• Stjärnan92

Följas åt? Provera & letrozol

Hej!

I september fick jag äntligen vår tid till fertilitetsutredningen, efter 9 månaders väntan på den tiden.

Jag och min sambo har försökt bli gravida sen dec -18, så snart 2 år. Idag 15/10 gjorde vi sista undersökningen och gick igenom provsvar, allt såg bra ut och läkaren trodde inte att det skulle bli några problem för oss. Och det får vi ju hoppas på. Det läkaren kom fram till var att jag förmodligen inte har ägglossning - åtminstone väldigt sällan. Och att jag även har oregelbunden mens. Fick som svar att jag har "super äggstockar" och ett amh värde på 110 ????

Så idag den 15/10 började jag med provera och så blir det letrozol sen. Är det någon med som börjar med det idag, och kanske vill följas åt här för o se hur det går? Det hade varit kul ????

• Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol
  • jjkkll
    jjkkll skrev 2020-12-26 09:41:21 följande:

Enligt natural cycles så har den noterat den 21:a, 22:a och 23:e dec som mest fertila dagar den tror att äl var den 22:a dec men inte fått de bekräftat av appen ännu. Men har bara en konstig känsla att de inte blev något den här gången trots att det är det jag önskar allra mest! Förmodligen för att jag är rädd att bli besviken så hoppas på de värsta.

Fel skulle va 22:a, 23:e och 24:e med sannolik äl den 23:e.
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2020-12-26 08:38:29 följande:

Spännande. Man kan ju hålla tummarna att det är ett positivt tecken!

Jag väntar för fullt på att kunna testa med gravtest. Men har haft ömma bröst sen ÄL och de har jag haft typ varje gång det här året när jag ska få min riktiga mens. inte den på provera. Men imorgon är det ÄL+10 så tänker ta ett testa tidigt imorgon så får vi se haha. Men har en känsla av att det inte tog sig. har den magkänslan :(

Åh spännande! Håller tummarna! Förstår känslan med att man inte tror de blir något. Hoppas på ett plus ändå :)
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2020-12-26 09:49:50 följande:
    Åh spännande! Håller tummarna! Förstår känslan med att man inte tror de blir något. Hoppas på ett plus ändå :)
    Ja verkligen. Min magkänsla brukar alltid ha rätt, men det är väll bara försöka se det positivt o hoppas på det bästa, o även om det är neg imorgon kan de ju va positivt om några dagar istället! :)
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2020-12-26 10:20:05 följande:

Ja verkligen. Min magkänsla brukar alltid ha rätt, men det är väll bara försöka se det positivt o hoppas på det bästa, o även om det är neg imorgon kan de ju va positivt om några dagar istället! :)

Ja jag går också ofta på magkänslan. Men tänker att den inte alltid kan ha rätt :P. Exakt! Att få neg tidigt är ju inget konstigt. Inget är ju över förrän mensen kommer känner jag :).
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2020-12-26 10:49:40 följande:

Ja jag går också ofta på magkänslan. Men tänker att den inte alltid kan ha rätt :P. Exakt! Att få neg tidigt är ju inget konstigt. Inget är ju över förrän mensen kommer känner jag :).

Ja :) det som är jobbigt för mig är ju att jag inte vet när o om jag får mens eftersom jag måste ta provera typ. Men väntar max 3 veckor så får vi se hahaha
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2020-12-26 13:11:32 följande:

Ja :) det som är jobbigt för mig är ju att jag inte vet när o om jag får mens eftersom jag måste ta provera typ. Men väntar max 3 veckor så får vi se hahaha

Ja så drygt med provera (man måste ju äta dom så länge) Har tagit tre kurer provera hittills utan att haft äl bara för att gyn trodde ägglossningen skulle komma igång av sig själv. Vet dock inte om jag får ?riktig? mens om jag nu skulle fått ägglossning. Får du bara ?riktig? mens ibland även om du får ägglossning?
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-26 08:38:29 följande:

Spännande. Man kan ju hålla tummarna att det är ett positivt tecken!

Jag väntar för fullt på att kunna testa med gravtest. Men har haft ömma bröst sen ÄL och de har jag haft typ varje gång det här året när jag ska få min riktiga mens. inte den på provera. Men imorgon är det ÄL+10 så tänker ta ett testa tidigt imorgon så får vi se haha. Men har en känsla av att det inte tog sig. har den magkänslan :(

Åh, jag håller tummarna för dig! Jag brukar försöka vänta så länge som möjligt för att slippa få negativa tester
  • barnlängtan2021
    Anonym (M) skrev 2020-12-26 08:48:41 följande:

Åh ja men de är ju bra! Får du plus då så är det ju garanterat ett plus! Den långa olidliga väntan bara! Återkom om resultatet sen om du vill :)

Absolut, ska försöka komma ihåg :)
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2020-12-26 14:53:12 följande:

Ja så drygt med provera (man måste ju äta dom så länge) Har tagit tre kurer provera hittills utan att haft äl bara för att gyn trodde ägglossningen skulle komma igång av sig själv. Vet dock inte om jag får ?riktig? mens om jag nu skulle fått ägglossning. Får du bara ?riktig? mens ibland även om du får ägglossning?

Hmm när jag slutade med piller för 2 år sen, så kom inte mensen tillbaka. Förens över 1 år senare. Den kom i mars i år första gången. Sen hade jag mens några gånger till med cykeldagar på 50 plus. Vet ju inte om jag hade äl innan varje mens eftersom att jag fick reda nu på hösten att jag förmodligen inte har ägglossning. O de här är ju bara andra kuren o första kuren sa de att jag kunde börja ta provera dag 20 så jag skulle få mens igen, eftersom enkeldos inte gav något, men den här gången har jag ingen aning. Vet ju inte om jag får min riktiga mens, eller om jag ska börja med provera. Annars kan de ju gå många dagar till eftersom mina cykler var 50+ innan :(
  • Stjärnan92

Vet inte vad jag ska tro. Testade mig nu innan jobbet och vet inte om det är ett spökstreck???? Eller bara vääääldigt svagt, men har fått spökstreck många gånger förr.. Men hoppas hoppas :D :D :D
Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol