• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • LyCKa55
    LMG skrev 2020-10-24 07:56:37 följande:

Jag är inte jätte noga med det där ärligt talat, inte vsrt med dom två tidigare barnen heller. Tänker att så länge jag inte äter extrema mängder och hela tiden bör det inte vara någon större fara :) håller mig dock borta från mögelost och chark, men fisk är ju bara bra att äta.

Annars äter jag apotekets gravid vitaminer och apotekets järn tabletter

Okej. Nej jag vet inte hur noga man ska vara men jag tänker att när man har chansen att påverka så bör man väl kanske göra de. De är liksom en kort period.

De här med chark va nytt för mig. Har ätit skinka som vanligt från charken o de står ju att de är okej men bara de inte ligger över en vecka. Men kanske ska man köpa vanloga förpackningar med sånt..?
  • 85anna

Hej alla!

Jag har precis plussat (svagt) på vad jag tror är ÄL+10.
    Har en son på 1,5 år sedan tidigare och två missfall i bagaget; ett MA som upptäcktes i vecka 11 (hjärtat slutat slå i vecka 9 nån gång) och ett som upptäcktes i vecka 20, då hjärtat slutat slå i vecka 17.
    Är därför liiite försiktig med mina känslor; vi vill så gärna ha ett syskon men vet inte hur mycket jag vågar hoppas.

Finns det någon hemlig FB-grupp för BF juli 2021? Annars kan jag starta en, tänkte jag. 

• LyCKa55

Har bara tagit tidiga tester dagarna innan men nu tog jag ett riktigt med veckoindikator:) Då känns de mer på riktigt!

Men jag har kännt av de sen typ 1,5vecka tillbaka o nu hade jag inte kunnat missa det. Känner av livmodern o molande växande värk typ. Väldigt tidigt. Har inte varot så med dom andra två men kroppen vet ju vad som ska ske nu o hur de känns.

Spännande o se sen när man känner av bebisen. Förra gången va det i v.13-14 så väldigt tidigt även de.

Jag är inställd på att allt ska gå bra denna gången. O är mer avslappnad än med dom andra två. Då va jag livrädd. Men nu känner jag att de går som de går oavsett o jag kan inte påverka det. Försöker o fokusera på de positiva. Även om jag absolut förstår att de är svårt om man fått missfall osv innan. Sen är de nog en fördel att man har två innan o mycket annat o fokusera på
  • Kujänta
    85anna skrev 2020-10-25 10:05:04 följande:

Hej alla!

Jag har precis plussat (svagt) på vad jag tror är ÄL+10.

Har en son på 1,5 år sedan tidigare och två missfall i bagaget; ett MA som upptäcktes i vecka 11 (hjärtat slutat slå i vecka 9 nån gång) och ett som upptäcktes i vecka 20, då hjärtat slutat slå i vecka 17.

Är därför liiite försiktig med mina känslor; vi vill så gärna ha ett syskon men vet inte hur mycket jag vågar hoppas.

Finns det någon hemlig FB-grupp för BF juli 2021? Annars kan jag starta en, tänkte jag. 

Jag har också två ma i bagaget, inte så sent som det i v 17 men båda har upptäckts v 11 och stannat av i v 9.

Jag är gärna med i en fb grupp, gillar det formatet bättre än familjeliv, är så krångligt att hänga med här????
  • Labella9

Tog ett test idag och det visade ett starkt plus :) Så glad! Detta blir nr bebis nr 2 :)

Vilka vill följas åt i en fb-grupp framöver? Jag tänker mig en ganska liten intim grupp så man lär känna varandra, max 50 personer :)

• felize
    Labella9 skrev 2020-10-25 19:37:26 följande:

Tog ett test idag och det visade ett starkt plus :) Så glad! Detta blir nr bebis nr 2 :)

Vilka vill följas åt i en fb-grupp framöver? Jag tänker mig en ganska liten intim grupp så man lär känna varandra, max 50 personer :)

Jag vill gärna hänga med till FB !
  • Mollisen1

Grattis till er alla! ?? Jag plussade precis efter att ha försökt bli gravid i lite mer än ett år. Är så himla lycklig!! BF är beräknad 1/7 ?? Detta blir vårt första barn ????

• SofieKristin

Hoppar in i tråden, plussade i går
    Natural Cycles säger prel BF 7/7.
    Min man fyller år 10/7 så vi får se om det blir där i krokarna!
    Är dock väldigt försiktigt positiv, tar inte alls denna graviditet lika mkt för givet som min första (dotter som är 3,5). Men det vore vädigt roligt om den är frisk vill stanna vägen ut <3

• Labella9
    felize skrev 2020-10-25 23:40:48 följande:

Jag vill gärna hänga med till FB !

Skriv privat meddelande till mig med namn (och alla andra som vill) så kan jag försöka mig på att skapa en privat hemlig grupp på fb. Vore mysigt att följas åt.

Men som sagt inte över 100 pers, för min erfarenhet är att det blir så trist stämning i dom grupperna med påhopp, momshamig osv man ska kunna våga fråga och göra inlägg
  • 85anna
    Labella9 skrev 2020-10-26 12:12:11 följande:

Skriv privat meddelande till mig med namn (och alla andra som vill) så kan jag försöka mig på att skapa en privat hemlig grupp på fb. Vore mysigt att följas åt.

Men som sagt inte över 100 pers, för min erfarenhet är att det blir så trist stämning i dom grupperna med påhopp, momshamig osv man ska kunna våga fråga och göra inlägg

Är det inte tråkigt om man måste säga nej till folk som vill vara med i gruppen? Det är ju inte tråkigt, tänker jag. Nu är vi fortfarande på BF tidigt i juli; de som plussar om någon vecka eller senare kommer ju inte ha möjlighet att vara med isåfall.

Jag tänker att man kan ha tydliga regler annars, som folk får följa. Jag har varit med i en relativt stor grupp tidigare och där hölls det allt som oftast god ton.
Svar på tråden BF Juli 2021