Men är lite tveksam kring det då jag har alla symtom på PCOS annars och en gräslig akne så min hud är förstörd typ, tur man är vuxen och inte bryr sig lika mycket längre. Ja det var verkligen skönt för mig och min hjärna att få som ett "tvingat" break i allt för annars hade jag nog inte tagit det även om det behövdes.
Jo precis, jag är själv 29år och hade jag fått bestämma hade jag velat ha barn vid typ 25 men tyvärr har man varit lite för praktiskt och planerade och vilja se till att ha de bästa förutsättningar innan man börjat skaffa barn. Det är nog det som gör detta lite extra jobbigt att jag är en som gillar att planera och ha det lite uppstyrt och i detta med att få barn så känner jag mig totalt maklös. Jag känner egentligen inte tidspressen utan mer att jag vill bara veta när det kommer bli. Som att vänta på mens nu, jag blir galen på sånt haha. Det är inte lätt:) håller tummarna för dig på en bra progesteronvärde!
Håller med, jag är också väldigt planerande, vi ville börja förra hösten men skulle få till Thailand i januari 2020 och Zika-virus var ju inget man var intresserad av, sen när de 3 månaderna gått så man var safe då hade helt plötsligt min läkare gått i pension utan förvarning och att hitta en ny klinik som tog emot denna problematiken utan väntetid var inte helt lätt. Så det har ju varit mest irriterande, hade man vetat att det skulle ta sån tid med allt hade man ju börjat tidigare :( dock väldigt glad för min läkare, det är på en privat klinik och hon är väldigt generös med undersökningar, provtagning osv, redan innan vi började med letrozol fick jag göra en äggledarspolning för att se att inget var blockerat eller defekt, min sambo har redan gjort spermaprov trots att vi inte försökt ett år ännu, så hon är väldigt mån om att vi inte ska slösa tid vid vilket jag är väldigt glad över :) det ger ju lite lättnad i allt väntande att man vet att hon gjort allt hon kan på vägen för att det inte ska bli mer väntan.